"Omöjlig" genväg i Trackmania skalade bort tre sekunder på världsrekordet

Medlem
Skrivet av autograph:

Är det alltså så speltillverkaren har tänkt om Trackmania? Det visste jag inte.
I Dirt får man väl inte ta en genväg genom skogen fast man klarat checkpoint!? Det borde inte vara tillåtet i alla fall.
Jag tycker det är fusk när man utnyttjar buggar i spel. Eftersom det ju aldrig var meningen att utnyttja glitcharna.
I sandlådespel kan jag förstå att man kan gå/åka runt hur man vill, (bara man gör uppdragen), men där är det ju meningen.

Nu handlar ju det här om väldigt extremt gameplay. Antar att du är upprörd över folk som speedrunnar spel och inte spelar som "det är tänkt" med? ;D

Är det ens möjligt rent spelmekaniskt att åka utanför banan i DIRT? Dvs, gena genom skogen?

Sen är väl trackmania ett fantasy spel medans DIRT är en rallysimulator?

Medlem
Skrivet av spikes:

Nu handlar ju det här om väldigt extremt gameplay. Antar att du är upprörd över folk som speedrunnar spel och inte spelar som "det är tänkt" med? ;D
Är det ens möjligt rent spelmekaniskt att åka utanför banan i DIRT? Dvs, gena genom skogen?
Sen är väl trackmania ett fantasy spel medans DIRT är en rallysimulator?

1. Ja, jag förstår inte vitsen med att spela ett spel på ett sätt som det inte är tänkt. Men så länge man inte blandar de som fuskar och de som spelar som "det är tänkt" i resultatlistorna, så bryr jag mig inte så mycket. Bara så att man vet.
2. Nej, jag tror inte att det är möjligt att åka utanför banan och vill inte prova heller.
3. Jag gillar egentligen inte rallyspel, men tog det som ett exempel. Jag gillar mer bilspel med arcadkänsla, som Dirt 5, NFS och Forza Horizon 3&4.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

1. Ja, jag förstår inte vitsen med att spela ett spel på ett sätt som det inte är tänkt. Men så länge man inte blandar de som fuskar och de som spelar som "det är tänkt" i resultatlistorna, så bryr jag mig inte så mycket. Bara så att man vet.
2. Nej, jag tror inte att det är möjligt att åka utanför banan och vill inte prova heller.
3. Jag gillar egentligen inte rallyspel, men tog det som ett exempel. Jag gillar mer bilspel med arcadkänsla, som Dirt 5, NFS och Forza Horizon 3&4.

Så det är inte möjligt men du tar ändå upp det som exempel? Skämtar du eller?

Medlem
Skrivet av spikes:

Så det är inte möjligt men du tar ändå upp det som exempel? Skämtar du eller?

Nej. Jag tror inte att det är möjligt att ta genvägar i Dirt Rally och liknande spel. Jag har inte prövat.
Men, "ingenting är omöjligt"!?


signatur

autograph

12
Skriv svar