Battlefield 6 kan avtäckas i maj

Medlem
Skrivet av wallde:

problemet är nog snarare att de desperat försöker anpassa sig till marknaden. snabba spel med en jävla massa extracontent i fräsiga färger är vad den generella spelaren vill ha... majoriteten bryr sig inte om den "äkta" känslan länge. tror de kvittar var de producerar för spelserie.. allt kommer sluta i samma riktning ändå tyvärr *gäsp*

Någonstans är det ju ändå förståeligt även om det är tragiskt. Det är sådana enorma utevecklingssummor i dagens spel och inte minst dagens AAA att de aldrig skulle våga nicha sig nämnvärt från senare års iterationer.

Som spelare av både Cod och Bf är jag glad att jag fått uppleva de första spelen i serien. Samtidigt kan man inte annat än imponeras av dagens teknik som driver spelen, även om man önskade att spelen kanske byggdes i en annan riktning rent gameplay-mässigt.

Jag hoppas personligen på lite Vietnam, det hade varit kul. Problemet är ju att oavsett vart de sätter serien nuförtiden så är det ofta massa prototyper och ursäkter för att i princip bygga ett modern combat oavsett om det är ww1 eller ww2.

Medlem
Skrivet av wallde:

problemet är nog snarare att de desperat försöker anpassa sig till marknaden. snabba spel med en jävla massa extracontent i fräsiga färger är vad den generella spelaren vill ha... majoriteten bryr sig inte om den "äkta" känslan länge. tror de kvittar var de producerar för spelserie.. allt kommer sluta i samma riktning ändå tyvärr *gäsp*

jaa föfan, mer speedad arkadig spelmekanik man måste bemästra åt folket!
om man ser tangentbord+mus och handkontroller osv som olika typer av instrument som spelar spel ist för musik, så vill man inte ha nå tråkigt snigelspel som är lika komplicerat som att spela smoke on the water.

för mig är spel som quake den "äkta" känslan

Medlem

Jag hoppas att de går tillbaka till sina tidigare titlar och skapar spelet efter hur dem var, då tänker jag framför allt på Bf 2, Bf 2142 och Bad company 2. Senaste spelet jag köpte var Bf 1, som jag tröttnade på oerhört fort.

Medlem

BC3 ffs! Slutade ju med värsta cliffhangern! Plus att multiplayern var det bästa Dice har gjort.

Avstängd

Hoppas de vänder en döende trend, men förblir ytterst tveksam. Senaste bra BF var BF4, allt därefter har varit skräp.

Skrivet av NaxoS:

Hoppas spelet är genomsyrat och byggt från grunden med ett inkluderade genusperspektiv.

Det har varit huvudfokus för åtminstone de senaste två spelen, så sannolikt.

Medlem

Har inte höga förväntningar, men jag blir gärna positivt överraskad.

Near future vore coolt som någon nämnde. Typ Black Mirror-inspirerat. Diggar även asymmetriska spellägen, säg 20 kittade elitsoldater mot 40 fundamentalister med AKs. Ska bli spännande att se vilken väg man väljer att ta serien.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av UncleJack:

Håller helt och hållet med ang. rörelser, det kändes inte som man konkade runt på 20kg packning i de senare spelen.
Tycker dock tvärtom ang. vapnena. Upplevde de flesta vapen i BF3/4 som laservapen utan nämnvärd rekyl, men att i BFV kändes som att det var mycket viktigare att försöka kontrollera rekylen och att vapnena även gjorde mer skada(iaf innan och efter den ökända TTK-patchen). 🤔

Aha kanske är så, var länge sen jag spelade Men kommer ihåg BF3 och BF4 som mina favoriter.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

12
Skriv svar