Extern studio gör Star Citizens Battlefield-liknande spelläge

Robot
Extern studio gör Star Citizens Battlefield-liknande spelläge

Clound Imperium Games får brittisk draghjälp.

#star-citizen


Medlem

Tycker att Planetside liknande skulle passat mer Star Citizen. Där organisationer slåss på olika planeter

Medlem

Är det någon typ av PvP instans? Trodde spelet skulle vara en öppen Sandbox, men detta kanske är något i stil med battlegrounds i WoW?

Medlem

Ska va ungefär som rush mode i battlefield. Sök på theater of war starcitizen på youtube så finns det mer info om det. Fast spelet kör på 64 bitars system så dom kan köra med riktigt stora kartor. Battlefield kör med 32 bitars, så storleken kan bara vara några kilometer.

Senare kommer dom kanske köra capital ship battles.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Ska va ungefär som rush mode i battlefield. Sök på theater of war starcitizen på youtube så finns det mer info om det. Fast spelet kör på 64 bitars system så dom kan köra med riktigt stora kartor. Battlefield kör med 32 bitars, så storleken kan bara vara några kilometer.

Senare kommer dom kanske köra capital ship battles.

Att Battlefield bara har kartor på ett par km är inte pga. att de använder 'float'-värden istället för 'double'-värden. Det är ett aktivt beslut av gameplay-skäl. Tex. Arma har jävligt mycket större kartor och de kör också vanliga 'float'-värden på koordinater.

Eftersom det ska vara markstrider också, och inte bara i skepp så kan inte kartorna vara hur stora som helst. Tänk dig ett Rush-läge på ArmA 3s Altis som är typ 270 kvadratkilometer stor, en match hade tagit sisådär 8-10 timmar om räknar med att man ska transportera alla spelare, fordon etc, det är ju inte rimligt. För att inte tala om respawn osv.
Något som typ Squad gör vore bättre storleksmässigt, inte superstora kartor, stora nog att ha fordon som faktiskt kan hjälpa till och inte ständigt transporteras med flyg men små nog att kunna ha markstrider också.

På en superstor karta är ju största problemet att faktiskt hitta fiender, och de som försvarar är nog inte supersugna på att stå och vänta i 45 minuter på att någon ska attackera.

Därav spelar det absolut ingen roll om de kör 32- eller 64-bitars koordinatsystem, de har tillräckligt med precision för en orimligt stor karta oavsett.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Att Battlefield bara har kartor på ett par km är inte pga. att de använder 'float'-värden istället för 'double'-värden. Det är ett aktivt beslut av gameplay-skäl. Tex. Arma har jävligt mycket större kartor och de kör också vanliga 'float'-värden på koordinater.

Eftersom det ska vara markstrider också, och inte bara i skepp så kan inte kartorna vara hur stora som helst. Tänk dig ett Rush-läge på ArmA 3s Altis som är typ 270 kvadratkilometer stor, en match hade tagit sisådär 8-10 timmar om räknar med att man ska transportera alla spelare, fordon etc, det är ju inte rimligt. För att inte tala om respawn osv.
Något som typ Squad gör vore bättre storleksmässigt, inte superstora kartor, stora nog att ha fordon som faktiskt kan hjälpa till och inte ständigt transporteras med flyg men små nog att kunna ha markstrider också.

På en superstor karta är ju största problemet att faktiskt hitta fiender, och de som försvarar är nog inte supersugna på att stå och vänta i 45 minuter på att någon ska attackera.

Därav spelar det absolut ingen roll om de kör 32- eller 64-bitars koordinatsystem, de har tillräckligt med precision för en orimligt stor karta oavsett.

Större kartor är lite bättre om man ska köra project reality liknande spel lägen. Typ att man flyger med transport fordon eller åker bil i långa sträckor tills man kommer till det området man ska kriga vid. Kanske i lite stil med black hawk down. Sen lägger till en stor yta för flyg strider också.

Men på theaters of war så var inte kartan jätte stor, det var bara områden man krigade på som hade ganska långt avstånd från varandra. Vid ett tillfälle skulle man flyga upp i rymden för att spränga en station. Verkar som att man inte flyger jätte långa sträckor utan att man spawnar vid en ny position när fasen är avklarad.

En gammal video på theaters of war, mycket som inte är färdigt. Men dom visar ungefär hur det kommer va. Med tiden så finputsar dom allt tills dom släpper det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Är det någon typ av PvP instans? Trodde spelet skulle vara en öppen Sandbox, men detta kanske är något i stil med battlegrounds i WoW?

Theaters of War är, likt Star Marine och Arena Commander, "a game within a game". Sandboxen är "the Persistent Universe" och om du vill spela ToW, SM eller AC kommer man behöva sätta sig i en simpod. Så var åtminstonde orignaltanken men kommer förmodligen också kunna nås utanför PU.

Medlem
Skrivet av FN80:

Theaters of War är, likt Star Marine och Arena Commander, "a game within a game". Sandboxen är "the Persistent Universe" och om du vill spela ToW, SM eller AC kommer man behöva sätta sig i en simpod. Så var åtminstonde orignaltanken men kommer förmodligen också kunna nås utanför PU.

Påverkar det persistent universe på något sätt? Fattar annars inte riktigt poängen, kan man ju lika gärna bara släppa det som eget spel. Antar att man tjänar nånting på det som man kan använda i det "verkligan" spelet, men tycker spontant det känns helt bakvänt. Säger inte att det kommer bli nånting dåligt, oftast är det bättre med ett tydligt ramverk för all typ av pvp, men som sagt trodde hela poängen var att allt sker i "persistent universe" och inte att det bara ska ses som någon slags hub.

Det blir säkert skitbra.

Medlem

När kommer fifa-delen med 56 spelare ut?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Påverkar det persistent universe på något sätt?

Ur ett lore-perspektiv ses dessa modes som tränings/tävlingssimulatorer, så de lär inte påverka din PU-karaktär negativt men jag skulle tro att dina bedrifter kommer på något sätt att visas i PU i form av reputation eller dylik.
Men vi är inte riktigt där än om vi säger så.

Idag är dessa modes helt separerade från PU, men jag skulle gissa att när dom integreras med PU kommer man nog fortsatt kunna starta dom från main menu som man gör idag.

Framtiden får utvisa exakt vilken väg utvecklarna tar men man hör mycket bland backers viljan att ha dessa modes som fristående gratisspel för folk som ej köpt SC än, vilket jag kan tycka är en bra ide.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Större kartor är lite bättre om man ska köra project reality liknande spel lägen. Typ att man flyger med transport fordon eller åker bil i långa sträckor tills man kommer till det området man ska kriga vid. Kanske i lite stil med black hawk down. Sen lägger till en stor yta för flyg strider också.

Men på theaters of war så var inte kartan jätte stor, det var bara områden man krigade på som hade ganska långt avstånd från varandra. Vid ett tillfälle skulle man flyga upp i rymden för att spränga en station. Verkar som att man inte flyger jätte långa sträckor utan att man spawnar vid en ny position när fasen är avklarad.

En gammal video på theaters of war, mycket som inte är färdigt. Men dom visar ungefär hur det kommer va. Med tiden så finputsar dom allt tills dom släpper det.
https://www.youtube.com/watch?v=9smKcy26Z5s

Därav varför jag nämnde Squad, som är gjort av de som gjorde Project Reality. Men poängen var att det har inget med koordinatprecision (32- gentemot 64-bitarsvärden) att göra att kartorna i Battlefield är relativt små. Stort betyder verkligen inte automatiskt bättre, som sagt, ingen vill vänta skitlänge bara för att fienden ska dyka upp (Å andra sidan så är ju halva Star Citizen just nu väntan. I Quantum, på skeppet, på och i hissen, på och i tåget etc. så det passar ju på det viset)..

Medlem

Som någon som är rätt oinsatt så fattar jag inte varför de inte gör klart ett spel i taget, hur många spel är de uppe i nu? 4?

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Därav varför jag nämnde Squad, som är gjort av de som gjorde Project Reality. Men poängen var att det har inget med koordinatprecision (32- gentemot 64-bitarsvärden) att göra att kartorna i Battlefield är relativt små. Stort betyder verkligen inte automatiskt bättre, som sagt, ingen vill vänta skitlänge bara för att fienden ska dyka upp (Å andra sidan så är ju halva Star Citizen just nu väntan. I Quantum, på skeppet, på och i hissen, på och i tåget etc. så det passar ju på det viset)..

Jo det är sant, men samtidigt är Theaters of war en testbädd för PTU:n då dom ska lägga till större strider i spelet. Det är väl mest där för att fixa saker som inte fungerar som arena commander var till för från början. Var väl Jean Tracy som nämde det på citizencon, istället för att vänta tills dom kommer till det läget i spelet då dom kan ha större strider. Så gör dom en mode för att balansera striderna innan dom kommer till det stadiet och inte efter. Samtidigt underlättar det för dom som brukar starta egna events, med tanke på tiden att ta sig till eventsen, med tåg, quantum jumps, folk som dör eller hamnar i fängelse osv. Ibland kan det ta timmar innan alla är redo.

Större kartor är nog roligare när det är snabba fordon inblandade. Finns flaggskepp som är längre än en kilometer, är inte meningen att man ska stå stilla med dom skeppen, då dom kan flyga runt som en mobil bas för spelarna. FPS markstrider fungerar nog bara bra på mindre ytor om det inte är tusentals spelare på kartan. Fast där spelar prestandan roll, om dom löser det eller inte. Hundra tals är mer trovärdigt för tillfället, kanske går med npcer eller bots inblandade.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Påverkar det persistent universe på något sätt? Fattar annars inte riktigt poängen, kan man ju lika gärna bara släppa det som eget spel. Antar att man tjänar nånting på det som man kan använda i det "verkligan" spelet, men tycker spontant det känns helt bakvänt. Säger inte att det kommer bli nånting dåligt, oftast är det bättre med ett tydligt ramverk för all typ av pvp, men som sagt trodde hela poängen var att allt sker i "persistent universe" och inte att det bara ska ses som någon slags hub.

Det blir säkert skitbra.

Poängen är att du får ett extra spel på köpet genom att enbart behöva köpa ett starterpaket. Battlefield i star citizen tackar iaf inte jag nej till 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Jo det är sant, men samtidigt är Theaters of war en testbädd för PTU:n då dom ska lägga till större strider i spelet. Det är väl mest där för att fixa saker som inte fungerar som arena commander var till för från början. Var väl Jean Tracy som nämde det på citizencon, istället för att vänta tills dom kommer till det läget i spelet då dom kan ha större strider. Så gör dom en mode för att balansera striderna innan dom kommer till det stadiet och inte efter. Samtidigt underlättar det för dom som brukar starta egna events, med tanke på tiden att ta sig till eventsen, med tåg, quantum jumps, folk som dör eller hamnar i fängelse osv. Ibland kan det ta timmar innan alla är redo.

Större kartor är nog roligare när det är snabba fordon inblandade. Finns flaggskepp som är längre än en kilometer, är inte meningen att man ska stå stilla med dom skeppen, då dom kan flyga runt som en mobil bas för spelarna. FPS markstrider fungerar nog bara bra på mindre ytor om det inte är tusentals spelare på kartan. Fast där spelar prestandan roll, om dom löser det eller inte. Hundra tals är mer trovärdigt för tillfället, kanske går med npcer eller bots inblandade.

Känns ju lagom stört att de spenderar säkerligen skitmycket pengar på en tredje-part för att göra en testbädd för sitt eget spel (gick ju jättebra för Star Marine exempelvis...), särskilt om det tar flera år att få ihop. Vad de i princip gör är ett helt annat spel för att testa EN aspekt av deras större spel. Och hundratals är att ta i, upp till 100 är mer realistiskt. Och det du säger om de som sätter ihop deras egna evenemang, där har vi säkert varför de gör detta, dessa evenemang blir till videor och i sin tur marknadsföring för spelet. "Åh, kolla så kul dessa spelarna har!" (som har planerat och har en stor grupp som de allra flesta spelarna inte kommer uppleva själva i spelet någonsin)..

Ja, alltså, det kanske funkar i teorin att spelare ska samarbeta på den nivån i ett spel, men i 95% av fallen kommer det flagskeppet bestå av fåtal spelare som kom först in i skeppet eller någon som inte egentligen kan flyga tar kontrollerna och kraschar det direkt. Kul för den som ville köra stridsvagn, den är fast 100 mil från fienden för att ingen vill hjälpa till att transportera den.
Stora strider fungerar på papper och hade varit skitkul om det någonsin fungerade som man föreställde sig, men det gör det aldrig, särskilt inte ju fler spelare man blandar in. Funkar kanske för den promille människor som spelar i en mycket stor grupp men för den gemene spelaren så lär det inte fungera super-bra.
Man kan ju föreställa sig ett antal scenarier som kan hända, tex. stridsskepp i luften ovan när stridsvagnar och infanteri strider på marken och är super-organiserade och kommunicerar som fan, men det är ju i nästan alla fall bara sin egen fantasi och verkligheten är sällan så.

Medlem

Nu skapade man ju inte Arena Commander, Star Marine och Theaters of War för att det skulle bli nån fristående utmanare till andra spel utan det är till för att kunna utföra en koncentrerad trimning av spelmekaniker för Star Citizen och Squadron 42.

Med dessa kan man hjälpa till och testa alla delarna utan att riskera reputation, crimestat eller vapen och skeppskomponenter i Star Citizen.

Inaktiv
Skrivet av burkmopp:

Påverkar det persistent universe på något sätt? Fattar annars inte riktigt poängen, kan man ju lika gärna bara släppa det som eget spel. Antar att man tjänar nånting på det som man kan använda i det "verkligan" spelet, men tycker spontant det känns helt bakvänt. Säger inte att det kommer bli nånting dåligt, oftast är det bättre med ett tydligt ramverk för all typ av pvp, men som sagt trodde hela poängen var att allt sker i "persistent universe" och inte att det bara ska ses som någon slags hub.

Det blir säkert skitbra.

Om du spelar i PU och dör till exempel så måste du ta dig genom allt vad det innebär att komma tillbaka till slagfältet (hämta skepp, förflytta dig etc). Samt att en planerad del är "death of a spaceman" det vill säga att din karaktär dör faktiskt, desto fler kloner du nyttjar desto mer kommer ditt DNA ta stryk och slutligen dör din karaktär permanent.

Men detta slipper du i ToW, där är det bara att hoppa in och kriga helt enkelt, dör du väntar du bara på en ny runda som vanligt.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Känns ju lagom stört att de spenderar säkerligen skitmycket pengar på en tredje-part för att göra en testbädd för sitt eget spel (gick ju jättebra för Star Marine exempelvis...), särskilt om det tar flera år att få ihop. Vad de i princip gör är ett helt annat spel för att testa EN aspekt av deras större spel. Och hundratals är att ta i, upp till 100 är mer realistiskt. Och det du säger om de som sätter ihop deras egna evenemang, där har vi säkert varför de gör detta, dessa evenemang blir till videor och i sin tur marknadsföring för spelet. "Åh, kolla så kul dessa spelarna har!" (som har planerat och har en stor grupp som de allra flesta spelarna inte kommer uppleva själva i spelet någonsin)..

Ja, alltså, det kanske funkar i teorin att spelare ska samarbeta på den nivån i ett spel, men i 95% av fallen kommer det flagskeppet bestå av fåtal spelare som kom först in i skeppet eller någon som inte egentligen kan flyga tar kontrollerna och kraschar det direkt. Kul för den som ville köra stridsvagn, den är fast 100 mil från fienden för att ingen vill hjälpa till att transportera den.
Stora strider fungerar på papper och hade varit skitkul om det någonsin fungerade som man föreställde sig, men det gör det aldrig, särskilt inte ju fler spelare man blandar in. Funkar kanske för den promille människor som spelar i en mycket stor grupp men för den gemene spelaren så lär det inte fungera super-bra.
Man kan ju föreställa sig ett antal scenarier som kan hända, tex. stridsskepp i luften ovan när stridsvagnar och infanteri strider på marken och är super-organiserade och kommunicerar som fan, men det är ju i nästan alla fall bara sin egen fantasi och verkligheten är sällan så.

Få se vad som händer, förra spelstudion som hjälpte dom hade helt fel värden på allt så dom fick göra om allt för att kunna intregera det med PTU:n. Den nya är ganska okänd, enda bra som dom har gjort som jag känner till är wipeout.

Stridsvagnen kommer va svår att transportera, är väl bara två skepp för tillfället som kan transportera den, Idris och Hercules. Många säger att den kommer bara sitta och skräpa i hangaren för dom flesta. Dom borde ha någon lösning till det, så mindre skepp kan frakta en. Kanske lägga till en modul till Valkyrie så den går användas som en Pelican på Halo.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av Fiddi:

Känns ju lagom stört att de spenderar säkerligen skitmycket pengar på en tredje-part för att göra en testbädd för sitt eget spel (gick ju jättebra för Star Marine exempelvis...), särskilt om det tar flera år att få ihop. Vad de i princip gör är ett helt annat spel för att testa EN aspekt av deras större spel. Och hundratals är att ta i, upp till 100 är mer realistiskt. Och det du säger om de som sätter ihop deras egna evenemang, där har vi säkert varför de gör detta, dessa evenemang blir till videor och i sin tur marknadsföring för spelet. "Åh, kolla så kul dessa spelarna har!" (som har planerat och har en stor grupp som de allra flesta spelarna inte kommer uppleva själva i spelet någonsin)..

Ja, alltså, det kanske funkar i teorin att spelare ska samarbeta på den nivån i ett spel, men i 95% av fallen kommer det flagskeppet bestå av fåtal spelare som kom först in i skeppet eller någon som inte egentligen kan flyga tar kontrollerna och kraschar det direkt. Kul för den som ville köra stridsvagn, den är fast 100 mil från fienden för att ingen vill hjälpa till att transportera den.
Stora strider fungerar på papper och hade varit skitkul om det någonsin fungerade som man föreställde sig, men det gör det aldrig, särskilt inte ju fler spelare man blandar in. Funkar kanske för den promille människor som spelar i en mycket stor grupp men för den gemene spelaren så lär det inte fungera super-bra.
Man kan ju föreställa sig ett antal scenarier som kan hända, tex. stridsskepp i luften ovan när stridsvagnar och infanteri strider på marken och är super-organiserade och kommunicerar som fan, men det är ju i nästan alla fall bara sin egen fantasi och verkligheten är sällan så.

Lite väl spekulativt va?

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Få se vad som händer, förra spelstudion som hjälpte dom hade helt fel värden på allt så dom fick göra om allt för att kunna intregera det med PTU:n. Den nya är ganska okänd, enda bra som dom har gjort som jag känner till är wipeout.

Stridsvagnen kommer va svår att transportera, är väl bara två skepp för tillfället som kan transportera den, Idris och Hercules. Många säger att den kommer bara sitta och skräpa i hangaren för dom flesta. Dom borde ha någon lösning till det, så mindre skepp kan frakta en. Kanske lägga till en modul till Valkyrie så den går användas som en Pelican på Halo.

Ja, får hoppas att de löser det, men att de säger att det är en testbädd är vad som är lite svårt att tro, det är ju mer eller mindre ett helt spel i sig. Själv bryr jag mig inte om det överhuvudtaget, ser hellre att de lägger de arbetstimmarna på andra saker som kommer vara mer vanliga i spelet (de allra flesta spelarna kommer knappast ta del av ett storkrig varje dag) eller såklart Squadron 42 som fortfarande är obefintligt..

Skrivet av anon_326114:

Lite väl spekulativt va?

Vilket då? Att de lagt skitmycket pengar på det eller att spelarsamarbete på stor skala i multiplayer-spel ytterst sällan fungerar som man önskar?

Inaktiv
Skrivet av Fiddi:

Ja, får hoppas att de löser det, men att de säger att det är en testbädd är vad som är lite svårt att tro, det är ju mer eller mindre ett helt spel i sig. Själv bryr jag mig inte om det överhuvudtaget, ser hellre att de lägger de arbetstimmarna på andra saker som kommer vara mer vanliga i spelet (de allra flesta spelarna kommer knappast ta del av ett storkrig varje dag) eller såklart Squadron 42 som fortfarande är obefintligt..

Vilket då? Att de lagt skitmycket pengar på det eller att spelarsamarbete på stor skala i multiplayer-spel ytterst sällan fungerar som man önskar?

Ja faktiskt bägge saker du skrev där är väldigt spekulativa. Faktiskt hela ditt inlägg som jag kommenterade på är bara en massa spekulationer.

Medlem

Det räcker kolla på youtube, så ser man så DÅLIGT det är.... hur har folk inte begripit vilket scam det här är??

ELF
Medlem
Skrivet av Seneca:

Det räcker kolla på youtube, så ser man så DÅLIGT det är.... hur har folk inte begripit vilket scam det här är??

Suck.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Evocati har tillgång till builden nu.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv

Usch va dåligt det ser ut!

Skämt åsido, ska bli grymt kul att kunna köra detta sen! Gillar starkt "rush" konceptet, var alltid en favorit i BF.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Ja faktiskt bägge saker du skrev där är väldigt spekulativa. Faktiskt hela ditt inlägg som jag kommenterade på är bara en massa spekulationer.

Tror du det är gratis att ha en studio på kontrakt under flera år? Det kostar pengar, och Firesprite har 130 st anställda som ska ha lön och studion ska ju såklart tjäna pengar själva också så även där lite extra kostnad. Därav "skitmycket" pengar, och det är varken spekulativt eller orimligt då det är ytterst basic ekonomi, saker kostar pengar, arbetstimmar kostar pengar.

Och det är bara att titta på andra multiplayer spel i den skalan, Planetside 2 tex. jättestora strider, men ytterst sällan organiserade det var 9 gånger utav 10 rent kaos. Squad, inte alls samma skala men något mer organiserat pga. grupp-funktionen men i sådan liten skala blir det ändå ofta problem med folk som inte kommunicerar och skiter i att samarbeta. Vad som är spekulativt är att tro att detta på något vis skulle bryta normen.

Inaktiv
Skrivet av Fiddi:

Tror du det är gratis att ha en studio på kontrakt under flera år? Det kostar pengar, och Firesprite har 130 st anställda som ska ha lön och studion ska ju såklart tjäna pengar själva också så även där lite extra kostnad. Därav "skitmycket" pengar, och det är varken spekulativt eller orimligt då det är ytterst basic ekonomi, saker kostar pengar, arbetstimmar kostar pengar.

Och det är bara att titta på andra multiplayer spel i den skalan, Planetside 2 tex. jättestora strider, men ytterst sällan organiserade det var 9 gånger utav 10 rent kaos. Squad, inte alls samma skala men något mer organiserat pga. grupp-funktionen men i sådan liten skala blir det ändå ofta problem med folk som inte kommunicerar och skiter i att samarbeta. Vad som är spekulativt är att tro att detta på något vis skulle bryta normen.

Du behöver inte förklara för mig som om jag vore 3 år gammal. Vad jag menade med spekulativt är att det kan lika gärna få betalt i Royalties, aktier, eller som du sa bara en klumpsumma. Men att säga rent ut att det tar resurser från utvecklingen av SC är ren och skär spekulation, jag förutsätter att ledningen hos CIG har koll på sin ekonomi och kan sin skit. Till skillnad från dig och mig som inte har koll på hur företaget leds etc.

Sen kan tiden bara utvisa hur ToW kommer bli, min erfarenhet av ex "rush" i BF är grym. Och oavsett om det blir kaosartat emellanåt så behöver inte detta betyda att det blir tråkigt.

Assumption is the mother of all fuck ups.

Medlem

Är det här någon slags isolerad instans likt battlegrounds i WoW som man ”teleporterar” in i eller lämnar när det passar? Känns ju rätt långt ifrån vad storheten med SC är tänkt att vara; dvs en gigantisk värld där allt händer parallellt.

Inaktiv
Skrivet av IMSG:

Är det här någon slags isolerad instans likt battlegrounds i WoW som man ”teleporterar” in i eller lämnar när det passar? Känns ju rätt långt ifrån vad storheten med SC är tänkt att vara; dvs en gigantisk värld där allt händer parallellt.

SC PU kommer allting hända parallellt precis som du säger. Och där kommer finnas fullt PvP och möjlighet att kunna ha ihjäl varandra i princip var som helst.

Men vill man bara köra PvP så kan man köra till exempel kommande ToW istället. Fördelen är att du slipper behöva ta dig genom halva systemet för att komma tillbaka till slagfältet om du skulle dö. Samt att med kommande "death of a spaceman" vilket innebär att desto fler gånger ens karaktär dör desto mer urlakat blir ditt DNA i dina kloner. Slutligen dör ens karaktär permanent. Men detta slipper man i ToW.

Hoppas jag var tydlig. Rätt svårt att förklara då vi inte riktigt vet hur det kommer se ut i framtiden. Finns säkert flera andra anledningar men detta är min uppfattning i varje fall.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

SC PU kommer allting hända parallellt precis som du säger. Och där kommer finnas fullt PvP och möjlighet att kunna ha ihjäl varandra i princip var som helst.

Men vill man bara köra PvP så kan man köra till exempel kommande ToW istället. Fördelen är att du slipper behöva ta dig genom halva systemet för att komma tillbaka till slagfältet om du skulle dö. Samt att med kommande "death of a spaceman" vilket innebär att desto fler gånger ens karaktär dör desto mer urlakat blir ditt DNA i dina kloner. Slutligen dör ens karaktär permanent. Men detta slipper man i ToW.

Hoppas jag var tydlig. Rätt svårt att förklara då vi inte riktigt vet hur det kommer se ut i framtiden. Finns säkert flera andra anledningar men detta är min uppfattning i varje fall.

Du var tydlig nog. Makes sense om det blir så att man urlakas varje gång man dör, gynnar inte direkt viljan att PVP:a i open world. Kan tänka mig att de flesta undviker det helt och hållet när man dött ett par- tre gånger beroende på konsekvenserna av att permanent dö med sin karaktär.

12
Skriv svar