Naughty Dog gör inget nytt Jak and Daxter, men önskar att de gjorde det

Robot
Naughty Dog gör inget nytt Jak and Daxter, men önskar att de gjorde det
Medlem

Naughty Dog har inte gjort ett bra spel sedan Uncharted 2 så tvivlar på att de ens har kompetensen att göra ett bra Jak and Daxter igen om de så försökte.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Naughty Dog har inte gjort ett bra spel sedan Uncharted 2 så tvivlar på att de ens har kompetensen att göra ett bra Jak and Daxter igen om de så försökte.

Metacritic håller inte med dig

Uncharted 3 92
Last of us 95
Uncharted 4 93
Uncharted Lost legacy 84
Last of us 2 93

Inaktiv

Hade gärna sett ett nytt Jak, mer än tex Last of us 2. Naughty dog gör jäkligt bra nuförtiden med men ett Jak hade suttit perfekt.

Medlem

+1 på nytt Jak. Har väntat länge nu..

Medlem

Har tyckt att de borde göra ett nytt spel länge, kul att man inte är ensam.

Medlem

Jak N Daxter: The precursor legacy var ett av dom första spelen jag hade till mitt PS2 å är än idag ett av mina favoritspel genom tiderna så ser gärna ett nytt Jak N Daxter.

Medlem

Känns tyvärr som att Jak and Daxter inte är tillräckligt creddigt för Naughty Dog idag.

Medlem

Jag ser inte att Naughty Dog kommer återvända till Jak & Daxter. Min gissning är att de har börjat slipa på mer saker inom Last of Us-världen (även fast de borde nog släppa serien nu efter 2:an). Själv hoppas jag att de kikar på att göra en J&D spel istället, och går tillbaka till spel som är mer simpla (och kanske slipper all controversial storm som TLoU2 skapade)...

Medlem

Naughty Dog behöver jobba hårt för att få tillbaka mitt förtroende.

Hade mycket hellre sett en remake av Jak & Daxter än av Last of Us.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Naughty Dog behöver jobba hårt för att få tillbaka mitt förtroende.

Hade mycket hellre sett en remake av Jak & Daxter än av Last of Us.

Finns det inte redan en remake? Eller har jag bara hört det någonstans?

Inaktiv
Skrivet av Welo:

Finns det inte redan en remake? Eller har jag bara hört det någonstans?

Nej, men en remaster finns 😁

Medlem

Om de verkligen önskar att de gjorde det så är det bara o göra ett. Sony lär def inte sätta käppar i hjulet för Naughty Dog.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Naughty Dog har inte gjort ett bra spel sedan Uncharted 2 så tvivlar på att de ens har kompetensen att göra ett bra Jak and Daxter igen om de så försökte.

Tänker inte gå banans över ditt uttalande, då det i sig är så bortom all rim och reson så det finns inte.
Blir mer besviken på en gammal fz medlem jag gillar att läsa inlägg ifrån inte uppfyller den stjärnstatus jag gett dig.
(Detta är både ett skämt, ärlighet och dos ironi) Take your pick.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Nej. Deras mästare har bestämt en Remake av The Last Of Us. Säkra kort. Inget nytt.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Tassel:

Tänker inte gå banans över ditt uttalande, då det i sig är så bortom all rim och reson så det finns inte.
Blir mer besviken på en gammal fz medlem jag gillar att läsa inlägg ifrån inte uppfyller den stjärnstatus jag gett dig.
(Detta är både ett skämt, ärlighet och dos ironi) Take your pick.

Bortom all rim och reson? Någon annan? Metacritics? Som bestämmer hans åsikt och smak av spel?! De gör mig mer förundrad istället faktiskt att man kan tycka fel gällande smak av spel?!

Hmm älskar första spelet men de gjordes ju en remaster redan och spelet går att spela på PS5 och spelets gameplay har inte åldrats är min åsikt. Tycker själv det skulle vara onödigt men de vill nog rida på hypen med serien på HBO sen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Metacritic håller inte med dig

Uncharted 3 92
Last of us 95
Uncharted 4 93
Uncharted Lost legacy 84
Last of us 2 93

Visst, de får bra betyg, men känner inte du också att dom har fastnat lite i samma cykel som exempelvis Rockstar?
Jag tycker GTA 5 och Red Dead Redemption 2 är fantastiska spel som var underbara att spela igenom men förutom att vara mer avancerade grafiskt och berättarmässigt skiljer dom sig inte jättemycket från sina föregångare när det kommer till gameplay. Det innebär ofta att köra eller rida en bit i spelvärlden och sedan skjuta lite fiender av olika storydrivna anledningar.
Naughty Dog har ju också haft ungefär samma recept sedan Uncharted: Drake's Fortune där dom har oerhört välproducerade mellansekvenser med gameplay mellan som går ut på antingen skjutande och plattformande som i Uncharted serien eller smygande och lootande med lite pussel som i Last of Us serien.
Så om man är trött på det konceptet och hellre skulle sett något nytt, vad spelar det för roll att spelen fått höga betyg på Metacritic?
Både GTA 5 och RDR 2 har för övrigt 97 i betyg på Metacritic men det betyder inte att jag inte kan tröttna på Rockstars recept och vill se något nytt från dom också.
Vet dock inte om det var detta som @kebbe syftade på eller något helt annat, men det är saker som jag har funderat på när jag spelat dessa serier.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av NuZ:

Bortom all rim och reson? Någon annan? Metacritics? Som bestämmer hans åsikt och smak av spel?! De gör mig mer förundrad istället faktiskt att man kan tycka fel gällande smak av spel?!

Hmm älskar första spelet men de gjordes ju en remaster redan och spelet går att spela på PS5 och spelets gameplay har inte åldrats är min åsikt. Tycker själv det skulle vara onödigt men de vill nog rida på hypen med serien på HBO sen

Var inte menat som ett påhopp om Kebbes inställning och smak.
Bara ett taffligt försök till motugg, då jag inte håller med, och försöka krydda det med lite humor eftersom jag har läst så många en den personens inlägg genom åren.

Ber om ursäkt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Var inte menat som ett påhopp om Kebbes inställning och smak.
Bara ett taffligt försök till motugg, då jag inte håller med, och försöka krydda det med lite humor eftersom jag har läst så många en den personens inlägg genom åren.

Ber om ursäkt.

Nejdå, det var roligt skrivet. 1up. Jag såg det som lättsamt iaf. No need to apologise.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Naughty Dog har inte gjort ett bra spel sedan Uncharted 2 så tvivlar på att de ens har kompetensen att göra ett bra Jak and Daxter igen om de så försökte.

Pajasaktigt inlägg som om det vore en objektiv sanning.

Avstängd

Ser fram emot en könsneutral Jak och en transsexuell Dexter!

Work your magic Neil.

1
Skriv svar