Robot
Paradise Lost

Inte John Miltons brottningsmatch med Gud, utan en lågmäld berättelse där andra världskriget slutade med kärnvapenregn och ett Europa i ruiner.

#paradise-lost


Medlem

Tyvärr ungefär vad jag misstänkte


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

It's not a lake, it's an ocean

Trist. Detta hade ju potential.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Trist. Detta hade ju potential.

Ja, det är det som är så frustrerande.

ZF
Medlem

Det ständigt ironiska grundproblemet med dessa feelgood alt history-premisserna är att ett "kärnvapenkrig" med Europa som mål från den enda regim som faktiskt använt dem, hindrades av just Gud.

Så det vore kanske intressantare om det utforskades.

Medlem

Hade sett fram emot detta. Det har 78% positiva recensioner på Steam. Jag köper det och återkommer med omdöme senare

Medlem

Namnet fick mig att tänka på cyberpunkspelet Paradise Cracked från 2002. Det var ganska så dåligt.

Skribent
Skrivet av Mikaelh:

Hade sett fram emot detta. Det har 78% positiva recensioner på Steam. Jag köper det och återkommer med omdöme senare

Gör det. Alltid intressant med fler åsikter.

Medlem

trist. verkade mysigt.

Redaktör
Ponny

"Slarv" och "kärnvapen" i samma mening är aldrig ett bra tecken.


signatur

En Bamseponny av folket

Inaktiv
Skrivet av Fredrik Eriksson:

"Slarv" och "kärnvapen" i samma mening är aldrig ett bra tecken.

Tänk ett 3:e världskrig som börjar med "Hoppsan Kerstin!"

Medlem

Vad jag har sett på video så är grafiken snuskigt detaljerad. Ska ge det en chans i framtiden när/om speltorka uppstår. Jag som älskar tung skarp grafik kan nog uppskatta det något mer förhoppningsvis. We shall see.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Notis**

Tråkigt att Fz nu sätter upp gamla recensioner högt upp i flödet.......

Medlem
Skrivet av onliner72:

Notis**

Tråkigt att Fz nu sätter upp gamla recensioner högt upp i flödet.......

Jag tackar och tar emot då jag tydligen missade denna när den kom. Och då brukar jag scrolla genom FZ minst 1 gång per dag.

Har inte heller sett fenometet så ofta så att jag skulle se det som ett problem.

Redaktör
Skrivet av onliner72:

Notis**

Tråkigt att Fz nu sätter upp gamla recensioner högt upp i flödet.......

Vi gör det ibland med grejer som fått oförtjänt lite uppmärksamhet. Kan bli så om det dyker upp mycket samma dag, att grejer försvinner i flödet. Jag hoppas och tycker inte att vi gör det för ofta, men det är utmärkt att du säger till så vi inte gör det av slentrian.


signatur
1
Skriv svar