Svin i röstchatten? Intels mjukvara ska städa bort otrevligheter

Robot
Svin i röstchatten? Intels mjukvara ska städa bort otrevligheter

Du kan välja vilka påhopp du vill slippa höra.

#intel


Medlem

Alltid lika roligt att få höra att en tolvåring har haft umgänge med min moder.

Medlem

"Företaget jobbar på mjukvara som automagiskt ska höra när det sägs fula eller aggressiva saker"

Var det medvetet eller ett roligt misstag? xD

Var det ett misstag ska du behålla det. Det är mitt nya ord för saker som jag inte förstår mig på

Medlem

Det jag absolut mest skulle vilja ha bort är folk som sjunger/lyssnar på musik i röstchattar. Alltid på mute om den möjligheten finns.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

så länge det finns mute knapp man kan välja stänga av störade personer online eller kunna välja att "gå därifrån" så tycker jag det inte ska censureras eller göra något allmänt åt det. Folk måste få ha rätt att få vara rövhål om dom vill, samma som att folk ska kunna välja att inte lyssna på dessa rövhål.

Vill också lägga in att det borde vara kanske en regel där man måste ha push to talk igång på fler ställen.. det kan fixa problem med att folk lyssnar på t,ex musik och man hör folk äter eller något sånt.

Medlem

Folks beteende online är nog en av de främsta orsakerna varför jag oftast kör enspelarspel, om inte i sällskap av vänner då. Känns som att CS:GO och liknande tävlingsinriktade spel huserar mycket try hards och "otrevligheter".

Sjyst verktyg (Bleep) för att slippa undan sånt, men samtidigt något obehagligt med ännu mer datainsamling- och analys (foliehatt på). Gå tillbaka till dedikerade servrar och fler moderatorer istället?


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Redaktör
Skrivet av jehuty:

"Företaget jobbar på mjukvara som automagiskt ska höra när det sägs fula eller aggressiva saker"

Var det medvetet eller ett roligt misstag? xD

Var det ett misstag ska du behålla det. Det är mitt nya ord för saker som jag inte förstår mig på

Medvetet, och stulet från Calle!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Medvetet, och stulet från Calle!

Är det automagiskt som menas? Bland min familj, vänner och kollegor är det inte alls ett ovanligt uttryck

Redaktör
Skrivet av Petro:

Är det automagiskt som menas? Bland min familj, vänner och kollegor är det inte alls ett ovanligt uttryck

Ja. Vi har nog använt det några år till och från, men jag tror jag hörde det av Calle först. Vilket förstås inte betyder att han var först.


signatur
Medlem
Skrivet av Petro:

Är det automagiskt som menas? Bland min familj, vänner och kollegor är det inte alls ett ovanligt uttryck

Samma här, jag lärde mig det när jag började jobba som utvecklare för ~11 år sen och används flitigt av typ alla utvecklare (plus fler såklart) jag stött på. Det känns lite mer nice att säga, rullar lite lättare på tungan.

Medlem

Jag stör mig definitivt om folks beteende online, men tycker inte att vi ska införa AI som filtrerar bort allt som vi inte vill höra. Det börjar med fula ord och blir sedan något större, som åsikter. Farligt när folk lever i sina egna bubblor och inte kan ta in åsikter från omgivningen.

Medlem

Vilket [BLEEEP] trams. Finns en [BLEEEP] mute-knapp. Använd den för [BLEEEP].

Medlem

Det jag undrar är, varför räcker inte det att spelen har en "mute" funktion?
Detta får mig bara att tänka på det här:

https://www.youtube.com/watch?v=dz4HEEiJuGo

Medlem

Vem bestämmer vad som ska tas bort? Kan lätt se att en diskussion om censur m.m.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vem bestämmer vad som ska tas bort? Kan lätt se att en diskussion om censur m.m.

Hade du läst så ska det gå att ändra själv. Och hur ser du censur i detta? Köp inte headsetet så kan du lyssna vidare på könsord och obceniteter.

Medlem

Ibland känner jag att det ”passar in i sporten”. Kanske är fel på mig. Men var så när jag spelade fotboll också. Om någon vägrade passa när man hade bra tillfälle att göra mål och själv skulle försöka på något.. då blev det skrik annars kan man väl bara mutea.

Medlem

Alla som lirat cs o hamnar med ett gäng som klagar. Samma med overwatch en ultra negativ snubbe kan sänka o försöra matxhen helt


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Petro:

Är det automagiskt som menas? Bland min familj, vänner och kollegor är det inte alls ett ovanligt uttryck

Har aldrig hört det förut. Helt nytt ord för mig

Medlem

Vem fan använder öppen röstchat numera? Känns som att teknologin kommer 10-15 år för sent.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Avstängd

Skrämmande förslag. Finns en lite knapp, går alltid att blockera folk. Därför kan de känsliga sluta klaga och utnyttja dessa funktioner istället.

Jag vill ha ett filter för att >endast< höra fula saker.

Medlem
Skrivet av sitman:

Hade du läst så ska det gå att ändra själv. Och hur ser du censur i detta? Köp inte headsetet så kan du lyssna vidare på könsord och obceniteter.

Jag läste? Det stod att de skulle finnas ett reglage? Vilket inte betyder att man kan välja vad som ska tas bort. Blir lite som att lita på rekommendationer på Youtube. Finns en riska att det blir en ekokammare. Skulle du lita på att t.ex Facebook tog bort rätt saker?

Vad är detta med att folk säger "om du hade läst"?

Avstängd
Skrivet av Whitepilledoomer:

Jag vill ha ett filter för att >endast< höra fula saker.

Based

Medlem

Det är folks toxicity som gör online spel roligt, tycker det är sjukt trist när communities bannar sådana spelare. Borde åtminstone vara optional, sällan man får så goda skratt som när någon är riktigt arg.

Edit; Kan väl lägga in nå dagis-mode för småbarn eller folk som blir 'offended' av allt.

Medlem

Det är fel att ta bort något från folk, hur ska snöflingor klara sig i livet om dom inte kan hantera fula ord? låter som nåt som passar i usa land där dom redan fucking bleepar media...

Medlem
Skrivet av Natrium:

så länge det finns mute knapp man kan välja stänga av störade personer online eller kunna välja att "gå därifrån" så tycker jag det inte ska censureras eller göra något allmänt åt det. Folk måste få ha rätt att få vara rövhål om dom vill, samma som att folk ska kunna välja att inte lyssna på dessa rövhål.

Vill också lägga in att det borde vara kanske en regel där man måste ha push to talk igång på fler ställen.. det kan fixa problem med att folk lyssnar på t,ex musik och man hör folk äter eller något sånt.

Det handlar väl inte direkt om att vi vuxna behöver censuren. Jag antar att det handlar om att skapa en tryggare miljö för barn. När mitt barn börjar spela online så skulle jag inte ha någon emot att ha ett program som "automagiskt" censurerar vad någon annans 12 åring gapar om.
Mitt problem är väl egentligen att föräldrar inte tar sitt ansvar för sina odågor. Skulle jag höra mitt barn sitta och bete sig illa framför datorn så skulle det bli konsekvenser. Okej att man kan reagera med en svordom, men att ge sig på en annan människa pga ett spel är inte okej.
Tydligen tror ju dessutom kidsen att den värsta förolämpning man kan komma på är att man haft samlag med ens mamma. Så har hälften av dessa inte ens kommit in i puberteten utan bara apar efter någon annans beteende som dom upplevt på internet.

Medlem
Skrivet av Petro:

Är det automagiskt som menas? Bland min familj, vänner och kollegor är det inte alls ett ovanligt uttryck

Samma här. Kört på den sedan barndomen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av pippen1001:

Det är fel att ta bort något från folk, hur ska snöflingor klara sig i livet om dom inte kan hantera fula ord? låter som nåt som passar i usa land där dom redan fucking bleepar media...

Du verkar ju ha klarat dig ut på internet utan att kunna skriva, så de klarar sig nog också ska du se.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Det handlar väl inte direkt om att vi vuxna behöver censuren. Jag antar att det handlar om att skapa en tryggare miljö för barn. När mitt barn börjar spela online så skulle jag inte ha någon emot att ha ett program som "automagiskt" censurerar vad någon annans 12 åring gapar om.
Mitt problem är väl egentligen att föräldrar inte tar sitt ansvar för sina odågor. Skulle jag höra mitt barn sitta och bete sig illa framför datorn så skulle det bli konsekvenser. Okej att man kan reagera med en svordom, men att ge sig på en annan människa pga ett spel är inte okej.
Tydligen tror ju dessutom kidsen att den värsta förolämpning man kan komma på är att man haft samlag med ens mamma. Så har hälften av dessa inte ens kommit in i puberteten utan bara apar efter någon annans beteende som dom upplevt på internet.

Ja där håller jag med helt å hållet skulle jag ha barn och höra dom beter sig som vissa andra barn.. Ja låt oss säga det skulle inte bli mer av den varan länge till.

1
Skriv svar