Nextgen-uppgraderingen av The Witcher 3 kommer inte innan sommaren

Robot
Nextgen-uppgraderingen av The Witcher 3 kommer inte innan sommaren

Geralt får vänta till andra halvan av året på sin makeover - kommer du återvända?

#the-witcher-3


Medlem

Tja, har funderat på ytterligare en genomspelning, så det lär det ju bli efter detta släpp ^^

Medlem

Aldrig spelat det så låter ju som ett perfekt tillfälle

Medlem

Spelade aldrig klart, har försökt två gånger. Kanske man ska vänta in denna uppdatering då.

Redaktör
Ponny

Om jag vill återvända...? Skiter påven i skogen?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Har suttit på det här spelet ett bra tag nu blir nog att vänta tills PS5 updaten kommer innan jag spelar det för första gången


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem

Nej spelet är för stort. Men kommer säkert spela klart blood and wine någon gång(ps4 versionen).

Medlem

Kanske medans man väntar på CPunk uppdateringen till nu-gen🤔
Fick ju aldrig den där Wolf rustningen på grund av nån jäkla bugg...

Medlem

Kanske, tog typ allt i grundspelet(Gwent kort, alla sidequest etc), men har inte spelat expansionerna.
Missade dock någon quest som buggade så att de inte gick att starta om eller slutföra.

Älskar inte Witcher, men jag tyckte att det var ganska underhållande i alla fall.
Bland annat stridssystemet är ju ganska tråkigt och handlingen tycker jag är ok, fast inte superspännande.
Det är inte dåligt på något sätt, men det finns helt klart mycket som skulle kunna förbättras i en uppföljare.

Medlem

Har försökt komma in i det här spelet två gånger men aldrig fastnat. Förstår inte riktigt vad tjusningen är men kanske man måste spela mer än ett par timmar. Ger det kanske ett nytt försök när uppdateringen kommer.

Medlem

Jo, jag vill tillbaka.

En hel genomspelning, beror på hur mycket jag kommer ihåg.

Medlem

Spelade igenom huvudkampanjen, men fick det "trista" slutet, så kände inte direkt att fortsätta med expansionerna därefter. Så ska bli skoj att ta tag i det hela igen när Next-Gen versionen kommer, med en hel genomspelning (inklusive expansionerna) och förhoppningsvis få ett bättre avslut (lär dock "fuska" lite denna gången och kolla upp i förväg vilka val som ger ett bättre avslut på huvudkampanjen )


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Då kan jag vänta ett tag till med gott samvete innan jag spelar detta.

Medlem

Bättre att de lägger ner energi på Witcher 4 eller Cyberpunk, om folk vill spela Witcher 3 med bättre grafik så finns det på Pc.

Medlem
Skrivet av Sille:

Bättre att de lägger ner energi på Witcher 4 eller Cyberpunk, om folk vill spela Witcher 3 med bättre grafik så finns det på Pc.

Next-Gen versionen utvecklas dock inte av CD PR själva, utan arbetet utförs av "Saber Interactive" (som tidigare utvecklade Nintendo Switch versionen av samma spel).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av AmfYoYo77:

Kanske medans man väntar på CPunk uppdateringen till nu-gen🤔
Fick ju aldrig den där Wolf rustningen på grund av nån jäkla bugg...

Hehe åkte också på den buggen vid första genomspelningen (riktigt irriterande)..

Blir en tredje genomspelning när denna update anländer! Hoppas på bättre frame rate framförallt med next gen-musklerna 😀

Medlem
Skrivet av Sille:

Bättre att de lägger ner energi på Witcher 4 eller Cyberpunk, om folk vill spela Witcher 3 med bättre grafik så finns det på Pc.

För alla vill ju investera i både gaming-PC samt next gen-konsol?

Finns vi som bara vill kunna luta oss tillbaka i soffan efter att man lyckats lägga barnen 🙂

Medlem

Har precis startat om,blir nog att vänta på uppdateringen för vidare spel.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Har försökt komma in i det här spelet två gånger men aldrig fastnat. Förstår inte riktigt vad tjusningen är men kanske man måste spela mer än ett par timmar. Ger det kanske ett nytt försök när uppdateringen kommer.

Jag med. Kände direkt att spelet inte var för mig. Kändes gammalt och omodernt på alla sätt. Fast att jag körde det efter Ghost of Tsushima kanske ökade den känslan.

Medlem

Spelade om det rätt nyligen men orkar inte ett tredje varv. Som de flesta stora open world spel tröttnar jag när man levlat så pass att allt man hittar blir junk, fienderna kanonmat och huvudstoryn hamnat i baksätet. Brukar dra upp svårihetsgraden för att få någon spänning på slutet och inte bara rusha från punkt a till b för att knyta ihop säcken.

Fasen, tycker Witcher 3 hade några av de coolaste huvudfienderna någonsin i Wild hunt skeletten men de var liksom med lite för lite. På slutet blev det därför lite, "ja just ja, det var det här det handlade om" känsla. Minns klart mest delen med baronen och häxorna i kärret. De bitarna var coola.

Skellige delen var inte så där väldans bra överlag. Kunde lätt klippt den ön och gjort spelet lite kortare. Enligt mig såklart.

CTI
Medlem

Blir helt klart en andra vända, Raytracing & RTX 3080 jag är redo


signatur

The Toys: PC I7 4930K@4,5Ghz - 32Gb - Strix RTX 3080, Ps5, Ps4 + SSD, Ps3, Ps2, Ps1 Mini, Xbox 360, Nintendo Famicon NES, Amiga 500 Mini

Kanske skall ge det en ny chans på PS5'an, hoppas dom får loss lite folk ifrån allt CP buggfixande bara..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Jag med. Kände direkt att spelet inte var för mig. Kändes gammalt och omodernt på alla sätt. Fast att jag körde det efter Ghost of Tsushima kanske ökade den känslan.

Jag håller med. Tyckte fightingen kändes fel helt enkelt. Kändes som ett gammalt spel

Skrivet av CTI:

Blir helt klart en andra vända, Raytracing & RTX 3080 jag är redo

Kommer denna patch även till PC?

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Kommer denna patch även till PC?

Ja både PC och konsoler. Står i artikeln.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Har försökt komma in i det här spelet två gånger men aldrig fastnat. Förstår inte riktigt vad tjusningen är men kanske man måste spela mer än ett par timmar. Ger det kanske ett nytt försök när uppdateringen kommer.

Håller med, men lyckades ändå spela igenom storyn, men har skippat expansionerna.
Jag kommer absolut inte spela om det då det är för mkt rollspel för min smak och det krånglas till i onödan t.ex. att vapnen ständigt måste repareras vilket bara är irriterande istället för utmanande/roligt.

Kanske kör expansionen på PS5

1
Skriv svar