Vad synd att Super Mario Maker 2 inte får någon ny uppdatering.

Inaktiv
Vad synd att Super Mario Maker 2 inte får någon ny uppdatering.

Nu har hela familjen Switch Online Family.
Jag var dock lite osäker på om det skulle gå då min sambo skaffade det via sin Switch men eftersom våra konton är registrerade som en familj så blev det på de andra kontona som är på den gamla Switchen med.

Men Nintendo Switch online fick mig att tänka på ett spel som Nintendo redan har börjat överge mer och mer utan att jag riktigt förstår varför.
Super Mario Maker 2.

När spelet släpptes så började jag fundera över när spelet kommer uppdateras. Mycket tydde på att vi skulle få fler spelstilar än bara Super Mario Bros stil, SMB 3, SMW, New Super Mario Bros U och Super Mario 3D World stil. Anledningen var för att kategorin som Super Mario 3D World låg under tydde på det.

Men vi fick några uppdateringar och tillslut utannonserade Nintendo den allra sista uppdateringen med Koopalings, att man kunde göra egna världar med mera. Men inga nya teman och inga nya spel stilar.

Jag började istället hoppas på att Nintendo så småningom skulle släppa DLC paket till Super Mario Maker 2 där det bland annat skulle följa med nya teman, spel stilar och mycket annat smått och gott. Men tiden har gått och nu kan man nog säga att Nintendo har övergivit Super Mario Maker 2 och satsar istället på andra spel till Switch.

Det är lite synd, ville väldigt gärna ha fler hammarbröder, som de som kastar boomerang. Men man kan ju inte få allt.

För övrigt så är Super Mario Maker 2 ett väldigt bra spel, det är kul att bygga både banor och världar där banorna kan vara.
Håller ibland på med en värld just nu i Super Mario World stil. Men faller ofta tillbaka och inspireras av banor som redan finns men gör om de lite grann.
Som när jag innan gjorde ett eget Super Mario Bros 3. Skapade egna banor men jag tycker inte om mina luftskepp, så jag tog med alla luftskepp från Super Mario Bros 3 men gjorde om de lite.
Kanske lägger upp det med någon gång.

1
Skriv svar