Barack Hussein Obama blir nästa president.
LOL!

Tipstack: Katana
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Jag anser Obama som en bättre kandidat än McCain helt klart, mest på grund av hans åsikter gällande krig och hans syn på mänskligheten i allmänhet. McCain däremot ser till störst del på USA istället, vilket är både rätt och fel då det trots allt var det land han skulle styrt om han vunnit.
Däremot så tvivlar jag inte en sekund på att Obama vann för att han är svart, och även om jag inte har några problem med svarta människor så anser jag att det är fel anledning att styra världens mäktigaste nation.
Om man kollar på intervjuerna som gjorts med människor över hela USA, i tusental, så märker man direkt en mycket framstående detalj, vilket är att kommentarer såsom "Im going to vote for Obama, since this country needs a black president!"
Eller varför inte en av mina personliga favoriter: "I vote for Obama since he is black, and now its our time, its going to be great for the black community".
Folk i det där landet är kompletta idioter när det handlar om sitt presidentval i stora drag, de röstar mindre och mindre beroende på kandidaternas åsikter och mer och mer på grund av saker som religion och härkomst / bakgrund.
Är du inte kristen kommer du aldrig kunna bli president i USA, du kommer tappa om inte alla röster du skulle fått, men näst intill.
Skumt land, men nått har de ju gjort rätt eftersom de är en sådan stormakt de är idag.
Vila i frid, Mikael "The_Maxx" Löfgren
Tack för den tid du var med oss, även om den var alltför kort
Precis, det är dumt som fan att rösta på en person bara pga hans etnicitet, det är personen som styr och då spelar inte några pigment någon större skillnad.
Jag tycker dock att Obama verkar vara en riktigt vettig person, han vågar föra diskussion med krigsherrar, han ser inte Islam som problemet (vilket dom flesta jänkare gör, tror jag) utan den radikala grenen, vilket är en minoritet.
Som sagt innan, ska bli kul att se vad hans planer för landet i väst är, jag är säker på att det är till det bättre
wut greger, klart att hans etnicitet har en inverkan på hur han blir som person. Kanske. Jag är bara glad om dom sticker ur irak. resten får dom sköta bäst dom vill.
@ boneless: Det är klart han inte kan ha rasprat och måste skjuta bort det, men det är så det amerikanska folket ser det. Det är så _jag_ ser det. Tror dock verkligen inte han vann för att han är svart. Jag tror han vann för att McCain var värdelös.
Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.
Någon kommer döda honom.
Och du tror inte en mängd människor har velat ha haft ihjäl George W. Bush under de senaste 8 åren? (eller de 30-40 år innan han valdes president för den delen)
Med detta klipp steg Obama riktigt högt i mina ögon.
Härligt att han är medveten om det! känns mycket positivt och bra!
Go for it - ALL or Nothing!
Klart att färgen hade inverkan på valresultatet! Färgen har haft en mycket stor betydelse i detta val, även om han inte själv tar upp det. Vann han pga det? Det vet vi ju faktiskt inte
Och snoOzer, McCain var inte värdelös! Jag följer nästan alltid demokraterna, men om en republikan skulle vinna hoppas jag på antingen McCain eller Ron Paul.
Remember when you were young? You shone like the sun
Om hans färg spelade roll eller inte? Svårt att få reda på exakt, men det finns ju redan tendenser till att den gjorde det. Mörka som aldrig annars röstar - röstade på Obama, t.ex.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Det här är en signatur
Och snoOzer, McCain var inte värdelös! Jag följer nästan alltid demokraterna, men om en republikan skulle vinna hoppas jag på antingen McCain eller Ron Paul.
McCain var en neokonservativ dude som gillade att kriga, det skulle vara väldigt dåligt för det republikanska partiet om han vann. Han skulle bli tvungen att fortsätta den skiten som bush fortsatte med, big government, krig etc. Han är verkligen inte konservativ, kanske närmare liberal.
Ron Paul däremot skulle varit ok.
Med detta klipp steg Obama riktigt högt i mina ögon.
Härligt att han är medveten om det! känns mycket positivt och bra!
Härligt var precis det ordet jag tänkte på efter att ha sett klippet
Obama har ett fantastiskt sätt att framföra saker på.
Obamas största problem är att han lovat för mycket. För att få bukt med krisen och balansera budgeten är han tvungen att höja skatterna, vilket även hade gällt McCain om han blivit president.
Sen är det den här sjukvårdsreformen med en allmän försäkring: Bill Clinton försökte i 8 år, och då var det ändå konstant högkonjunktur, inte finansiell kris.
Däremot kommer nog USA göra framsteg i den sociala politiken igen med Obama vid rodret
BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.
Kerb, om Obama lyckas "cut spending" som dom snackar så mycket om behöver han kanske inte höjja skatterna så mycket, gör han det kommer det nog drabba dom med lite mer cashish dessutom. Tar han dessutom hem trupperna sparar man lite småpengar där också. Han kan naturligtvis inte fixa en finanskris själv, eller så vitt jag förstått det iaf (dvs inte alls).
edit: Var det inte första damen som försökte genomföra förändringarna gällande sjukvården med support från maken? Dvs lite annorlunda än att presidenten som faktiskt gjorde nått.
Kerb, om Obama lyckas "cut spending" som dom snackar så mycket om behöver han kanske inte höjja skatterna så mycket, gör han det kommer det nog drabba dom med lite mer cashish dessutom. Tar han dessutom hem trupperna sparar man lite småpengar där också. Han kan naturligtvis inte fixa en finanskris själv, eller så vitt jag förstått det iaf (dvs inte alls).
Har han inte sagt att han vill höja skatten för dom som tjänar över 250 000 dollar?
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Har han inte sagt att han vill höja skatten för dom som tjänar över 250 000 dollar?
Nej han ska sänka för alla som har under 250 000 i inkomst.
http://politicalticker.blogs.cnn.com/2008/06/27/cnnmoney-what...
Indeed, under Obama's tax plan, married couples with at least $250,000 in gross income are likely to see their taxes go up if Obama is elected president.
I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.
Jag anser Obama som en bättre kandidat än McCain helt klart, mest på grund av hans åsikter gällande krig och hans syn på mänskligheten i allmänhet. McCain däremot ser till störst del på USA istället, vilket är både rätt och fel då det trots allt var det land han skulle styrt om han vunnit.
Däremot så tvivlar jag inte en sekund på att Obama vann för att han är svart, och även om jag inte har några problem med svarta människor så anser jag att det är fel anledning att styra världens mäktigaste nation.
Om man kollar på intervjuerna som gjorts med människor över hela USA, i tusental, så märker man direkt en mycket framstående detalj, vilket är att kommentarer såsom "Im going to vote for Obama, since this country needs a black president!"
Eller varför inte en av mina personliga favoriter: "I vote for Obama since he is black, and now its our time, its going to be great for the black community".
Folk i det där landet är kompletta idioter när det handlar om sitt presidentval i stora drag, de röstar mindre och mindre beroende på kandidaternas åsikter och mer och mer på grund av saker som religion och härkomst / bakgrund.
Är du inte kristen kommer du aldrig kunna bli president i USA, du kommer tappa om inte alla röster du skulle fått, men näst intill.
Skumt land, men nått har de ju gjort rätt eftersom de är en sådan stormakt de är idag.
Förstår hur du menar, men samtidigt är de oerhört viktigt att sätta sig in i en afro-amerikans sits. Tänk på att för bara 50år sedan så hade dom bara sin frihet, inget värde. Militärer fick eskortera barnen till skolan, dom fick inte använda samma toaletter som vita, inte sitta bland vita på bussarna. Om jag vetat att mina föräldrar eller deras föräldrar blivit så illa behandlad av samhället och en av samma hudfärg som för bara några decennier sen va mindre värd än skit under skorna ställde upp som presidentkandidat för världens mäktigaste land, då skulle jag utan tvekan röstat på honom. Detta är omöjligt för vita, och framförallt svenskar att förstå, de lättaste vore väl att förstora de hela lite och ha ett val mellan en jude och en nazist, för så är fallet för vissa svarta, speciellt dom äldre.