Återvänd till Rapture i ambitiös Half-Life: Alyx-mod!

Robot
Återvänd till Rapture i ambitiös Half-Life: Alyx-mod!

Nu vill vill ha ett nytt Bioshock i virtual reality.

#bioshock, #half-life-alyx, #return-to-rapture


Medlem

COOLISH!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Riktigt häftigt!

Medlem

Det jag tycker är synd att ingen verkar kunna modda in andra vapen, modeller och karaktärer i half life alyx.
Kanske det är modverktygen som inte tillåter?
Finns en goldeneye mod inspirerad av goldeneye till Nintendo 64 men samma där, det är combines, man är alyx osv.

Oavsett så är dom roliga att spela, bjuder på lite mer utmaning än vanilla


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

2ks nästa spel ??

Medlem

Nej fy fan. Kommer inte kunna ta mig igenom det i VR, lite för skräckigt för mig. För mycket stämning.

Redaktör
Skrivet av Novdid:

Nej fy fan. Kommer inte kunna ta mig igenom det i VR, lite för skräckigt för mig. För mycket stämning.

Kört HL Alyx? Brrr....


signatur
Medlem
Skrivet av Molotov:

Det jag tycker är synd att ingen verkar kunna modda in andra vapen, modeller och karaktärer i half life alyx.
Kanske det är modverktygen som inte tillåter?
Finns en goldeneye mod inspirerad av goldeneye till Nintendo 64 men samma där, det är combines, man är alyx osv.

Oavsett så är dom roliga att spela, bjuder på lite mer utmaning än vanilla

Innan Alyx släpptes så lät det som att det skulle bli modvänligt, tråkigt att det inte verkar blivit något av det.

Hade lite förhoppning om att Alyx modverktyg hade blivit för VR vad gamla HL var för vanligt PC spelande.
Likaså med Dreams för PSVR, det verktyget hade ju varit perfekt för den miljön och för att få igång en stark och kreativ VR bas.
Har fortfarande stort hopp Dreams och PSVR2, hoppas bara inte dreams hinner dö ut innan dess.
Jag tror att PSVR 2 kommer sälja väldigt mycket bättre än första generationen och når VR en viss nivå så tror jag att spelarbasen och utvecklingen kommer "explodera" via viral spridning och att utvecklare får en tillräckligt stor marknad.

Det kanske är så att Valve fått för sig att de vill skapa fler spel på Alyx motorn och inte vill bli överglänst av communytit.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Innan Alyx släpptes så lät det som att det skulle bli modvänligt, tråkigt att det inte verkar blivit något av det.

Hade lite förhoppning om att Alyx modverktyg hade blivit för VR vad gamla HL var för vanligt PC spelande.
Likaså med Dreams för PSVR, det verktyget hade ju varit perfekt för den miljön och för att få igång en stark och kreativ VR bas.
Har fortfarande stort hopp Dreams och PSVR2, hoppas bara inte dreams hinner dö ut innan dess.
Jag tror att PSVR 2 kommer sälja väldigt mycket bättre än första generationen och når VR en viss nivå så tror jag att spelarbasen och utvecklingen kommer "explodera" via viral spridning och att utvecklare får

Det kanske är så att Valve fått för sig att de vill skapa fler spel på Alyx motorn och inte vill bli överglänst av communytit.

Jag hoppades på samma, det verkar som valve inte riktigt släppt mod verktygen så fria som man trodde först.

Dreams verkar finnas hur mycket potential som helst. synd bara att det är PS & PSVR bara. Ser gärna en version för PS5/VR2 i framtiden


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kört HL Alyx? Brrr....

Ja. Just därför jag är tveksam på om jag klarar av det. På platt skärm är ju Half Life bra mycket mindre "äckligt" än Bioshock... 😬

Det var ju vidrigt att lyfta upp och "inspektera" headcrabs och dylikt i Alyx.

1
Skriv svar