Många fler tog Doom Eternal i mål jämfört med 2016 års Doom

Medlem

Gillade inte alls Eternal mot 2016 versionen. Det är ett ok spel men skulle packats i något annat namn och gett Doom en mer värdig uppföljare.
Gillade inte dash funktionen i ett Doom spel, ofta fastnade jag i osynliga objekt och hörn eller ibland i fiender. För många funktioner som bara blev rörigt ist för att fungera som komplement. Storyn var helt bananas. Vilket är kroniskt då dom skämtade om just onödig story och involverade huvudkaraktärer i 2016, men i Eternal var det gasen i botten. Miljöerna kändes till hälften som Skyrim och massa nya världar man hoppade runt i av någon anledning. Objekten i 2016 var integrerade i banan som tex när man plockar upp keycard runt någons hals, eller super shotgun ur någons händer, vilket var bättre för spel och bandesign enligt min mening. Hopppussel, simmpussel, lila röra som gör att man inte kan röra sig.. Det saknades någon nej-sägare i utvecklingen av spelet. Nu slängde dom alla idéer i en låda och skakade om till Eternal kom ut. Klistra på Doom på resultatet och vi har Eternal.

Att Eternal sålde mer är inte konstigt alls. Nästan alla spel som blir en hit och har en uppföljare så gör uppföljaren bättre resultat. Inte sällan med filmer också. Den andra produkten rider på hypen av den första produkten dvs.

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Tyckte som du fram tills jag hittade rätt rytm, skjuta, spruta eld, skjuta, lobba granat, skjuta, finishers, repeat i all oändlighet. Sen blev det roligt 🙂🥳

Det låter bra! Det känns som du säger, att det är ett spel man behöver komma in i. Har bara testat lite, men ska ta tag i det efter att jag avslutat lite andra spel jag har installerade. Lite som att lära sig cykla kanske, man ramlar mycket i början, men sen när man behärskar tekniken blir det bättre.

Medlem
Skrivet av bopp:

Det låter bra! Det känns som du säger, att det är ett spel man behöver komma in i. Har bara testat lite, men ska ta tag i det efter att jag avslutat lite andra spel jag har installerade. Lite som att lära sig cykla kanske, man ramlar mycket i början, men sen när man behärskar tekniken blir det bättre.

Helt rätt!
Det är dock dåligt kompatibelt med en öl eller två samt hjärntrötthet efter jobb 😋, för det kräver sitt fokus senare i spelet, i alla fall i DLC:t. Där blir det tufft.

12
Skriv svar