Sony tänker släppa stora Playstation-spel till mobil

Medlem

För 3-4 år sedan så släppte dom Lemmings till mobiler, tråkigt skräp fyllt med microtransaktioner som är många gånger värre än originalet. Ser fram emot ett nytt Uncharted till mobilen där man får använda sig av microtransaktioner för att skaffa hälsa och ammo.

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Jag tror att God of War skulle passa bra till mobilspel. Tänk att få hoppa runt med Kratos och öppna skattkistor. Kistorna skulle kunna innehålla speciella ädelstenar som man kan köpa nya kläder till Kratos med. Dessa ädelstenar ska man givetvis kunna köpa för riktiga pengar också.
Jag tror att fem extraliv vore bra att ha. Kanske en timer som fyller på extaliven, en per timme kanske. Vill man snabba på processen så borde man kunna spendera ädelstenar.
Själva gameplayen tycker jag att man borde snegla åt Candy Crush. Lite roliga pussel för kratos att lösa, med belönande fyrverkerier när banan är klarad.

Vad tror ni om konceptet? Är jag något unikt på spåret?

Strålande idé! Att ingen annan tänkt på nåt liknande innan!

Medlem

Skrev något långt och råkade trycka på reklamen under...............

Medlem

Personligen kan jag inte förstå hur någon vill spela på en mobil men det verkar onekligen populärt så jag blir inte förvånad att man nu vill slå sig in på den banan.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Thane:

Vad bra att en ps4-kontroll går enkelt att koppla ihop med telefonen då👍

Nja släpa runt på Playstation kontroll lär ju inte hända och när man väl är hemma kan man ju lika gärna spela direkt på Ps4/Ps5.

Skribent

Att satsa på C innebär ju inte att A och B skrotas.

Jag ser inga problem i att Sony satsar på mobilmarknaden, jag gissar detta kommer se helt annorlunda ut än vad de gör på konsolmarknaden. Mer ett komplement till vad de redan har, inget som kommer ersätta det andra. Mobilmarknaden är stor och att ignorera den är puckat ur affärssynpunkt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av rosski:

Dagens processorer i telefoner ligger runt på samma nivå som en ps5 i single core men får rejält stryk i multicore. Och då ska vi inte prata om på GPU sidan. Kollar man rent teraflopmässigt så ligger dagens mobiler just över vanliga ps4.

Ja såklart men därav tanken om att man kan koppla in grafikstöd,ram,SSD mm externt men det blir ju en rent praktisk fråga ovanpå detta samt begränsningar i överföringen.
Man vill ju inte behöva släpa en hel ryggsäck med prylar on the go heller. Kanske tillverka 7-8 tum mobiler med mer bulk men det är i sig en turnoff för konsumenter,det ska vara snyggt och lätt/platt men teknologin går framåt så vem vet var vi står om 10 år 👍

Tror ju starkt på det här med vikbara skärmar när den optimala techen blivit utvecklad eller nanotek men då är man nog själv begraven tyvärr men ungarna lär ju få uppleva minst lika banbrytande framsteg som våra generationer fått göra om inte större...

Medlem
Skrivet av Thane:

Mobilspel känns inte som en dålig satsning ur ett företags synvinkel. Cod Mobile och Battlegrounds drar inte miljoner så det är en lukrativ marknad. Angående blockbusters så känns det som att Sony har satsat på et länge. God of War, Uncharted, Last of us, Horizon, Death Stranding osv. Så förstår inte hur det skulle ändra Sonys framgångar i framtiden

IGN släppte nyss en ny video där uttrycker samma oro över Sonys senaste val:
https://youtu.be/elROxJwWitM

12
Skriv svar