Ubisoft+ kan göra som EA Play och bli en del av Xbox Game Pass

Robot
Ubisoft+ kan göra som EA Play och bli en del av Xbox Game Pass

Åtminstone enligt branschkännaren Jeff Grubb.

#xbox-game-pass


Medlem

Tycker gamepass går från klarhet till klarhet. Tycker dock att det borde finnas Ea-pro tillgängligt också

Medlem
Medlem

Jeff Grubb är en man måste följa på twitter och så vidare. Man får reda på mycket intressant information om branschen.

Medlem

Observera att ubisoft+ endast finns tillgängligt för amerikanska Stadia kunder. Men enligt reddit forumet r/Stadia så ska Ubsisoft + lanseras även för oss i Europa.

Medlem

Någon gång måste väl priset gå upp om fler och fler företags tjänster läggs till? Alla ska väl få en del av kakan?

Sen vet jag inte om jag är beredd på att betala extra för ubisofts sandlådespel 😊

Ambassadör
Xbox

Dun dun dun.


signatur

Jump in.

Medlem
Medlem

Sällan jag köper spel nuförtiden med gamepass ultimate för pc och min xbox s....bra deal


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Dex
Medlem

Ska bli intressant och se vad dom gör sen om detta stämmer. Har ju svårt och se att priset inte går upp något med både EA och Ubisofts spel kommer dit. Hade varit kul om dom kunde delat upp det då man kanske inte vill ha tillgång till alla spelen för 400kr / månaden i slut ändan

Hade varit väldigt förvånande om dom fortsätter med 149kr / månad, men samtidigt så tror jag inte att Ubisoft går med på att dom delar upp det i heller till olika tjänster. En tjänst med allt för typ 300kr och en för bara Microsofts spel för 149kr blir ju också konstigt.

Men som sagt det ska bli intressant och se hur länge till dom kan fortsätta lägga till spel utan att höja priset.

ZF
Medlem

Undrar hur den här sortens korsspridning ser ut jämfört med annan mediastreaming. Men det känns ju som det bara blir fler tjänster istället för att saker säljs in på de befintliga.

Frågan är vilket som anger framtidens tendenser bäst.

Medlem

Jag tackar inte nej, dock så undrar jag om det blir för monopol av det hela. Sony bör ha något liknande och få en liknande deal som Microsoft. Såvitt jag vet så ingår inte EA Play i någon av Sonys vanliga prenumerationsmodeller?

Medlem
Skrivet av schill:

Observera att ubisoft+ endast finns tillgängligt för amerikanska Stadia kunder. Men enligt reddit forumet r/Stadia så ska Ubsisoft + lanseras även för oss i Europa.

Ubisoft+ har ju funnits länge här i Europa. Eller menar du på just Stadia-plattformen?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Ubisoft+ har ju funnits länge här i Europa. Eller menar du på just Stadia-plattformen?

Skulle ha vart mer tydligare att det gäller Ubisoft+ på stadia.
Jag väntar på det, så jag väntar med att köpa Ubisoft spel.

Medlem

Ubisoft+ (stremversionen) är i beta på amazon luna och google stadia men när de släpper fullversionen ska det komma till stadia i europa och säkert kommer det till gamepass också.

Avstängd
Skrivet av ESTiMATE:

Jag tackar inte nej, dock så undrar jag om det blir för monopol av det hela. Sony bör ha något liknande och få en liknande deal som Microsoft. Såvitt jag vet så ingår inte EA Play i någon av Sonys vanliga prenumerationsmodeller?

Näe. Ea play ingår inte i plus eller now.
Däremot är ju ea play ganska så billigt och du får års prenumeration av PS plus, PS now (nu över 800 titlar att spela) samt ea play för lite billigare än vad gamepass ultimate kostar.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Näe. Ea play ingår inte i plus eller now.
Däremot är ju ea play ganska så billigt och du får års prenumeration av PS plus, PS now (nu över 800 titlar att spela) samt ea play för lite billigare än vad gamepass ultimate kostar.

Nu har jag inte testat PS now på en PlayStation utan bara pc. Men
när jag testade PS now senast var det ganska dåligt körde spelen i 720 och 30 fps med märkbar lag i input. Duger väl om man kör på en laptop eller telefon men inget man vill ha upp på en 70" tv.
Hade tänkt spela igenom några ps4 spel men la ner det för jag inte ville förstöra upplevelsen utan väntar till jag skaffat en ps4 eller 5.
Slipper man streamingen om man kör det på en ps4/5?

Avstängd
Skrivet av Lilagröt:

Nu har jag inte testat PS now på en PlayStation utan bara pc. Men
när jag testade PS now senast var det ganska dåligt körde spelen i 720 och 30 fps med märkbar lag i input. Duger väl om man kör på en laptop eller telefon men inget man vill ha upp på en 70" tv.
Hade tänkt spela igenom några ps4 spel men la ner det för jag inte ville förstöra upplevelsen utan väntar till jag skaffat en ps4 eller 5.
Slipper man streamingen om man kör det på en ps4/5?

På ps4 och ps5 får du välja om du vill ladda ner och spela som vanligt eller streama alla ps2,ps4 och ps5 spel. Ps3 spelen streamas oberoende plattform man kör på.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Backloggens befriare
Skrivet av Checker:

Näe. Ea play ingår inte i plus eller now.
Däremot är ju ea play ganska så billigt och du får års prenumeration av PS plus, PS now (nu över 800 titlar att spela) samt ea play för lite billigare än vad gamepass ultimate kostar.

Jag tänkte "kan det verkligen stämma" - men det gör det ju faktiskt! Blev riktigt paff!

Har du Ps now? Inte riktigt fattat, är det en prenumeration tjänst på samma sätt som gamepass? Dvs, man betalar och får tillgång till biblioteket?
Sedan varierar det lite i hurvida man kan streama/måste installera va?
Är bara nyfiken och känner ingen som har det och blir inte klok på det när man läser på nätet.


signatur

Ad hoc addendum

Avstängd
Skrivet av keffkebab:

Jag tänkte "kan det verkligen stämma" - men det gör det ju faktiskt! Blev riktigt paff!

Har du Ps now? Inte riktigt fattat, är det en prenumeration tjänst på samma sätt som gamepass? Dvs, man betalar och får tillgång till biblioteket?
Sedan varierar det lite i hurvida man kan streama/måste installera va?
Är bara nyfiken och känner ingen som har det och blir inte klok på det när man läser på nätet.

Har testat alla tjänster som finns tillgängliga i dagsläget. Har ingen för nuvarande aktiv prenumeration på någon tjänst.

PS now fungerar som gamepass. Du betalar en avgift och du får tillgång till ett stort spelbibliotek.

Du kan streama alla spel som finns där.
Kör du psnow på PC så måste du streama allt.
Kör du på ps4 eller ps5 så kan du ladda ner och spela ps2, ps4 och ps5 spel som vanligt. Alla ps3 spel måste streamas

Kanske FZ borde köra en vad är PS now artikel.
Men nu är vi väldans off topic. Övriga psnow frågor kan vi ta via PM. Trots allt en gamepass tråd detta.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

På ps4 och ps5 får du välja om du vill ladda ner och spela som vanligt eller streama alla ps2,ps4 och ps5 spel. Ps3 spelen streamas oberoende plattform man kör på.

Ok bra att veta så då får det bli nytt test när jag skaffat en sån konsol. Ps3 spelen kan jag köra direkt på min Ps3.

Medlem
Skrivet av Checker:

Näe. Ea play ingår inte i plus eller now.
Däremot är ju ea play ganska så billigt och du får års prenumeration av PS plus, PS now (nu över 800 titlar att spela) samt ea play för lite billigare än vad gamepass ultimate kostar.

Har vänner med PS, så misstänkte att det kunde bli lite billigare med Now eller Plus. Dock om Microsoft även får med sig Ubisoft, då blir det otroligt svårt för Sony att fortsätta att mäta sig på "Spotify" modellen.

Menar bara att jag är för konkurrens, emot monopol.

Backloggens befriare
Skrivet av Checker:

Har testat alla tjänster som finns tillgängliga i dagsläget. Har ingen för nuvarande aktiv prenumeration på någon tjänst.

PS now fungerar som gamepass. Du betalar en avgift och du får tillgång till ett stort spelbibliotek.

Du kan streama alla spel som finns där.
Kör du psnow på PC så måste du streama allt.
Kör du på ps4 eller ps5 så kan du ladda ner och spela ps2, ps4 och ps5 spel som vanligt. Alla ps3 spel måste streamas

Kanske FZ borde köra en vad är PS now artikel.
Men nu är vi väldans off topic. Övriga psnow frågor kan vi ta via PM. Trots allt en gamepass tråd detta.

Tack för infon!
Ja, en sådan serie för olika tjänster vore inte en så dum idé egentligen. Börjar ju bli en del olika och kan tänka mig att det finns fler än jag som är lite förvirrade.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Av ren nyfikenhet och kanske lite OT... Men hur har Game Pass kunnat få sånt genomslag när inte PS Now fått det? Eller har det det? Tycker man hör väldigt lite om PS Now överlag.

Lever kanske i min bubbla bara.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Av ren nyfikenhet och kanske lite OT... Men hur har Game Pass kunnat få sånt genomslag när inte PS Now fått det? Eller har det det? Tycker man hör väldigt lite om PS Now överlag.

Lever kanske i min bubbla bara.

Microsoft har ju verkligen gått All-in med Game Pass och det kan man knappast säga att Sony gjort med Now. Känns som en väldigt halvhjärtad kontring. Får hoppas att Microsoft lyckas bättre den här generationen så att Sony behöver anstränga sig mer och kanske utveckla tjänsten ytterligare.

Avstängd
Skrivet av r4v3nl0rd:

Av ren nyfikenhet och kanske lite OT... Men hur har Game Pass kunnat få sånt genomslag när inte PS Now fått det? Eller har det det? Tycker man hör väldigt lite om PS Now överlag.

Lever kanske i min bubbla bara.

Gissar nu men Microsoft har gamepass som huvudfokus medan psnow för sony bara är ett sidospår. Olika satsningar och strategier helt enkelt.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Dex
Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Av ren nyfikenhet och kanske lite OT... Men hur har Game Pass kunnat få sånt genomslag när inte PS Now fått det? Eller har det det? Tycker man hör väldigt lite om PS Now överlag.

Lever kanske i min bubbla bara.

Lite svårt för oss spelare att svara på, men som några andra har sagt redan så är det mycket om marknadsföring. Microsoft kör stenhårt på Gamepass och har det som deras överlägset största säljpunkt och Sony verkar fortfarande köra på att konsolen i sig är deras. Tror det är helt rätt satsning för båda.

Men framför allt tror jag den stora skillnaden att Gamepass är så pass mycket populärare att alla Microsofts spel kommer på Gamepass på release dagen. PS Now tar det något år oftast eftersom Sony lanserade tjänsten framför allt som en tjänst för bakåtkompabilitet så man kunde spela PS2 och PS3 spel vilket man inte kunde innan på PS4

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Microsoft har ju verkligen gått All-in med Game Pass och det kan man knappast säga att Sony gjort med Now. Känns som en väldigt halvhjärtad kontring. Får hoppas att Microsoft lyckas bättre den här generationen så att Sony behöver anstränga sig mer och kanske utveckla tjänsten ytterligare.

Skulle inte säga att det är någon kontring då psnow fanns typ 3år innan gamepass.

Sony marknadsför inte psnow medans xbox så är det bara gamepass hela tiden.

Medlem

Ultimate kostar 139spänn, så med ubisoft påslag typ 200spänn. Börjar kännas lite dyrt isf då jag inte har tid att spela igenom så många spel. Skulle kunna klara mig på konsolgamepass för 99kr då PC är helt ointressant men där ingår ju inte EAplay bland annat.

Prismässigt kan det bli billigare att köpa något spel på rea för 2-300kr som för mig kan ta 1-3månader att klara av.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Skulle inte säga att det är någon kontring då psnow fanns typ 3år innan gamepass.

Jag vet att Now fanns tidigare men det var ju länge enbart en streamingtjänst. Dröjde till September 2018 innan man faktiskt kunde ladda ner PS4 spel och då hade Game Pass lanserats nästan ett år tidigare.

12
Skriv svar