Deathloop försenas igen

Robot
Deathloop försenas igen

Maj blir september för Arkanes Måndag hela veckan-shooter.

#arkane-studios, #deathloop


Avstängd

Inget jag sörjer, om det så aldrig släpps. Det ser verkligen ut som skit.

Medlem

Mer hype for detta spelet än något annat 2021. Verkade dock sakna en del polish i senaste gameplaytrailern, så det några välkomna extra månader polish!

Medlem

Ja efter senaste gameplay trailen har jag helt tappat intresset.

Dom kallar det "Deathloop", men ser ut som Dishonored med exakt samma mekanik i en modern miljö.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Då hinner de göra 5-10 trailers till.

Medlem

Varför är så många företag så ursäkta ordspråket "pang på röbetan" med att utannonsera datum för tidigt?¨
Varför inte bara skriva "when its done" så ger det en bättre arbetsmiljö och alla tjänar på det.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ett av de spel i modern tid jag är mest skeptisk till. Ser verkligen tråkigt och extremt repetitivt ut.

Samtidigt diggar jag Arkane, Dishonored och Prey är grymt bra.

Vapenkänslan är väl det som ser bra ut.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Freakon:

Ett av de spel i modern tid jag är mest skeptisk till. Ser verkligen tråkigt och extremt repetitivt ut.

Samtidigt diggar jag Arkane, Dishonored och Prey är grymt bra.

Vapenkänslan är väl det som ser bra ut.

Haha, har känt exakt likadant. Gillar Arkanes tidigare spel men inget av det jag sett från Deathloop har lockat mig.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, har känt exakt likadant. Gillar Arkanes tidigare spel men inget av det jag sett från Deathloop har lockat mig.

Hoppas att vi har fel.

Positiva överraskingar är härligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Känns mest som att Deathloop är lite av ett sidoprojekt samtidigt som de jobbar på deras huvudspel.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, har känt exakt likadant. Gillar Arkanes tidigare spel men inget av det jag sett från Deathloop har lockat mig.

Samma här!! Totalt ointresse

Medlem
Skrivet av magma:

Varför är så många företag så ursäkta ordspråket "pang på röbetan" med att utannonsera datum för tidigt?¨
Varför inte bara skriva "when its done" så ger det en bättre arbetsmiljö och alla tjänar på det.

Gissar att de har press från ledningen/investerare att spika ett datum, och går därmed ut till oss med det datum de lovat dem.

Hade helt missat att detta kommer vara ps5-tidsexklusivt, feck :S

Medlem
Skrivet av McNord:

Känns mest som att Deathloop är lite av ett sidoprojekt samtidigt som de jobbar på deras huvudspel.

De har två studios vad jag vet, en i Lyon och en i Austin om jag inte minns fel. De jobbar väl på lite olika spel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Mox+:

De har två studios vad jag vet, en i Lyon och en i Austin om jag inte minns fel. De jobbar väl på lite olika spel.

Korrekt. Det är Arkane Lyon som gör Deathloop. Arkane Austin har inte avtäckt sitt nästa spel än, men det borde vara nära. Deras senaste var Prey.


signatur

Jump in.

Medlem

Ja men vad trevligt. 3.5 vecka före utsatt releasedatum. Spelbranschen är fantastisk på detta vis med att så ofta sätta ett exakt datum för att sedan skjuta fram o skjuta fram. Sluta sätt dessa datum som nästan aldrig kan hållas, tack...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Gnällkuk
Skrivet av magma:

Varför är så många företag så ursäkta ordspråket "pang på röbetan" med att utannonsera datum för tidigt?¨
Varför inte bara skriva "when its done" så ger det en bättre arbetsmiljö och alla tjänar på det.

Dålig kommunikation skulle jag säga. Är det ett spel som man tror på så lägger man rätt stora pengar på marknadsföring, att spelet visar sig i sämre skick än väntat känns som att man antingen lagt för lite tid/pengar på q&a eller så har folk i ledande positioner ljugit om hur bra det går.

Ingen vinner på det när det utannonseras för tidigt, eller man har en för lång marknadsföringskampanj och ändå får skjuta på release fleratlet gånger (CP 2077). At utannonsera det "för tidigt" har väl dock sina fördelar i form av förbokningar för att säkra kapital och få gratis marknadsföring i form av media som täcker det osv.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Bättre att de försenar det än släpper något som inte är färdigt. Med det sagt är det inte något spel jag har fastnat för direkt efter vad jag har sett av det (hoppas jag har fel dock). Då lockar Returnal betydligt mer som inte är långt borta nu.


signatur

PSN: Swede_78

Första halvåret av 2021 måste vara det sämsta spelåret i historien.

1
Skriv svar