Spel du älskat men nu dina känslor svalnat för

Medlem

World of Warcraft - Älskar fortfarande världen men det går helt enkelt inte längre. Spelmässigt så tycker jag helt enkelt inte det är lika kul som det var förr. Mycket beror nog också på att den sociala aspekten av spelet helt dött ut när du inte raidar etc...Och med tanke på att varken energin eller tiden finns där för att raida så...Well, jag köper fortfarande expansionerna och levlar upp min main mest för att se vad som händer i världen etc, mer än så blir det dock inte.

Medlem

Allt med GTA har jag blivit riktigt aptrött på.
Kunde spela GTA 3/4 i evigheter och aldrig tröttna men V och online blev droppen.
Fruktar att samma sak händer med AC serien om jag inte orkar igenom Valhalla när det beges då Odyssey brände ut mig 😆

Medlem
Medlem

Efter att ha kört igenom både FF9 och FF12 (det senare körde jag inte ens klart back in the days) med mycket nöje så gav jag mig nyligen på en av mina absoluta favoriter i serien, del 10. Tyvärr drogs jag inte riktigt med av storyn den här gången och sphere grid-systemet har inte åldrats så bra i mina ögon, utan kändes mest som jobbigt pill i menyer. Jag slutade spela snabbt i ett försökt att inte urvattna mina varma minnen från spelet 😊.

Medlem

Känner alltid sådant vemod när jag inser att det spel man trodde var kalas visar sig ha åldrats med O-värdighet. Jag håller med om det mesta i tråden.

Nyligen upptäckt besvikelse: Resident Evil 4 var ospelbart för mig pga att kameran ligger så sjukt nära Leons rygg. Man ser ju ingenting av omgivningen. Att spelet skulle vara styltigt etc förväntade jag mig.

Medlem

Assassins creed var länge en favvo. Nu tycker jag bara att serien är mjölkad, tråkig och mest försöker visa upp snygga miljöer.

Medlem

Police quest serien. Fullständigt fult idag och skumt. Men back the, älskade jag spelet.

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Härlig tråd!

På rak arm är det nog Little Big Adventure som jag kan komma på. Det var verkligen ett sjukt bra spel som gjorde att jag öppnade ögonen för lite "djupare" spelupplevelser.

När jag återvände till det för ett par år sedan så hade det dock inte alls åldrats särskilt bra. Sjukt styltiga kontroller, svårt att få en uppfattning om omgivningarna på grund av den begränsade kameran och kanske inte ett berättarmässigt mästerverk heller.

För mig personligen är det typexemplet på ett spel som gör mer nytta i den nostalgiska delen av min hjärna än på min datorskärm.

Kan bara hålla med.. Vilket jag också gjorde i min recension! (För 7 år sedan?! Herregud..)

Skrivet av denza:

Police quest serien. Fullständigt fult idag och skumt. Men back the, älskade jag spelet.

Fult och skumt går även att applicera på Leisure Suit Larry-spelen, tycker jag. Spelen blir mer tveksamma ju äldre jag blir.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Skribent
Skrivet av Mattias Frost:

Kan bara hålla med.. Vilket jag också gjorde i min recension! (För 7 år sedan?! Herregud..)

Fult och skumt går även att applicera på Leisure Suit Larry-spelen, tycker jag. Spelen blir mer tveksamma ju äldre jag blir.

Shit vilken nostalgitripp. Den ska läsas senare idag Tror inte att jag pallade med mer än ett par timmar när jag försökte lira det själv senast.

LBA 2 har väl nästan identisk spelmekanik, men nu blev jag jäkligt sugen på att damma av det också.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Lustigt, tvärtom för mig. Växte upp med originalen, köpte remaken och var orolig att tidens tand skulle ha berövat spelet sin magi. Blev förvånad över hur roligt jag har med det.

Skulle till och med säga att framförallt Red Alert är roligare än vad jag minns det som. Det har stora problem med path finding och AI, men för mig påverkar inte det upplevelsen. Otroligt roligt och jag njuter verkligen av varje uppdrag.

Längtar efter remakes på Tiberian Sun och RA2.

Ska köpa Age of Empires: DE härnäst och hoppas på samma sak här.

De lär nog bara släppa remasters på RA2 och tib sun.

Inaktiv

Counter Strike... 1.6 var bäst, orkar inte med GO.

Medlem

Fyfan försökte köra igång Fallout 4 och tänkte NU ska jag klara allt om jag bara inte fastnar i att bygga ...men nä det är så sjukt fult med värdelös kontroll och nada gunplay så de blev bara 2 timmar in.
Verkligen ett spel som åldrats fruktansvärt då grafiken iaf var meh redan när det kom tyvärr

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Shit vilken nostalgitripp. Den ska läsas senare idag Tror inte att jag pallade med mer än ett par timmar när jag försökte lira det själv senast.

LBA 2 har väl nästan identisk spelmekanik, men nu blev jag jäkligt sugen på att damma av det också.

Fate of Atlantis

123
Skriv svar