Äntligen dags för Outriders!

Medlem

Nåja ingen verkar ha testat matchmaking. Ska testa nu då mitt spel uppdaterat får återkomma!

Medlem

Det fungerade suveränt! Nu är spelet flera gånger roligare.

En disconnect och tre kick. Ha inte öppet spel om ni tänkt kicka ut folk direkt.

Medlem

För oss andra som väntar på att stadia versionen ska patcha från 0.1.0.0 så sker det under veckan, har pratat med utvecklarna och argsint meddelat att motion blurren inte är okey 😂 kommer bot på det i veckan och förhoppningsvis får vi vara med o leka med de stora pojkarna då även i crossplay. Xbox patchen droppa nyss tillsammans med ps5 patchen...

From: Support <support@peoplecanfly.com>
Date: Sat, 10 Apr 2021, 7:26 am
Subject: Re: Outriders Stadia Patch?

Hey, it should arrive next week. 

Thanks for your patience.

Medlem

Akta er för coop atm. Något verkar ha gått sönder och det är stor risk att hela ditt inventory försvinner. Vet ej om det gäller alla plattformar men jag håller mig undan tills det är fixed

Medlem
Skrivet av robbis:

För oss andra som väntar på att stadia versionen ska patcha från 0.1.0.0 så sker det under veckan, har pratat med utvecklarna och argsint meddelat att motion blurren inte är okey 😂 kommer bot på det i veckan och förhoppningsvis får vi vara med o leka med de stora pojkarna då även i crossplay. Xbox patchen droppa nyss tillsammans med ps5 patchen...

From: Support <support@peoplecanfly.com>
Date: Sat, 10 Apr 2021, 7:26 am
Subject: Re: Outriders Stadia Patch?

Hey, it should arrive next week. 

Thanks for your patience.

Hoppas den fixar till prestandan lite också, den kan vara lite överallt under speltiden...

Inaktiv
Skrivet av bulleboss:

Akta er för coop atm. Något verkar ha gått sönder och det är stor risk att hela ditt inventory försvinner. Vet ej om det gäller alla plattformar men jag håller mig undan tills det är fixed

Är visst inte bara coop, bara ovanligare om man spelar solo uppenbarligen.

Edit: kommer från en tråd på reddit som Square Enix startade i samband med buggen uppdagades.

Medlem

Okej. Jag kommer inte röra detta spel mer förrän de fixat wipe-buggen.

Trist då jag hittills haft kul med spelet.

Inaktiv

Så klarat av kampanjen nu slutade på strax under 19h. Technomancer level29 samt World Tier 12. Duktigt besviken på spelet, tyvärr. Det var inte många plus som det samlade på sig, hetsade genom sista 50% bara för att bli klar.

2/5.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Så klarat av kampanjen nu slutade på strax under 19h. Technomancer level29 samt World Tier 12. Duktigt besviken på spelet, tyvärr. Det var inte många plus som det samlade på sig, hetsade genom sista 50% bara för att bli klar.

2/5.

Utveckla!
Jag har för en gång skull ingen koll på spelet, vilken kan vara en fördel då man är helt blind och oformad av internetz-åsikter m.m. Men nu blev jag nyfiken?

Har förstått att det lider av diverse barnsjukdomar?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Okej. Jag kommer inte röra detta spel mer förrän de fixat wipe-buggen.

Trist då jag hittills haft kul med spelet.

Samma här, vi har haft skitkul faktiskt. Igår hade dock en polare strul och testade en relog, när klienten startade upp igen var hans gubbe naken, och nu kan han (som så otroligt många andra) inte ens logga in på den karaktären. All gear borta.

Det värsta är att han sannolikt inte ens kommer få tillbaka sin gear heller utan bara ny-genererade. Detta får mig att tro att PCF måste använda loggar för att kunna återskapa, och det är inte direkt få som är drabbade.

Varför är företag så klåfingriga och kör "always online" samt server saves? Det sätter dom i en mardrömssits likt den vi nu befinner oss i. Vem bryr sig om fuskare i en CO-OP PvE shooter med _individuell_ loot? Man kan ju inte ens ge varandra prylar!

Ingen av oss vågar spela vidare innan detta är utrett och det kan nog ta ett tag. :/


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv
Skrivet av Theade:

Utveckla!
Jag har för en gång skull ingen koll på spelet, vilken kan vara en fördel då man är helt blind och oformad av internetz-åsikter m.m. Men nu blev jag nyfiken?

Har förstått att det lider av diverse barnsjukdomar?

Absolut kan jag utveckla. Jag uppskattar looters annars och spelat både Destiny 2 samt Division 2 en hel del. Men detta föll platt på så många sätt.

Alla banor är uppbyggda på precis samma sätt där det finns load screens mellan varje del på banan, och ovanpå detta måste man dessutom resa hela tiden med ytterligare laddningar som följd. Kanske inte hela världen om det är installerat på SSD (vilket det var hos mig) men väldigt knasig uppbyggnad på världen utan någon riktig variation.

Sen finns där osynliga barriärer överallt. Dessa kan vara stenar, pinnar, stockar, berg etc. Men väldigt tråkigt att se sin karaktär springa mot en osynlig vägg för att där ligger stenar på marken. Sen kom där en massa småsaker som jag störde mig ännu mer på som exempel öppna dörrar som ändå var en barriär, karaktären springer upp/ner för trappor i samma hastighet som man rör sig horisontellt.

Storyn var tyvärr väldigt tunn och innehållslös, kanske man inte förväntar sig något mästerverk i denna genren men tyckte ändå att den var lite i värsta laget. Alla uppdrag var uppbyggda på precis samma vis, ta dig från punkt a till punkt b och du kan bara fortsätta efter att samtliga fiender är bekämpade.

Sen något som jag inte uppmärksammade först förrän sista 50% i spelet är att alla fiender oberoende av vilken gruppering de tillhör bara är reskins på samma typer. Så har du mött alla fiender i första delen av spelet så kommer du inte bli överraskad alls, tyvärr.

Avslutar med det positiva. Striderna är faktiskt bra! Och skillsen man har att nyttja är riktigt tunga. Tyckte inte att spelet var särskilt utmanande, visst var där vissa delar som fick en att svettas men generellt en najs balans. Det grafiska är verkligen inget mästerverk men inget jag personligen störde mig på.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Absolut kan jag utveckla. Jag uppskattar looters annars och spelat både Destiny 2 samt Division 2 en hel del. Men detta föll platt på så många sätt.

Alla banor är uppbyggda på precis samma sätt där det finns load screens mellan varje del på banan, och ovanpå detta måste man dessutom resa hela tiden med ytterligare laddningar som följd. Kanske inte hela världen om det är installerat på SSD (vilket det var hos mig) men väldigt knasig uppbyggnad på världen utan någon riktig variation.

Sen finns där osynliga barriärer överallt. Dessa kan vara stenar, pinnar, stockar, berg etc. Men väldigt tråkigt att se sin karaktär springa mot en osynlig vägg för att där ligger stenar på marken. Sen kom där en massa småsaker som jag störde mig ännu mer på som exempel öppna dörrar som ändå var en barriär, karaktären springer upp/ner för trappor i samma hastighet som man rör sig horisontellt.

Storyn var tyvärr väldigt tunn och innehållslös, kanske man inte förväntar sig något mästerverk i denna genren men tyckte ändå att den var lite i värsta laget. Alla uppdrag var uppbyggda på precis samma vis, ta dig från punkt a till punkt b och du kan bara fortsätta efter att samtliga fiender är bekämpade.

Sen något som jag inte uppmärksammade först förrän sista 50% i spelet är att alla fiender oberoende av vilken gruppering de tillhör bara är reskins på samma typer. Så har du mött alla fiender i första delen av spelet så kommer du inte bli överraskad alls, tyvärr.

Avslutar med det positiva. Striderna är faktiskt bra! Och skillsen man har att nyttja är riktigt tunga. Tyckte inte att spelet var särskilt utmanande, visst var där vissa delar som fick en att svettas men generellt en najs balans. Det grafiska är verkligen inget mästerverk men inget jag personligen störde mig på.

Super!
Tack så mycket, konkret!

Jag har beslutat att avvakta och se var det tar vägen. Men återigen tack för en bra sammanfattning! 👍

Finns det någon som upplevt precis raka motsatsen?


signatur

Niet.

Medlem

Gmanlivs' review var rätt så spot on tycker jag..


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Avstängd

Alla mina spel fungerar bra förutom djävla Outriders som fryser och inte går att spela, har alla senaste drivers installerade, datorn fungerar utmärkt utan problem. Dom som släppt spelet så här pass ofärdigt förtjänar att drunkna i sin egen avföring.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Dom e jävligt tysta om stadia tyvärr... Fortfarande 0.1.0.0... Fått svar att det ska uppdateras under veckan men inget fortfarande...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Theade:

Super!
Tack så mycket, konkret!

Jag har beslutat att avvakta och se var det tar vägen. Men återigen tack för en bra sammanfattning! 👍

Finns det någon som upplevt precis raka motsatsen?

Tycker att det är trevligt! Det är som att spela en (bra) B-actionrulle storymässigt, med ett tillfredsställande gameplay och strider. Mycket möjligheter att variera med skills och vapen, väldigt utmanande om man höjer World Tier ordentligt.

Man ska inte förvänta sig något mästerverk, och jag vet inte hur länge endgame står sig, men jag har sköj ett tag till tror jag. Stark 3/5 på en FZ-skala.

Mina åsikter färgas naturligtvis av att det är gratish på Xbox. Hade nog inte hostat upp fullpris, men det är ytterst få spel som jag gör det med bör tilläggas.


signatur

Jump in.

Medlem

Patch som ska förhindra inventorywipes är släppt idag!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Tycker att det är trevligt! Det är som att spela en (bra) B-actionrulle storymässigt, med ett tillfredsställande gameplay och strider. Mycket möjligheter att variera med skills och vapen, väldigt utmanande om man höjer World Tier ordentligt.

Man ska inte förvänta sig något mästerverk, och jag vet inte hur länge endgame står sig, men jag har sköj ett tag till tror jag. Stark 3/5 på en FZ-skala.

Mina åsikter färgas naturligtvis av att det är gratish på Xbox. Hade nog inte hostat upp fullpris, men det är ytterst få spel som jag gör det med bör tilläggas.

Kul! Tack för det! 😀


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Patch som ska förhindra inventorywipes är släppt idag!

Yupp! Dock väntar de tydligen tills efter helgen med att börja återställa gear för alla som blivit wipeade. Nu är det iaf säkert att logga på sina gubbar igen om man inte drabbats.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av jonis:

Yupp! Dock väntar de tydligen tills efter helgen med att börja återställa gear för alla som blivit wipeade. Nu är det iaf säkert att logga på sina gubbar igen om man inte drabbats.

Och tydligen så är där en bugg med att bli fryst till is, det är lite mer... permanent.. än väntat. Man verkar fastna i ett fryst tillstånd.

Ett steg fram, två steg bak

Medlem
Skrivet av piddau:

Och tydligen så är där en bugg med att bli fryst till is, det är lite mer... permanent.. än väntat. Man verkar fastna i ett fryst tillstånd.

Ett steg fram, två steg bak

Hahaha, sanslöst.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Inaktiv

Spelade just ut Miles Morales så sugen på att köla detta. Känns lite osäkert med de ostabila servrarna bara 😬

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Spelade just ut Miles Morales så sugen på att köla detta. Känns lite osäkert med de ostabila servrarna bara 😬

Äsch, lirar du solo har det i princip fuknat felfritt! men ska inte lova nåt heller, då kanske jag blir lynchad

Inaktiv
Skrivet av bulleboss:

Äsch, lirar du solo har det i princip fuknat felfritt! men ska inte lova nåt heller, då kanske jag blir lynchad

Hehe, risken finns 🙂 Hade tänkt spela mest singleplayer så kanske drar och plockar upp det.

Medlem

För oss stadia användare fick jag en uppdatering från PCF via en insatt igår https://m.imgur.com/FLb05Uz

Skriv svar