Dean Hall ger oss en lång genomgång av Icarus

Medlem
Skrivet av spikes:

https://www.youtube.com/watch?v=O5BJVO3PDeQ

Internet Historian's långkörare om No Mans Sky och Sean Murray.

Btw, han påstod ju att han var tvungen att skapa ett periodic table för att han ville ha grön himmel på någon planet och då behövdes ngn speciell partikel.

Justja, det var totalt lögn.

Klarade inte av att se igenom "dokumentären", upplevde den mer som en missnöjd spelare som uttryckte sitt missnöje och hängde ut utvecklarna. Hade varit mer intressant om han tagit sig tid att intervjua Hello Games så de hade kunnat få förklara sig istället för att bara plocka fram gamla intervjuer och saker de sagt och sen påpekat hur det i slutändan inte stämde. Även om det inte stämde så är man ju tillbaka på ruta ett och undrar varför stämde det inte? Missförstånd? Lögn? Bortplockat material pga tids- / budgetbrist?

Men orkade som sagt inte se klart så det kanske besvarades senare. ^^

Kollade upp om det där med periodiska systemet, tydligen hade det och göra med hur atmosfären såg ut då man landar på en planet. Kan han ha syftat på att han gjort ett periodiska system-imiterande system rent kodmässigt för att få detta att fungera?

Tycker som sagt att det är knepigt att säga att det är lögn utan all fakta och utan att ha hört båda sidor. Jag håller mig fast vid att det lika gärna kan handla om en serie missförstånd, otydlighet samt att material eller idéer har slopats pga. hinder under utvecklingen tills vidare.
Sen vad jag läst så verkar ju No Man's Sky ha blivit förbättrat betydligt mycket efter release, kan tycka att det är desto viktigare för då har ju utvecklarna ändå visat att de försökt. Går ju att jämföra med Diablo 3, även där var missnöjet hyfsat stort vid release- men utvecklarna har lyssnat på missnöjet och försökt åtgärda så gott man kunnat.

Jag har dock aldrig spelat NMS så jag kan säga varken bu eller bä, grundar det jag skrev helt på vad jag kunnat läsa nyligt så kan ju inte hävda att det ska tas som några visdomsord. Snarare hur mina tankegångar ser ut

Medlem
Skrivet av Kjattögel:

Klarade inte av att se igenom "dokumentären", upplevde den mer som en missnöjd spelare som uttryckte sitt missnöje och hängde ut utvecklarna. Hade varit mer intressant om han tagit sig tid att intervjua Hello Games så de hade kunnat få förklara sig istället för att bara plocka fram gamla intervjuer och saker de sagt och sen påpekat hur det i slutändan inte stämde. Även om det inte stämde så är man ju tillbaka på ruta ett och undrar varför stämde det inte? Missförstånd? Lögn? Bortplockat material pga tids- / budgetbrist?

Men orkade som sagt inte se klart så det kanske besvarades senare. ^^

Kollade upp om det där med periodiska systemet, tydligen hade det och göra med hur atmosfären såg ut då man landar på en planet. Kan han ha syftat på att han gjort ett periodiska system-imiterande system rent kodmässigt för att få detta att fungera?

Tycker som sagt att det är knepigt att säga att det är lögn utan all fakta och utan att ha hört båda sidor. Jag håller mig fast vid att det lika gärna kan handla om en serie missförstånd, otydlighet samt att material eller idéer har slopats pga. hinder under utvecklingen tills vidare.
Sen vad jag läst så verkar ju No Man's Sky ha blivit förbättrat betydligt mycket efter release, kan tycka att det är desto viktigare för då har ju utvecklarna ändå visat att de försökt. Går ju att jämföra med Diablo 3, även där var missnöjet hyfsat stort vid release- men utvecklarna har lyssnat på missnöjet och försökt åtgärda så gott man kunnat.

Jag har dock aldrig spelat NMS så jag kan säga varken bu eller bä, grundar det jag skrev helt på vad jag kunnat läsa nyligt så kan ju inte hävda att det ska tas som några visdomsord. Snarare hur mina tankegångar ser ut

Andra halvan ser man hela grejen från hello games sida...

Ja, No Man's Sky är fett nu, trist att det tog så många år efter release för att komma i närheten av vad han lovade skulle komma vid release.

Hjälper ju tyvärr inte DAYZSA som knappt har blivit bättre än arma2mod var när dayzsa släpptes...

12
Skriv svar