Stärkta tecknen på att "Bioshock 4" blir open world

Medlem

Bioshock 4: Open World: Battle Royal: Lootbox edition!

Inaktiv

Skoj. Ser gärna ett open world Bioshock. Kan bli riktigt bra.

Skribent
Skrivet av Punch Out:

Ska man köpa till PC eller switch om man vill ge sig på Bioshock serien?

Vill du ha bärbart (ligga i sängen och spela) eller är du nöjd med att sitta vid datorn? Tycker versionerna är rätt likvärdiga, så det handlar mer om vad du har för "spelstil".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ja om Ubi får göra openworld så är det en garanti att man ska klättra upp för någon stege eller torn för att checka något. Trodde det var låst till AC serien men fyfan va man ska klättra för å komma åt en låda i Breakpoint och Far Cry har sina torn, vet inte med watch Dogs men där är väl säkert nåt sånt oxå.
Poängen är att så länge Ubi inte gör det så behöver man inte vara så allergisk mot open-world då det finns så många untapped sätt att göra det på.
Tyvärr klagar vi ju alltid, det är för stort,det är för litet,fetch Quest mm så det är nog inte lätt att hitta den balansen då vi är brutalt oförlåtande mot alla ändringar eller nya påhitt så lycka till...

Medlem

Skulle nog vara kul om dom lyckas få ihop det,problemet är att vi har nog lite för höga krav idag.
Själv älskar jag openworld för jag har tid(pensionerad om ett år och arbetslös för tillfället och CORONASKITEN GÖR ATT JAG ÄR FAST HEMMA)men för folk som har familj och jobb med allt vad det innebär så tar det tid med en rejäl genomspelning.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Blir alltid skeptisk när jag ser orden "open world" i samband med spel, mest pga att det är väldigt svårt att utveckla ett bra spel med öppen värld. Väldigt lätt hänt att man landar i att stora delar av spelvärlden är mer eller mindre innehållslöst och att världen lätt kan kännas livlös ( Tänker framförallt på att det är lättare att ge en illusion när man jobbar med mindre traditionella banor jämfört med en värld där man låter spelaren härja omkring fritt. )

De spel som lyckas däremot är guld värda, men tycker tyvärr det är ganska glest emellan dem. Gillar dock Bioshock starkt så jag kommer helt klart ge det en chans oavsett!

Medlem

"Open world".
För mig hade det varit full rulle på hypetåget om ryktet istället var "Storytungt, tryckt stämning och skräckreglaget uppdraget rejält".

Men men, dags att samla 50 påskliljor och 35 tussilago igen då.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Vill du ha bärbart (ligga i sängen och spela) eller är du nöjd med att sitta vid datorn? Tycker versionerna är rätt likvärdiga, så det handlar mer om vad du har för "spelstil".

Spelar inte så stor roll utan tänkte den som är minst buggig. Läste att remaster versionen på steam kan vara buggig vid portningen? Vet inte om det stämmer.

Medlem
Skrivet av duchovny:

finns inget som får mig att tappa lusten på ett spel så mycket som orden "open world".

Instämmer. Open world är tillsammans med online de två mest avtändande parametrarna som finns för mig gällande spel.

Skribent
Skrivet av Punch Out:

Spelar inte så stor roll utan tänkte den som är minst buggig. Läste att remaster versionen på steam kan vara buggig vid portningen? Vet inte om det stämmer.

Jag hade inga problem med buggar på Switch-versionen. Kollade snabbt på nätet och den verkar ha fått bra kritik också. Det enda är att den går i 30 fps, de andra konsolversionerna går i 60 fps, men då är det stabila fps på Switch. Så var inget jag tänkte på ens.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag hade inga problem med buggar på Switch-versionen. Kollade snabbt på nätet och den verkar ha fått bra kritik också. Det enda är att den går i 30 fps, de andra konsolversionerna går i 60 fps, men då är det stabila fps på Switch. Så var inget jag tänkte på ens.

Hellre lägre fps om den är stabilare. Tack ska kolla in den!

Medlem

Ska det vara "open world" hoppas jag det är ungefär som Metro Exodus, som i slutändan inte var speciellt open world. Dock betydligt öppnare än de förra delarna i spelserien.

Inaktiv

Vette tusan om BioShock ska vara open world men vi får väl se.

Skrivet av johanAndersson:

Bioshock Infinite hade en av de häftigaste spelvärldarna. För många spel har dystra, mörka miljöer, men Infinite lyckades göra en dystopisk berättelse i ett ljust och "öppen" miljö.

Nu har de testad under vattnet och uppe i himlen så för nästa spel hade jag gärna sett en stad i ett stort grottsystem. Gigantiska grottor med tunnlar mellan sig. Kanske ha någon sekt som grävde ner sig och förlitar sig på kärnkraft och sen slutade ha kontakt med ytan. Det hade varit häftigt.

Du har en bra idé till ett eget spel; men det hade varit en häftig miljö:

Bakgrundsbild © 2021 Lorenz Hideyoshi Ruwwe


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är sant att många spel som görs som open world blir fattiga. Men det ultimata spelet är ändå ett open world-spel. Så det är bara att försöka och försöka tills det blir rätt.

Medlem

Saknar riktigt bra storydrivna linjära spel. Orkar inte med dom här open world-grejerna längre. Det är alltid samma sak i olika kostym. Storyn blir lidande.

Skribent
Skrivet av wido:

Ska det vara "open world" hoppas jag det är ungefär som Metro Exodus, som i slutändan inte var speciellt open world. Dock betydligt öppnare än de förra delarna i spelserien.

Yes, det är också ett bra exempel där det inte "stör" upplevelsen och storyn. Jag har inget emot större zoner där utforskning finns, det är bara den trötta open-world-mallen som behöver utvecklas. Kanske ska utvecklarna sluta tänka "rollspel" och mer utforskning när de gör öppna spel?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Punch Out:

Ska man köpa till PC eller switch om man vill ge sig på Bioshock serien?

Om du har en PC som klarar spelet bra, så är svaret PC, alla gånger. Handlar det om en laptop utan dedikerad GPU hade jag kört switch. I ärlighetens namn så är Switch en riktigt klen maskin och bör i mitt tycke endast användas för de exklusiva spelen som ej går att spela på annat håll (Mario, Zelda osv). Om en Switch är det enda man har borde man så klart spela andra spel på den också.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Skulle vara roligt med ett nytt bättre Bioshock multiplayer spel...

Medlem
Skrivet av tisse:

Bioshock 2 var ju inte gjort av Ken Levine och det är i mitt tycke ett helt okej Bioshock spel, så tycker man kan ge ett nytt gäng en chans.

Jag tänker typ exakt likadant fast tvärtom

Bioshock 2 var ju inte gjort av Ken Levine och det var trams, så jag vill inte ge ett nytt gäng en chans


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag tänker typ exakt likadant fast tvärtom

Bioshock 2 var ju inte gjort av Ken Levine och det var trams, så jag vill inte ge ett nytt gäng en chans

"Ok, vi ska göra en uppföjare till Bioshock - väldigt unikt och kreativt med spännande story - vad gör vi?

Halo 2's stora grej var att man kunde ha ett vapen i varje hand, och det gick ju skitbra - vi tar det.

Sen ska vi se.. Bioshock... Big Daddys vad en stor grej så... Hmmmmm.. Big SISTERS!

Med dom här idéerna kommer ingen känna att vi gjorde en generisk 'fack'-uppföljare till Bioshock utan att ha en millimeter av den kreativa energin som gick in i originalet!"


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar