Se 12 minuters zombieslakt från The Day Before

Robot
Se 12 minuters zombieslakt från The Day Before

Snowrunner-inspirerad terrängkörning och en livs levande bensinmack!

#Fntastic, #The-day-before


Moderator | Testpilot

Ser lite för bra ut för att vara sant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser lite för bra ut för att vara sant.

Håller med! Detta är vad jag drömt om sen jag såg första The division gameplay trailern, som visade sig vara fake... + fordon med? Vågar jag drömma?

Medlem

Hoppas Hoppas Hoppas!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Dock är det något av de sämsta skyttarna jag sett. De använder typ 15-25 skott per zombie ...och de är när de kommer en och en


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Såg trailern igår, det kan säkert bli bra men vi får se. Trailern var ganska dålig dock, de borde sätta några spelare som kan sikta och som inte skjuter ett magasin pr zombie.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser lite för bra ut för att vara sant.

Som alla tidiga speltrailers dessa dagar. De vill bara skapa ett buzz, sen ser det färdiga spelet sämre ut.

Medlem

Grabben sköt 60 skott för döda 2 zombies...

'jag vet inte med detta spel, känns som det är kul i 4h pga annorlunda mechanics men sen blir bara irriterande gameplaymoments.

Ser förövrigt nästan exakt ut som dayz.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Dock är det något av de sämsta skyttarna jag sett. De använder typ 15-25 skott per zombie ...och de är när de kommer en och en

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Grabben sköt 60 skott för döda 2 zombies...

'jag vet inte med detta spel, känns som det är kul i 4h pga annorlunda mechanics men sen blir bara irriterande gameplaymoments.

Ser förövrigt nästan exakt ut som dayz.

Fast det gör det ju inte, då hade jag inte haft en gnista av intresse, dayz lyckas ju inte på en enda front, från rätt kass grafik till clunky gameplay i en zombieapokalyps med typ 3 zombies över 420 km3 och skrikande ryssar som vill mata en med blekmedel.
Skitjobbigt inventory och visionen att man ska spela som någon jävla grottmänniska i skogen.

Dayz modden med dom utarbetade tilläggen som fanns var ju faktiskt roliga när det hade sin tid, men standalone, haha, katastrof, vilket jävla skit, förmodligen mitt sämsta köp och värsta hype någonsin, blir förbannad bara jag tänker på det.
Att dean hall blev sedd som någon jävla guru var ju katastrof, han gjorde bara det simplaste av dayz modden, resten av hans verk är bara rent självskadebeteende i spelform.

Medlem
Medlem

Såg väl helt okej ut men får va tills det kommer till konsol.

ELF
Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Fast det gör det ju inte, då hade jag inte haft en gnista av intresse, dayz lyckas ju inte på en enda front, från rätt kass grafik till clunky gameplay i en zombieapokalyps med typ 3 zombies över 420 km3 och skrikande ryssar som vill mata en med blekmedel.
Skitjobbigt inventory och visionen att man ska spela som någon jävla grottmänniska i skogen.

Dayz modden med dom utarbetade tilläggen som fanns var ju faktiskt roliga när det hade sin tid, men standalone, haha, katastrof, vilket jävla skit, förmodligen mitt sämsta köp och värsta hype någonsin, blir förbannad bara jag tänker på det.
Att dean hall blev sedd som någon jävla guru var ju katastrof, han gjorde bara det simplaste av dayz modden, resten av hans verk är bara rent självskadebeteende i spelform.

Kan nämna att det har förbättrats en hel del sedan release. Speciellt sedan early access vilket det gick som väldigt länge.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Spelet ser snyggt ut, trailern var kanske det sämsta jag sett.

Skulle inte detta vara ett MP survival spel? Det ser mer och mer ut som co-op tema.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

PvP. Pass.

Singelplayer/MMO/Online PvP samt Online Co-op.
Du kommer inte behöva spela pvp alls.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade gärna sett något lite liknande fast singleplayer-RPG. Tänk typ The Last of Us-gameplay fast i ett RPG med egenskapad karaktär och med fokus på överlevnad snarare än något narrativ. Kanske att man ska/kan bygga upp ett överlevarcommunity. Idk, finns mycket intressant att göra i den "sfären" av spel, kan jag tycka.

Medlem

Vänta här nu... Ni tycker det ser snyggt ut? Tycker det ser ut som något från 2012. Platt, livlöst, med texturer hämtade från tidigt 2000-tal. Det och hur dåliga de är på att slakta zombies fick mig att undra om det var ett sent april-skämt.

Medlem

Gillar miljöerna och tanken av att utforska med en polare. Men som redan sagts så kanske det ser för bra ut för att vara sant. Och jag störde mig också på allt mejande. Halvt magasin för en zombie... mer inlevelse ifall ammunition är mer sällsynt och att huvudskott gäller.


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Vänta här nu... Ni tycker det ser snyggt ut? Tycker det ser ut som något från 2012. Platt, livlöst, med texturer hämtade från tidigt 2000-tal. Det och hur dåliga de är på att slakta zombies fick mig att undra om det var ett sent april-skämt.

Spel från 2012? Texturer från 2000-talet? Har du spelat spel från dessa tider? Eller är ditt minne lite dåligt? Även om spel från 2012 kunde se rätt hyfsade ut, även med dagens mått, så är ju din kommentar en ren överdrift...

Texturer från 2000:

Spel från 2012:


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Otroligt snyggt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Hoppas det håller måttet. Kanske kan ge mig och polarna några timmars skojj iallafall xD

Medlem
Skrivet av Ankh:

Dock är det något av de sämsta skyttarna jag sett. De använder typ 15-25 skott per zombie ...och de är när de kommer en och en

Min analys av trailern.

Bokstäverna som kommer då och då för kontroll indikerar att de spelar på PC, men det ryckiga sättet han ser sig omkring skvallrar för att de använder handkontroller, inte tbord och mus. Tvivlar även på att det är riktiga gamers som spelar, då de gör många misstag, om och om igen, speciellt med att scanna efter hot och ladda om i tid och otid och siktar ENORMT dåligt.

Trailern känns enormt skriptad för att visa upp vad spelet kan göra, inte för att visa gameplay.
Det var knappast random att killen plockar upp allt, men sorterar inget, och sedan reparerar bilen. Ang. bilen:

Stopp 1: Stanna bilen, släcka motorn, sedan gå ut.
Stopp 2: Stanna bilen, gå ur bilen, motorn igång, ljuset på.
Stopp 3: Stanna bilen, släckte motorn men lät strålkastarna stå på.

Vid stopp 3 körde han även precis tillräckligt för att visa att man kunde köra genom staketet.
När de smög sig närmare huset visades hur gungan rörde sig när han gick på den, hoppa över staket, bakdörr med larm så man fick slå in koden på.

När sedan de andra "spelarna" kom så var de 100% fokuserade på endast huset, inget om hur de "smög" ut, de hade varit väldigt lätta att se.

Missförstå mig rätt, jag är enormt sugen på spelet, men detta har fortfarande inte visat mycket från spelet. Massvis med konstig loot, men visade inget om vad man ska använda det mesta till. Lite för laga bilen. Inget om hur man får tag i/gör ammo. Vapen? går de att modda? Hur lätta/svåra är de att hitta? Hur många? Finns det skillträd, eller inga skills? Stats eller inga stats? Bulletdrop?

Så många obesvarade frågor.

Med det sagt: vem är sugen på att skapa en grupp där vi från FZ kan köra ihop? Speciellt vi med barn som har begränsad speltid, så vi har ökad förtsåelse för varandra? Detta spel känns som om du spelar själv eller med randoms kommer du bli så tokägd att du slutar spela (jag tittar på dig, Hunt: Showdown).

Jag kommer troligtvis plocka upp detta day 1 för att hänga med från början, då det ser jätteintressant ut för mig.

Detta visades upp som gameplay, men är en illa dold reklamtrailer.

Skrivet av Sisyr:

Hade gärna sett något lite liknande fast singleplayer-RPG. Tänk typ The Last of Us-gameplay fast i ett RPG med egenskapad karaktär och med fokus på överlevnad snarare än något narrativ. Kanske att man ska/kan bygga upp ett överlevarcommunity. Idk, finns mycket intressant att göra i den "sfären" av spel, kan jag tycka.

State of Decay 2 kanske är något för dig då? De har allt det du skriver.


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mirage:

State of Decay 2 kanske är något för dig då? De har allt det du skriver.

Har spelat det, men njä. Det är alldeles för arkadigt och "janky" för det jag tänker mig. Men visst, konceptmässigt är det intressant. Utförandet desto sämre.

Skribent

Jag är försiktigt hoppfull och hälsosamt skeptisk. Gameplayet som de visade upp här var ju inte direkt sensationellt eller något som fick en att höja på ögonbrynen direkt (bortsett från hur horribelt värdelös spelare var på att skjuta).

Gameplayet från staden som de visade upp tidigare fick dock varningsklockorna att ringa på grund av hur detaljerat och putsat allt kändes.

Men vi får hålla tummarna. Det vore ju trevligt om det kunde bli en sleeper hit som kommer lite från ingenstans och verkligen erbjuder något utöver det vanliga.

Medlem

Jag tackar aldrig nej till ett Zombie spel ser helt ok ut. Dock ser jag inte hur det kan vara ett mmo.

Medlem

Trots att marknaden kan kännas övermättad så tycker jag inte att det finns något som erbjuder "hela upplevelsen". Antingen är det single-player, co-op, instancade världar med multi-player områden eller open-world där detaljrikedomen istället blir lidande. Här verkar det som att man tar det bästa från alla och jag kan uppskatta den ambitionen.

Jag ska vara ärlig och säga att jag blir nyfiken, speciellt när spelet klassas som ett MMO. Skulle definitivt vilja sätta tänderna i ett spel med det omfånget där också detaljrikedomen är nivå med exempelvis "The Division". Jag tror också att det är ett hål som fortfarande går att fylla på marknaden som den ser ut idag. Får däremot känslan av att det vi sett hittills varit rätt hårt skriptat och det har man ju varit med om förut. Återstår att se hur det utvecklar sig, kommer definitivt följa närmare framöver.

Förutom extremt dåligt aim så var jag inte helt övertygad över känslan i själva skjutandet. Såg mest ut som bullet sponges och här hoppas jag att man kan förbättra på den punkten. Kanske genom att implementera en mer realistisk TTK eller "forced reaction" när zombies blir beskjutna (förmåga att snubbla, kropp och lem som vrider sig och liknande)

1
Skriv svar