Tips på snyggt och bra spel

Medlem

Death Stranding

Medlem

Som "hybris" skrev, Control är riktigt tajt och roligt gameplay även om fienderna känns lite tråkiga.

Medlem

Du ska spela Control om du inte gjort det.

Förutom att det är ett rent fantastiskt spel så har det en helt galet nice implementation av Raytracing och DLSS 2.0.

se till så att du inte spelar xbox gamepass versionen för den har inte DLSS 2.0 aktiverad i nuläget av någon anledning!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Folk rekommenderar Control gång på gång. Jag antar dock att han har spelat det då han ger det som förslag på liknande spel. : d

Medlem

Tack för alla förslag Jag har dock lirat väldigt många. Lirat Metro Exodus för fullt nu. Prey och Ghostrunner kanske blir nästa!
Control har jag lirat, mycket bra spel!

Redaktör

MS Flight Simulator är inte linjärt och storyn är inte mycket att hänga i granen, men om du vill ha ett ruskigt snyggt spel åt ditt grafikkort kan det vara värt att ta en titt på. Finns på Game Pass också, kostar dig 10 kr om du inte haft det innan.

Jag flög över New York med högt uppskruvad grafik med ett RTX 3090 (i den här babyn) häromdan, det är galet läckert.


signatur

"Spec. Ops - The Line" är fortfarande grymt snyggt. När man spelar det känns det som ett "Uncharted"-spel eftersom det är samma röstskådis.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av magma:

Kanske inte dom snyggaste spelen, men några retroshooters:
Unreal gold på gog och kör med https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=129354...
Soldier of fortune 1 med https://www.moddb.com/games/soldier-of-fortune/downloads/sold...
Return to castle wolfenstein med https://store.steampowered.com/app/1379630/RealRTCW/

Annars finns alltid crysis remastered på rea nu på Epic som nu har stöd för DLSS, så det är ju alltid något!

Tack för dessa!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Walter S.A. Iego:

"Spec. Ops - The Line" är fortfarande grymt snyggt. När man spelar det känns det som ett "Uncharted"-spel eftersom det är samma röstskådis.

Om det är så snyggt vet jag inte, men ett fantastiskt spel är det!

Medlem

Snyggt, linjärt och mystiskt...

Min röst faller på Call of the Sea.

Om det du gillar med Tomb Raider-spelen är pusslen så kommer du inte bli besviken på Call of the Sea. Noll action, men väldigt mysiga och vackra miljöer och en hyfsat engagerande story. Dessutom inte så himla långt så det kan absolut fungera som ett mellanspel i väntan på nästa 200-timmars-engagemang.

Medlem

Jag vet om många bra spel men om de är nödvändigtvis "snygga" är en annan femma.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Cyberpunk 2077. Bästa spelet på länge och snygga som f. Lätt värt det.

Medlem

Trine i fylle co-op?

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Trine i fylle co-op?

Inte direkt så att man behöver ett RTX 3090 för att lira det dock


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag kan rekommendera "Control"

Medlem

Snyggt och linjärt? Trine

Medlem

Det där vad som är snyggt eller inte är lite relativt men jag tolkar det som att det är tekniskt ögongodis du söker.
Skulle vilja slå ett slag för Gears 5 och inte minst Hivebuster. Linjärt, ösigt och sjukt snyggt. Sen är det väloptimerat också.

Medlem
Skrivet av boneless:

Det där vad som är snyggt eller inte är lite relativt men jag tolkar det som att det är tekniskt ögongodis du söker.
Skulle vilja slå ett slag för Gears 5 och inte minst Hivebuster. Linjärt, ösigt och sjukt snyggt. Sen är det väloptimerat också.

Precis, tekniskt ögongodis Vill ju få mitt 3080 att jobba lite!
Gears 5 har jag sneglat lite på. Mycket möjligt att jag lirar.

Medlem

Om jag får låna ditt 3080 så jag kan maxa Valheim så får du låna min PS5 så du kan njuta av ett av dom vackraste spelen just nu, Demons Souls


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Precis, tekniskt ögongodis Vill ju få mitt 3080 att jobba lite!
Gears 5 har jag sneglat lite på. Mycket möjligt att jag lirar.

Gears har nog aldrig varit bättre eller snyggare än hivebuster. Finns på game pass där även flera andra rekommenderade titlar finns. Rätt grymt om man bara är sugen att testa runt lite!

Medlem
Skrivet av Quenya_92:

Death Stranding

Instämmer.
Death Stranding är riktigt vackert!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Instämmer.
Death Stranding är riktigt vackert!

Det är riktigt bra och miljöerna är något av det vackraste jag sett. I övrigt är det nog tyvärr raka motsatsen till vad trådskaparen söker.
Rätt rejäl karta full av markers skulle jag säga.

Medlem

Prey verkat riktigt bra men är det verkligen nått att testa 3090 med? Tyckte inte jag iaf.

Inaktiv
Skrivet av boneless:

Prey verkat riktigt bra men är det verkligen nått att testa 3090 med? Tyckte inte jag iaf.

Det är ett 3080 men som du säger finns det spel som utmanar hårdvaran mer än Prey idag kan jag tänka mig.

Medlem

Finns vissa spel som laggar för mig med ett 3090 när jag kör allt på max och 4k, fast det är för att min CPU bottleneckar i vissa spel. Har beställt en ny CPU, men det är lång kö på den så jag vet inte när jag får den.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar