Pc-versionen av Death Stranding har dragit in 275 miljoner kr

Robot
Pc-versionen av Death Stranding har dragit in 275 miljoner kr

Och haveriet Overkill's The Walking Dead kostade 10 miljoner dollar.

#505-games, #death-stranding, #digital-bros, #starbreeze


Medlem

Fast spel säljer ju inte idag. Det är därför vi behöver lootlådor, Season Pass och priser höjda till minst 1500kr.

Gnällkuk

Älskar den där bilden, ser lite ut som han förväntade sig en brakare och tryckte på... men det var en shart :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Fel växelkurs? 1Euro != 9SEK

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Fel växelkurs? 1Euro != 9SEK

Halloj,

Det står $ i texten ej €. Dessutom kostar € ~ 10.3 kr as we speak.

Minns lite innan millennieskiftet och Y2K hysterin att jag köpte rätt mycket $ över 10 kr per styck. Förvarade de i bankvalv. För att sedan sälja det runt 2007 för ca 6.5 kr styck.

Därmed: "Buy high sell low is my middle name!"

PS Ok, märkte nu ! framför =, my bad.

Redaktör
Skrivet av Youjimbo:

Fel växelkurs? 1Euro != 9SEK

Jag gick på dollar av gammal vana först och ändrade, men missade visst den viktigaste. Fixat nu.

Skrivet av A1200G:

Halloj,

Det står $ i texten ej €. Dessutom kostar € ~ 10.3 kr as we speak.

Minns lite innan millennieskiftet och Y2K hysterin att jag köpte rätt mycket $ över 10 kr per styck. Förvarade de i bankvalv. För att sedan sälja det runt 2007 för ca 6.5 kr styck.

Därmed: "Buy high sell low is my middle name!"

PS Ok, märkte nu ! framför =, my bad.

Det är både euro och dollar.


signatur
Medlem

Inte så förvånad att control säljer bra. Vid release var det knappt några som visste om spelet men med tid har flera upptäckt det (inklusive mig).

Medlem

Jag hata verkligen SkyBound Entertainment för deras hantering av Overkill's The Walking Dead, trots att Overkill hade färdigutvecklat Säsong 2 av spelet med alla banor för det, massvis med buggfixar etc så tilläts dom aldrig att släppa det eftersom SkyBound Entertainment (som är Robert Kirkmans företag som hanterar allt som har med The Walking Dead att göra mer eller mindre) helt sade nej, så alla spelare som köpte spelet med Säsong 2 inkluderat får aldrig spela det som vi var tänkta att få.
Förbannade idioter som inte tillåter Overkill att släppa det som dom färdigutvecklat och buggfixat i efterhand..


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Destroyer of framsidan
Hedersgurka
Skrivet av trickeh2k:

Älskar den där bilden, ser lite ut som han förväntade sig en brakare och tryckte på... men det var en shart :>

Själv hugger det till lite varje gång jag skymtar mitt pissiga nickname i hörnet.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Grafik: GTX 960M
Moderkort: Raccolto Nero d'Avola Cabernet Sauvignon Organic , 2017

Medlem
Skrivet av Dave Lister:

Jag hata verkligen SkyBound Entertainment för deras hantering av Overkill's The Walking Dead, trots att Overkill hade färdigutvecklat Säsong 2 av spelet med alla banor för det, massvis med buggfixar etc så tilläts dom aldrig att släppa det eftersom SkyBound Entertainment (som är Robert Kirkmans företag som hanterar allt som har med The Walking Dead att göra mer eller mindre) helt sade nej, så alla spelare som köpte spelet med Säsong 2 inkluderat får aldrig spela det som vi var tänkta att få.
Förbannade idioter som inte tillåter Overkill att släppa det som dom färdigutvecklat och buggfixat i efterhand..

Vad var anledningen till att inte få släppa säsong 2?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av jehuty:

Inte så förvånad att control säljer bra. Vid release var det knappt några som visste om spelet men med tid har flera upptäckt det (inklusive mig).

Skulle vara väldigt intressant att veta hur spelet på PC sålde, först på EPiC Store exklusiviteten och 1 år senare släpptes det via Steam.

Control var förövrigt mitt första köp via EPiC Store. Tänkte hålla ut till Steam släppet men 2 månader före Steam releasen drog EPiC på med en sale på spelet plus att de gav bort en check så det blev ett köp då...

Riktigt bra spel med grymma coola eldstrider. Tung skarp grafik. Har dock inte klarat av det utan fastnade på den sista satans bossen o lade ner spelandet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Älskar spelet så förbannat mycket. Blir glad att de gått rätt bra för spelet. Vill ha en 2a så inåt helvete!

Medlem

är riktigt glad att det gått så bra för Hideo efter konami farsen.

Medlem

Spelade i 5 minuter sen la jag ner det projektet. Att titta på cutscenes i 2 flera timmar känns föga intressant för att komma till nästa promenad. Finns det ingen som vågar gå in och klippa ner hideos projekt numera?

Medlem

Jävligt udda spel. Köpte det för ett tag sen och spelar det med frugan.

Det är lite för mycket trixande med menyer och att packa rätt. Och sen ska man trycka X för att välja, men HÅLLA INNE X för att bekräfta när man är klar.
Frun har gjort fel några gånger och ser mest sur ut om packning ska göras så då får jag fixa lite.

Men... Jag gillar spelet.det är unikt. Inte ofta man som snart 40 årig gubbe stöter på nya saker.
Och det är vackert och en en väldigt Kojimansk story.
Ska bli intressant se vad fan storyn faktiskt är.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Spelade i 5 minuter sen la jag ner det projektet. Att titta på cutscenes i 2 flera timmar känns föga intressant för att komma till nästa promenad. Finns det ingen som vågar gå in och klippa ner hideos projekt numera?

Då har vi nog inte spelat samma spel, finna inga cutscenes som är i 2 timmar, inte ens 1 timme. Sen att du spelade i 5 minuter och får filmsekvenserna till 2 timmar är obegripligt.

Medlem

Mest pretentiösa gå-simulator jag spelat. Man måste verkligen gilla Kojimas cringe framkallande story om man ska orka ta sig igenom detta spel. usch....

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Mest pretentiösa gå-simulator jag spelat. Man måste verkligen gilla Kojimas cringe framkallande story om man ska orka ta sig igenom detta spel. usch....

Avundsjukan

Det är tur att smaken är som baken.
275 miljoner är ett gott betyg


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har alltid trott och vet inte riktigt varför att Control inte sålt så jättebra men är väldigt glad att höra att jag hade fel. De förtjänar det. Kan förstå att visa tycker gameplayen är lite tråkig men jag personligen älskade allt med det spelet. Lirat igenom det två gånger och har Platinum på PS4an. Körde först genom PS Now men köpte spelet något år senare när båda DLCna hade släppts. Rekommenderade det till en kompis som aldrig hade hört talats om det och han älskade spelet. Han är finne och blev väldigt glad över att ett sånt grymt spel kommer från Finland

Medlem
Skrivet av ChriL:

Då har vi nog inte spelat samma spel, finna inga cutscenes som är i 2 timmar, inte ens 1 timme. Sen att du spelade i 5 minuter och får filmsekvenserna till 2 timmar är obegripligt.

Uppenbarligen hyperbol med 2 timmar. Att spelet startar med 5 minuters cutscene och efter det låter dig spela några minuter, för att sedan gå in i 40 minuter cutscenes, är bedrövligt.

Skribent

Väntar tappert på en PS5-patch...


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Uppenbarligen hyperbol med 2 timmar. Att spelet startar med 5 minuters cutscene och efter det låter dig spela några minuter, för att sedan gå in i 40 minuter cutscenes, är bedrövligt.

Du har helt fel igen.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Jävligt udda spel. Köpte det för ett tag sen och spelar det med frugan.

Det är lite för mycket trixande med menyer och att packa rätt. Och sen ska man trycka X för att välja, men HÅLLA INNE X för att bekräfta när man är klar.
Frun har gjort fel några gånger och ser mest sur ut om packning ska göras så då får jag fixa lite.

Men... Jag gillar spelet.det är unikt. Inte ofta man som snart 40 årig gubbe stöter på nya saker.
Och det är vackert och en en väldigt Kojimansk story.
Ska bli intressant se vad fan storyn faktiskt är.

Ja, enormt udda. Spelade ca 10 timmar innan jag la ner. Det var fruktansvärt bökigt att hantera och godkänna allt med långa tryck. Dessutom ett "jobbigt" spel. Givetvis förstår jag att det finns en mening med att det är "jobbigt", men det är inget för mig. På det så är det enormt krystat emellanåt.

Men visst, atmosfäriskt och otroligt vackert emellanåt och man får nog betalt som spelare mot slutet för allt det jobbiga. Men som som jag sa innan, inget för mig. Har faktiskt inte det minsta sug att plocka upp det igen.

Flakmonkey

Tillhör den gruppen som tycker att Death Stranding, men bara för att jag gör det så är det ju uppenbart att det är ett spel som passar alla. Spelvärlden skulle vara fantastiskt tråkig om alla utvecklare gjorde det som de flesta tyckte om och satsade på säkra kort. Precis på samma sätt som det skulle vara väldigt tråkigt i musikvärlden om alla gjorde musik för att få flest spelningar på Spotify eller om de bara skulle göras filmer som lockar så många som möjligt. Att ha människor som vågar testa nya saker, som river ner gamla modeller , bänder på dem och skapar nya är ju det som för allting framåt. Annars kan vi ju sitta med samma spelmekanik vi fick i Pong resten av livet och stannat musikutveckling vid Mozart.

Tycker inte det handlar om att vara pretentiös eller annorlunda utan att man vill utveckla det spel man vill och sen är det förhoppningsvis några som har samma smak. I det här fallet så verkar det ju som att det ändå är rätt många som gör det.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Vad var anledningen till att inte få släppa säsong 2?

Det vet tyvärr bara Skybound Entertainment, dom har dessutom förbjudit Overkill och Starbreeze att prata om det.
Kontraktet förhindrar det och sånt skit gissar jag.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av ChriL:

Du har helt fel igen.

Nej, det har jag inte. Varför förnekar du sanningen?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nej, det har jag inte. Varför förnekar du sanningen?

kanske för att jag har spelat det? Du överdriver dina siffror. Det är inga 40 minuter cutscenes. Har klarat 100% i spelet och det är väldigt få cutscenes i spelet. Det är mer gameplay än filmer i spelet.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Avundsjukan

Det är tur att smaken är som baken.
275 miljoner är ett gott betyg

Avundsjuk? Gillar inte spelet bara. Bara för att en drös människor gillar nånting betyder inte att jag på något sätt är avundsjuk för att jag inte gillar det xD Jag går inte på stan och ser massa människor som röker och tänker "fyfan vad avis jag är!!!"

Medlem
Skrivet av ChriL:

kanske för att jag har spelat det? Du överdriver dina siffror. Det är inga 40 minuter cutscenes. Har klarat 100% i spelet och det är väldigt få cutscenes i spelet. Det är mer gameplay än filmer i spelet.

Du ljuger helt enkelt. Att påstå att death stranding inte har mycket cutscenes, när hela början i stort sett är en lång cutscene i en timmes tid, är befängt.

1
Skriv svar