Cyberpunk 2077:s 1.2-patch gör Night Citys kvicka snutar lite långsammare

Robot
Cyberpunk 2077:s 1.2-patch gör Night Citys kvicka snutar lite långsammare

Förhoppningsvis innebär det färre poliser som spawnar bakom ryggen på en.

#Cd-projekt-red, #Cyberpunk-2077


Medlem

Yep jag förväntade mig mycket mer av patchen...

Medlem

Too little, too late...suck
Kommer spelet nånsin sluta vara trasigt?
relaunch 2022 någon?

Inaktiv

Skönt att man kan stänga av dodge för det var lite jobbigt.

Umi
Medlem

Blir väl klart 2022 skulle jag tro. AI:n för polisen ser fortfarande lamt ut

Medlem

Tur att dem kan skylla på saker, skämmes projekt röd... Shame on you


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Skönt att man kan stänga av dodge för det var lite jobbigt.

Sjukt att det ens kom med. Så tydligt störigt. Och ska ju inte behöva ta tid heller att ändra kontroller.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av roftg:

Kommer spelet nånsin sluta vara trasigt?

Inte troligt.. Det kommer nog vara klart spelbart 2022. Men det lär aldrig bli "tajt".

Sen blir det nog inte grymt även om det skulle funka bra.

Hoppas dom börjar göra rätt igen nästa gång, istället.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Alla förbättringar är ju bra men hade väl hoppats på mer än det här.

eld
Medlem
Skrivet av Miindz:

Alla förbättringar är ju bra men hade väl hoppats på mer än det här.

Verkar som att det mesta arbetet måste rulla in i nästa patch pga förseningar och mycket av det har säkert att göra med att få spelet att fungera igen på One och ps4.

Medlem

Det här är alltså en preview av några saker i patchen. Patchen är inte släppt än och fulla patch notes är inte heller släppt.

https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1373031198876925955

Medlem
Skribent
Skrivet av waeress:

Det här är alltså en preview av några saker i patchen. Patchen är inte släppt än och fulla patch notes är inte heller släppt.

https://twitter.com/CyberpunkGame/status/1373031198876925955

Yes, står längst ner i artikeln.

Inaktiv

Underbart bra spel.
10/10

Medlem

Så fort några patcher har släppts och slipat till spelet ska jag lira om det så jävla hårt. Längtar

Medlem

Så istället för att ett helt gäng poliser och drönare spawnar på ett palmträd på 0.5 sekunder efter en stealth kill, så spawnar de istället på 5 sekunder?

"Fix"


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Vet inte om jag riktigt tycker att det räcker. Varför inte implementera att poliserna faktiskt rycker ut i sina fordon á la gta t.ex? Känns som ett kasst system i grunden som de bara plåstrar om lite istället för att fixa ordentligt. Jag har redan sett moddar som löser detta, så varför kan inte cd Project göra det?

Avstängd

Nope. Kommer nog aldrig stödja cdpr igen. Ångrar till och med femman jag betalade för Witcher 3.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Ångrar till och med femman jag betalade för Witcher 3.

Troll

Mja, hoppas själv på att spelet blir mera matigt med v1.2.. och i fortsättningen.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Vet inte om jag riktigt tycker att det räcker. Varför inte implementera att poliserna faktiskt rycker ut i sina fordon á la gta t.ex? Känns som ett kasst system i grunden som de bara plåstrar om lite istället för att fixa ordentligt. Jag har redan sett moddar som löser detta, så varför kan inte cd Project göra det?

Polska myndigheter(?) har steppat in och grundkontrollerar patch innehållet innan de får tillåtelse att släppa dessa. Orsaken är att CDPR har orsakat mer problem än löst problem med senaste patcher.

De behöver alltså någon som håller deras hand för att klara av jobbet. Varför? Ingen aning, tror det beror på att även att staten satsat pengar i företaget för att få de att lyckas med projektet. Nu har ännu fler utvecklare slutat på företaget efter hur de har blivit missköta av management, samt att många utvecklare inte mådde bra under Adam Badowskis lead i projektet. Då han använde sig av manipulationer och blame shifting eller vad det nu kallas för att få utvecklare att cruncha och snabbt bli klara med grejer som samtidigt arbetade under dåligt ledarskap då där inte riktigt fanns någon organisering eller struktur och erhört dålig kommunikation.

Senare tid har CDPR också massrekryterat studenter från skolor i polen där många hoppat av sista åren i skolan för att börja arbeta på CDPR med lovord om att växa och lyckas som utvecklare men många av dessa har slutat och fått gå tillbaka till skolan men fått börja om hela studietiden, om jag förstått rätt, då dessa lovord var inget än tomma löften.

Detta är vad jag förstått från en släkting som arbetar med IT och har flera bekanta som slutat på CDPR sista året så det räknas väl som hearsay tills vidare.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Är det ens samma utvecklare som ligger bakom vad som till sist blev ett de bästa spelen någonsin?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Trevligt! Folk kan gnälla (och förra generations konsoll ägare har all rätt vara bittra) , men buggar till trots gillade jag spelet.
Det pendlade mellan helt okej och helt magiskt.
Landade för mig på 4 av 5 i betyg.
Körde på Stadia som var en relativt stabil upplevelse. 1.06 fixade i princip alla större störningar jag upplevt.

Väntar med spänning på tweakat gameplay och DLCs. Blir GARANTERAT minst ett varv till i Night City

Medlem

Fasen också, ingen installation av spelet efter denna patch heller.. aja, en vacker dag 🤞

Medlem

En polerad bajskorv är fortfarande en bajskorv. De är så jäkla synd att de blev såhär av ett spel med sån stor potential.

Medlem

Tänk vad lite QC kan göra. Och att lyssna på dem som jobbar på produkten. Tror att det är dags för Xbox Game Pass. Innan E3 tror jag att det kommer eller att det utannonseras då som en del av Xbox Game Pass.

fue
Medlem

Ändå roligaste att läsa på EN DEL som klagar. Att i slutändan så har de aldrig spelat det eller ens köpt produkten.

Medlem

Låter som att det kan vara värt att vänta ytterligare några månader med detta.
Har själv ingen brådska, finns så mycket annat att spela så länge.

Medlem

orealistiskt! i Sverige hade det tagit minst 45min-1h innan polissirenerna ens hörs!

Medlem

Nja, det här var väl kanske inte riktigt tillräckligt för att rädda haveriet som jag ändå anser att Cyberpunkt är, i förhållande till hypen. Det de behöver adressera är den livlösa världen. Det är ju helt uppenbart, men verkar gått CD Project red helt förbi. Vad är det för ägghuvud som lyckats förstöra detta företag som tidigare haft full koll på saker som detta?

ELF
Medlem

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

123
Skriv svar