Evil Genius 2: World Domination

Robot
Evil Genius 2: World Domination

Fantastisk sandlåda, men för mycket mobilspelflört.

#evil-genius-2, #recension, #world-domination


Medlem

Bra recension! Jag lade ner 4½ timme igår på detta, och jag var road, men kan även se att det är väldigt, väldigt mycket dötid i spelet. Om du inte älskar basbyggande genren så vänta på en rea är mitt råd


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

vänta på en rea är mitt råd

Det kan dock tilläggas att spelet är ganska billigt redan som det är. 10 % rea på Steam just nu gör att det kostar 35,99 europapengar.

Medlem

Köpte istället Dungeon Keeper Gold på GOG...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Bara jag som tänker på Hillary Clinton när jag ser denna karaktär?

Medlem
Skrivet av Heggiiman:

Bara jag som tänker på Hillary Clinton när jag ser denna karaktär?

https://cdn.fz.se/artikel/bild/1427613?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

Thatcher är väl mer tidsenlig?

Medlem
Skrivet av Thane:

Thatcher är väl mer tidsenlig?

Hon var lite innan min generation för att göra den kopplingen, men nu när jag kollar upp hon så ser jag det!

Medlem

Synd är det är så mycket sämre än föregångaren. Så jävla trött på "vilket rektangulärt rum vill du bygga"

Uselt spel som förtjänar sämre betyg, alldeles för dyrt också.

Borde ha ett minus för dom tog bort radion från ettan


signatur

New life, New hope

Frilansare

Som alltid, ställ frågor om ni undrar något!

Medlem

luktar dlc av detta spelet.
hade hur kul som helst med ettan, kommer testa detta.

FM-guru
F.d. Sisyr

man hade ju hoppats på mer. Förhoppningsvis faller det mig själv mer i smaken när det väl är dags att sätta tänderna i det. Nu är det dock enbart Disco Elysium på tapeten.

Medlem

Slängt ner 3 timmar på det nu. Gillar spelet generellt, behöver finslipning.. absolut.
Men jag kommer fortsätta spela det.

Soelet har desutom denvo . Ogillar skarp utvecklare som inte tror på sina fans


signatur

New life, New hope

Skrivet av Joakim Bennet:

Som alltid, ställ frågor om ni undrar något!

Hur flöt spelet på för dej? för jag tycker det dippar rätt bra då å då


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Frilansare
Skrivet av Snake Plissken:

Hur flöt spelet på för dej? för jag tycker det dippar rätt bra då å då

Hade riktigt bra flyt med nästan allt på max. Väldigt få dippar. Men jag var tvungen att mixtra lite med inställningarna först.

Medlem

8 timmar in är jag inte särskilt imponerad. Det är okej och visuellt är det charming men jag håller med recensionen i att det är för lite content och för mycket väntande och microande. Jag kan inte förstå poängen med att 4-5 olika våningar när jag har hunnit bygga ett antal rum av varje typ på en våning.

Världskartan är inte särskilt intressant och det är inte roligt att behöva spamma om nya schemes hela tiden för få pengar. Att behöva markera agenter individuellt för hantering i basen är också udda.

Tycker även många grejer känns billiga. Varför ser alla agenter likadana ut oavsett var i världen dom kommer ifrån? Kan jag inte längre använda min köksutrustning som tortyrredskap? Varför har jag så många rum där jag endast har ett enda föremål i och hur länge är det rimligt att jag ska behöva vänta för att låsa upp mer grejer? Och sedan känns det lite buggit också.

Vill inte verka för negativ då jag har haft kul och så men jag hade nog förväntat mig mer.

Medlem

Sökte lite och fann https://twitter.com/EnterElysium/status/1377324921743941634/p.... I ettan så hade dom olika faktionerna distinkta agenter men nu är endast färgen på deras kläder annorlunda.

Medlem

Lirat strax över 20h nu och jag har riktigt kul!
Har dock inte lirat första spelet eller något att RTS/Base Building på väldigt länge så vet inte vad jag förväntade mig.
Men med det sagt så kan jag se att spelet har sina brister på vissa ställen.

Skribent

Det är ett ganska kul spel, men det har i princip samma problem som originalet hade (som är en gammal favorit, trots vissa skavanker). Önskar att de uppdaterat och balanserat det lite mer.

1
Skriv svar