20+ timmar in i Last of Us 2

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag gillade faktiskt den mer öppna delen. Det blev en liten andningspaus där man kunde flumma runt som man ville och utforska i sin egen takt.

Håller med dig! Blev faktiskt besviken när det visade sig att det var den enda delen av sitt slag i hela spelet.

The Last of Us 2 har liksom alla spel sina brister, främst storymässigt, men det är fortfarande ett grymt bra spel som jag definitivt kommer spela igenom fler gånger

Medlem
Skrivet av Knalle:

Håller med dig! Blev faktiskt besviken när det visade sig att det var den enda delen av sitt slag i hela spelet.

The Last of Us 2 har liksom alla spel sina brister, främst storymässigt, men det är fortfarande ett grymt bra spel som jag definitivt kommer spela igenom fler gånger

Ja jag tyckte det var en grym del också, hade gärna haft något mer i den stilen i spelet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jumpscares? Hatar jumpscares

Ja, men inte bara det utan musiken, ljudet och atmosfären överhuvudtaget. Speciellt en raserad byggnad med flera våningar och du ska hämta en mask...ryser bara jag tänker på det. 🙂

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Ja, det finns tyvärr en hel del billiga jumpscares, inklusive en fiendetyp vars enda syfte är att göra jumpscares...

Stalkers? De ska döden dö!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Stalkers? De ska döden dö!

Så jävla vidrigt när man ser något krypa förbi i periferin. Tycker spelet lyckas väldigt väl med att implementera survival horror. Speciellt Ground Zero, men även andra delar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bogani:

Så jävla vidrigt när man ser något krypa förbi i periferin. Tycker spelet lyckas väldigt väl med att implementera survival horror. Speciellt Ground Zero, men även andra delar.

Hela scavage-biten är ju riktigt stämningsfull. Glida in i en gammal butik, hitta kassaskåpskoder och rota runt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hela scavage-biten är ju riktigt stämningsfull. Glida in i en gammal butik, hitta kassaskåpskoder och rota runt.

Japp, jag gillar att det är mycket tid att bara traska runt och leta saker. Många verkar tycka att det är dålig pacing men för egen del blir det en härlig variation. Själv hade jag till och med uppskattat en 'hold to walk' funktion så jag slipper balansera spaken för att inte springa

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av A1200G:

Ja, men inte bara det utan musiken, ljudet och atmosfären överhuvudtaget. Speciellt en raserad byggnad med flera våningar och du ska hämta en mask...ryser bara jag tänker på det. 🙂

Lirade det precis, väldigt nervigt!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lirade det precis, väldigt nervigt!

Är du redan där? Då måste du ha lirat bra många timmar nu?

Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bogani:

Är du redan där? Då måste du ha lirat bra många timmar nu?

Klockade in på 18 timmar nyss. Hann med ett gäng timmar i helgen (gick upp tidigt, gick och la mig sent) så lite lunchlirande när man ändå jobbar hemifrån.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lär kanske landa på 25 timmar då, känns rimligt. Ettan var alldeles för lång.

Jag kände tvärtom. Ettan kunde varit längre för min del. 2an var alldeles för lång. Typ, Abby-för-lång.


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

Jag kände tvärtom. Ettan kunde varit längre för min del. 2an var alldeles för lång. Typ, Abby-för-lång.

Jag kände lite så i början.

Speciellt första halvtimmen, när det bara kändes som man skulle behöva "spela om" tre dagar i Seattle men ju mer jag lirar desto mer gillar jag uppdragen. Och inblicken i andra sidan. Här känns det som att spel har en unik möjlighet att "vända på steken" - det blir så mycket mer påtagligt att det faktiskt är jag som sköt Owen i magen, och först efter får bygga upp en relation med honom. Snyggt grepp och jag ser inte riktigt hur man skulle återskapa det i en tv-serie. Tänker på Game of Thrones - där böckerna kunde ta boklånga pauser från vissa karaktärer, men där man i serien klippte parallellt mellan händelserna.


signatur
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag kände lite så i början.

Speciellt första halvtimmen, när det bara kändes som man skulle behöva "spela om" tre dagar i Seattle men ju mer jag lirar desto mer gillar jag uppdragen. Och inblicken i andra sidan. Här känns det som att spel har en unik möjlighet att "vända på steken" - det blir så mycket mer påtagligt att det faktiskt är jag som sköt Owen i magen, och först efter får bygga upp en relation med honom. Snyggt grepp och jag ser inte riktigt hur man skulle återskapa det i en tv-serie. Tänker på Game of Thrones - där böckerna kunde ta boklånga pauser från vissa karaktärer, men där man i serien klippte parallellt mellan händelserna.

Men

Men tycker du att det som Joel gjorde med Abbys farsgubbe var lika hemskt som det Abby gjorde med Joel? Min upplevelse är att det är det som man skall tycka, jag tycker Abbys agerande var mer fel än Joels.

Jag är helt klart Team Ellie, så mycket att det nu sitter en stor Last of Us 2 Ellie poster på väggen

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Stalkers? De ska döden dö!

Det var faktiskt inte dem jag tänker på, utan

de vanliga zombiemupparna som "exploderar" från väggar...

Nämnde dem inte specifikt för att inte spoila, men ser nu att du spelat förbi det där raserade hotellet (eller vad det var, minnet sviker) där man stöter på ett gäng sådana. Väldigt billigt trick.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Mirage:

Jag kände tvärtom. Ettan kunde varit längre för min del. 2an var alldeles för lång. Typ, Abby-för-lång.

De öser ju på med nya karaktärer. Huruvida man gillar spelet och tycker att det är lagom långt eller inte hänger nog mycket på huruvida man gillar och tar till sig de där nya karaktärerna. Jag gjorde det inte.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Det var faktiskt inte dem jag tänker på, utan

de vanliga zombiemupparna som "exploderar" från väggar...

Nämnde dem inte specifikt för att inte spoila, men ser nu att du spelat förbi det där raserade hotellet (eller vad det var, minnet sviker) där man stöter på ett gäng sådana. Väldigt billigt trick.

Ja! Misstror varenda vägg nu.

Är på sjukhuset nu. Kladdigt.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja! Misstror varenda vägg nu.

Är på sjukhuset nu. Kladdigt.

Härligt, hälsa Tjock-Steffe!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja! Misstror varenda vägg nu.

Är på sjukhuset nu. Kladdigt.

Du har väl följt Jockes råd och kör med lurar? Det tycker jag ljuddesignen förtjänar

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Härligt, hälsa Tjock-Steffe!

Det är så uppbyggt för bossfight!

Skrivet av bogani:

Du har väl följt Jockes råd och kör med lurar? Det tycker jag ljuddesignen förtjänar

Thanks, I hate it!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Sisyr:

Härligt, hälsa Tjock-Steffe!

Han skulle hälsa tillbaka men han är död.

Samt hans spawn. De hade ju verkligen flaggat för bossfight och det kändes självklart att det skulle precis efter man hittat stuff. Kändes väldigt Resident Evil.

Dog 2-3 gånger, var så sjukt mörkt att jag blev trängd. Annars var det ju vara att mata på med allt man hade.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Han skulle hälsa tillbaka men han är död.

Samt hans spawn. De hade ju verkligen flaggat för bossfight och det kändes självklart att det skulle precis efter man hittat stuff. Kändes väldigt Resident Evil.

Dog 2-3 gånger, var så sjukt mörkt att jag blev trängd. Annars var det ju vara att mata på med allt man hade.

Haha ja den kom inte som en blixt från klar himmel, direkt. Är väl inget fan av bossfighter i spel som TLOU direkt, men i övrigt var sjukhuset ett av mina favoritställen i spelet (även om jag medger att "läskigt sjukhus" inte är det mest originella i världen, kanske). Väldigt atmosfäriskt!

Skägg.
10 Chambers

Passerat 20 timmar och är inne på upptakten till slutet.

Trodde faktiskt att det var slut. Fighten mellan Ellie och Abby, de väljer att inte döda varandra, Ellie lever drömlivet med Dina på farmen. Sen kommer Tommy, den rackaren, och sätter griller i huvudet.

Hade kunnat få sluta där. Gissar att jag har ett par timmar i Kalifornien.


signatur
Skägg.
10 Chambers

signatur
Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det roliga är att du har ca 30 timmar kvar med liknande upplägg. En av de största utmaningarna i spelet är att orka ta sig genom det. Sedan är storyn väldigt obalanserad. Men, man får bilda sin egen uppfattning.

Japp. Jag har fastnat typ 10 timmar in. Orkar inte mer av samma repetition. Funderar på bara scrolla igenom nån playtrough på youtube istället....

Fattar inte vad som hände, första spelet är bland det bästa jag någonsin lirat.

Hatar även upplägget med ”tillbakablickar” (rent generellt). Man tappar fokus från Main story, och det blir som man bara vill jäkta igenom den delen för att återgå till main story.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av whoo:

Japp. Jag har fastnat typ 10 timmar in. Orkar inte mer av samma repetition. Funderar på bara scrolla igenom nån playtrough på youtube istället....

Fattar inte vad som hände, första spelet är bland det bästa jag någonsin lirat.

Hatar även upplägget med ”tillbakablickar” (rent generellt). Man tappar fokus från Main story, och det blir som man bara vill jäkta igenom den delen för att återgå till main story.

Tyckte första var minst lika repetitivt, hur många och lådor och stuff behövde man inte dra till rätt ställe?

Kluven till tillbakablickar. En del funkar väldigt bra för att ge en lite bakgrund och påminna en om viktiga karaktärer, andra blir som du säger mest transportsträckor.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Passerat 20 timmar och är inne på upptakten till slutet.

Trodde faktiskt att det var slut. Fighten mellan Ellie och Abby, de väljer att inte döda varandra, Ellie lever drömlivet med Dina på farmen. Sen kommer Tommy, den rackaren, och sätter griller i huvudet.

Hade kunnat få sluta där. Gissar att jag har ett par timmar i Kalifornien.

Jag ville ju också att det skulle ta slut där.. på traktorn, i den sinnessjukt vackra solnedgången. Men det hade ändå skavt på något sätt. Ellies besatthet är ju en regelrätt sjukdom vid det här laget.

Men 20 timmar, det är rätt snabbt jobbat ändå 👍

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bogani:

Jag ville ju också att det skulle ta slut där.. på traktorn, i den sinnessjukt vackra solnedgången. Men det hade ändå skavt på något sätt. Ellies besatthet är ju en regelrätt sjukdom vid det här laget.

Men 20 timmar, det är rätt snabbt jobbat ändå 👍

Kör ju på låg svårighetsgrad bara för att jag inte pallar bry mig om utdragna strider eller smyg


signatur
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av whoo:

Japp. Jag har fastnat typ 10 timmar in. Orkar inte mer av samma repetition. Funderar på bara scrolla igenom nån playtrough på youtube istället....

Fattar inte vad som hände, första spelet är bland det bästa jag någonsin lirat.

Hatar även upplägget med ”tillbakablickar” (rent generellt). Man tappar fokus från Main story, och det blir som man bara vill jäkta igenom den delen för att återgå till main story.

Tillbakablickarna var ett problem även i andra ND-spel, som Uncharted 3. Hatade barndomsdelen i ett annat så bra spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Kör ju på låg svårighetsgrad bara för att jag inte pallar bry mig om utdragna strider eller smyg

Du tänkte aldrig på att rubriken till tråden åldras jävligt illa? 😉

Skriv svar