Age of Empires 4 har äntligen visats upp ordentligt

Medlem

Hur mycket det än svider så har Relic tappat så gott som allt mitt förtroende efter Dawn of War 3, jag hoppas det här kan bli bra, men jag är spontant ganska skeptisk. :/


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Det här såg förlegat och jätte fult ut rent spontant.

Inaktiv

Är det bara jag eller känns detta halvt som ännu en nyversion av AoE 2, mer än en uppföljare. Jag förstår att man inte kan ändra på hur mycket som helst men det kändes ändå väldigt mycket AoE 2 men med (någorlunda) bättre grafik och animationer. Som många säger ser det lite förlegat ut just grafik och animationer men det är inget jag personligen bryr mig särskilt mycket om så långe det är bra mekaniskt och är roligt.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

15 år gamla Company of Heroes ser bättre ut.

Njaaaa tveksamt

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Är positiv och kommer köpa om recensionerna är bra - AOE är en stor del av min uppväxt. Gillar däremot verkligen inte den här cartoony-stilen de valt.

Framförallt ettan och tvåan var ju rätt råa/realistiska i sin estetik och det hade jag velat behålla.

Edit: Kollade på videon igen. Det ser riktigt illa ut. Gillar inte alls estetiken. Byggnaderna ser komiskt små ut jämfört med människorna, alldeles för lite detaljer på alla enheter, får starka färger, vapen är oproportionerligt stora.

Ser mer ut som ett mobilspel än AOE just nu.

Jag sa det samma när Civ VI kom ut, men man vande sig efter en tid och nu tycker jag faktiskt riktigt bra om grafiken


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Är mer den som hade önskat ett ordentligt WC4 😁
Det ser så livlöst ut när enheterna krigar med varandra i detta 😅 men jag är väl en drömmare som vill se lite blod och brutalitet i striderna. Inte AOEs grej!

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Är mer den som hade önskat ett ordentligt WC4 😁
Det ser så livlöst ut när enheterna krigar med varandra i detta 😅 men jag är väl en drömmare som vill se lite blod och brutalitet i striderna. Inte AOEs grej!

Just detta jag känner med. Att striderna är livlösa. Det ser ut som att de valde det med flit för att få in vibbar från de gamla spelen, men vad snyggt det varit om de fixat så att enheter faktiskt slår varandra på vapen och rustningar, gnistor som uppstår ibland, pilar som studsar av eller sätter sig permanent. Och ja, gore, för den som själv aktiverar det i settings. Fatta vad ballt om man krigar tillräckligt mycket på en plats, så börjar man även se terrängen förändras, hade varit galet. Trodde verkligen Relic skulle ta med sig sitt öga för detaljer till AoE serien men ikke. Kommer dock spela detta ändå.


signatur

cags

Medlem

Ja grafiskt sett var det då inte imponerande..

Medlem

Hoppade in i mitten av live streamen och trodde de släppte ett mobil spel, inte speciellt imponerad.

Medlem
Skrivet av cags91:

Jag hade önskat att animationer och så hade varit bättre. Typ att pilar och så flyger som projektiler och sätter sig på olika ställen. Samt att de inte bara står och slår utan att de möter varandras vapen mer rent fysiskt, hade varit bättre tyngd i fighterna. Även när enheterna ska vända sig om är det väldigt stelt. Tråkigt när de ska anpassa det efter så stor spelarbas, då blir saker alltid mer arkadiga. Älskar den grafiska stilen dock och tror ändå det kommer vara jäkligt kul.

Tycker det grafiska ser mysigt ut och ger en väldigt mysig age of empires känsla, och inga problem med att deet är lite arkadigt. Dock tycker jag att animationerna såg lite för tråkiga ut. Även om man vill få sig en nostalgi trip med ett nytt age of empires, så förväntar jag mig lite bättre animationer osv år 2021. Spelet behöver inte förlora sin nostalgikänsla bara för animationerna kunde se bättre ut.

Medlem

Release i höst:

"Det här spelet är ännu inte tillgängligt på Steam
Planerat lanseringsdatum: Fall 2021"

https://store.steampowered.com/app/1466860/Age_of_Empires_IV/


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Gillar verkligen AoE. Men vad är nyheterna i det här? Det verkar funka exakt likadant som AoE2 förutom typ Archers på murarna och FoV blockeras av träd?

Medlem

Dålig video, rörig och känns fake. Ser gärna någon faktiskt spela på riktigt.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Påminner lite om den där gratisvarianten av Battlefield (Heroes?)

Lite (mycket) fulare grafisk design som troligtvis kommer störa mig en hel del. Men men, kommer troligtvis testa och refunda om det inte är något att ha.

Medlem
Skrivet av BillyJoeBob:

Fy helvete detta såg hemskt ut rent grafiskt.

Egentligen är grafiken riktigt snygg, men man har valt en grafikstil, en lite mer cartoonig sådan som kanske inte är tilltalande för alla. Jag personligen tycker inte alls att realistiskt grafik hade passat i ett spel som AOE, som egentligen alltid har varit färgglatt.

Medlem

Det där såg riktigt dåligt ut om jag ska vara ärlig. Grafiken och animationer är ju utdaterade med minst 10 år, alldeles oavsett att de har valt en "tecknad" stil.

Såg mer ut som en (till) nyversion av AoE2.

Medlem

Men vad har dom gjort!?
Får mer feeling av Empire Earth / Empires: Dawn of the modern world av detta 😞

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Men vad har dom gjort!?
Får mer feeling av Empire Earth / Empires: Dawn of the modern world av detta 😞

Tror de har tagit inspiration från CIV 6. Så det är nog ungefär så jag tror grafiken kommer se ut.

Medlem

Helt ärligt ser ut som ett aprilskämt.

Medlem

Såg lite väl skakigt ut , framerate problem?, sen att grafiken såg sämre ut på vissa ställen och på andra bättre tänker väggar etc.

Känns som dom visade upp ingame capture från olika delar av produktionen


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Någon som kan tipsa om ett bra RTS spel? Har just nu rätt roligt med Northgard men känner att det är lite för snabbt för mig. skulle vilja ha ett spel där man kan bygga lite större "städer" och bunkra in sig innan man går ut och strider? kanske nått där man kan progressera genom olika tidsåldrar?

Kan ju lägga till att jag har Civ sen tidigare , men inte så mycket annat (Heroes III också såklart).

Tips någon?
/John

Medlem

Det var väl ett jävla gnäll. AoE4 är uppenbarligen en fortsättning på designfilosofin i trean och liksom alla utgåvor är fokus på gameplay tydligt.

Att någon klagar på att husen är för små jämfört med människorna måste vara trolleri - kan knappast vara seriöst.

12
Skriv svar