Monster Hunter Rise

Robot
Monster Hunter Rise

World-mainstream möter Rise-tempo och insektsfulla nyheter. Ett recept på succé.

#capcom, #monster-hunter, #monster-hunter-rise


Fragtjuv

Trevlig recension! Det här lär väl bli ännu en gigantisk succé och det har ju onekligen börjat bra enligt en annan nyhet här på FZ!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Skribent

Håller med Fredrik, jag.
Jag upptäckte dessutom att man ju kan byta ut den otäcka balladen som körs i bakgrunden i staden, mot någon annan låt. Tips för de som, likt jag, inte pallar musik med sång som går på repeat i all evighet.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Joakim Kilman:

Håller med Fredrik, jag.
Jag upptäckte dessutom att man ju kan byta ut den otäcka balladen som körs i bakgrunden i staden, mot någon annan låt. Tips för de som, likt jag, inte pallar musik med sång som går på repeat i all evighet.

Själv gillar jag den – FORTFARANDE. Men jag är ju jrpg-skadad, så...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Men åh, då måste man ju skaffa en Switch snart! Jag har ändå gått runt och velat ganska länge. Blir väl en senare i år helt enkelt, förhoppningsvis hinner de visa upp den beryktat uppgraderade varianten innan dess så man kan välja mellan modellerna.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Redaktör
Ponny
Skrivet av Proximately:

Men åh, då måste man ju skaffa en Switch snart! Jag har ändå gått runt och velat ganska länge. Blir väl en senare i år helt enkelt, förhoppningsvis hinner de visa upp den beryktat uppgraderade varianten innan dess så man kan välja mellan modellerna.

Verkligen! Borde vara dags snart. Kanske till sommarens "istället för E3-Nintendo Direct"?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Proximately:

Men åh, då måste man ju skaffa en Switch snart! Jag har ändå gått runt och velat ganska länge. Blir väl en senare i år helt enkelt, förhoppningsvis hinner de visa upp den beryktat uppgraderade varianten innan dess så man kan välja mellan modellerna.

Alternativt vänta på PC-släppet 2022.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Baronova:

Alternativt vänta på PC-släppet 2022.

Allvarlitgt talat, att få min första Monster Hunter-upplevelse på PC i form av multiplayer-floppen Monter Hunter World (single player gör det sig fint för dock) gör att jag drar mig för att vänta. Konsolen i sig är ju dessutom grym så...


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
GotY

Tack för recensionen.
Älskade Monster Hunter World och har över 1000 timmar i det spelet.
Det enda negativa jag har stött på i MH Rise är att det är lite för enkelt (har dock inte kommit upp i high-rank än, men hört att det ska vara relativt enkelt det också).
Allt annat är så bra.
I samband med lite små släpp av nya monster etc., kommer svårighetsgraden att öka.

Tror det här blir GotY.

Medlem
Skrivet av lurwas:

Tack för recensionen.
Älskade Monster Hunter World och har över 1000 timmar i det spelet.
Det enda negativa jag har stött på i MH Rise är att det är lite för enkelt (har dock inte kommit upp i high-rank än, men hört att det ska vara relativt enkelt det också).
Allt annat är så bra.
I samband med lite små släpp av nya monster etc., kommer svårighetsgraden att öka.

Tror det här blir GotY.

Är småintresserad av ditt perspektiv. Lirade du Monster Hunter World i multiplayer och mötte du i sådana fall spelare spontant eller bjöd du in polarna? Både och? Hur funkade det för dig?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Är riktigt sugen på att skaffa MHR, men kommer nog invänta PC-versionen, alt se om det kommer till de andra konsolerna, för att få 60 FPS.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bojkott:

Är riktigt sugen på att skaffa MHR, men kommer nog invänta PC-versionen, alt se om det kommer till de andra konsolerna, för att få 60 FPS.

Ja, pc:n lär förstås göra Rise gott, även om man ändå lyckats förbluffande bra med Switchen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Proximately:

Är småintresserad av ditt perspektiv. Lirade du Monster Hunter World i multiplayer och mötte du i sådana fall spelare spontant eller bjöd du in polarna? Både och? Hur funkade det för dig?

Nu är jag inte Prox, men jag har också över 1000 timmar i MH:W på PC. Multiplayern funkade som du säger rätt kasst vid release, men ca en månad senare var det inga problem med varken bjuda in vänner eller spela med randoms, via både SOS och lobbies.

Spelade även vid PS4 releasen, och de hade exakt samma strul med multiplayern vid release, f.ö.

Skribent

Tror inte att man ska förvänta sig bättre multiplayer på Switch än övriga format, förstås. Dessutom bör man ju så klart kunna få ut högre framerate ur en pc-version, vilket är väldigt välkommet i den här sortens spel. Fördelen med Switch är att kunna spela bärbart.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Är småintresserad av ditt perspektiv. Lirade du Monster Hunter World i multiplayer och mötte du i sådana fall spelare spontant eller bjöd du in polarna? Både och? Hur funkade det för dig?

När jag spelade MHW spelade jag multiplayer dels via organiserade lobbys, spontant och med polare.
Det var lite bökigt, men blev bättre mot slutet med multiplayer.

I MH Rise har jag bara kört spontan-multiplayer, dvs random än så länge.

Medlem

Alright. Det lär väl ha dött ner lite i och med lanseringen av Rise men får la se om jag kan ta mig an det. Tycker spelen är sisådär roliga att lira om man inte har någon att lira med, glad att det i alla fall verkar ha blivit lättare att hitta spontana gäng senare. Jag gav kanske upp för tidigt.

Låter bra med att det funkar stadigt i Rise med spontana gäng. Känner bara en polare som lirar Monster Hunter, blir väl att vi båda skaffar en Switch i år i alla fall.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Tror inte att man ska förvänta sig bättre multiplayer på Switch än övriga format, förstås. Dessutom bör man ju så klart kunna få ut högre framerate ur en pc-version, vilket är väldigt välkommet i den här sortens spel. Fördelen med Switch är att kunna spela bärbart.

Det funkar väldigt bra, inte haft några problem alls.

Medlem

Detta är första Switch spelet som har bra online. Funkar riktigt bra!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Cooling23:

Detta är första Switch spelet som har bra online. Funkar riktigt bra!

Undrens tid är inte förbi!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Online funkar ypperligt med polare eller randoms !

1
Skriv svar