Älskar du It Takes Two? Josef Fares lovar att nästa spel blir "ännu bättre"

Robot
Älskar du It Takes Two? Josef Fares lovar att nästa spel blir "ännu bättre"

Särskilt konkret blir han dock inte.

#it-takes-two, #josef-fares


Medlem

Det här är ett så otroligt bra spel!
Tror faktiskt det bli game of the year (på min personliga lista iaf)

Medlem

Alla spel de har gjort har varit väldigt bra hittills! Så ser fram emot vad dom kommer göra härnäst.

Medlem

Det brukar sällan gå bra att hype:a upp spelare eller påstå att nästa spel är ÄNNU BÄTTRE! för det sätter onödigt hög press på devs etc. Oftast blir det bara soppa av alltihopa.

Skribent
Skrivet av Nelfie:

Det brukar sällan gå bra att hype:a upp spelare eller påstå att nästa spel är ÄNNU BÄTTRE! för det sätter onödigt hög press på devs etc. Oftast blir det bara soppa av alltihopa.

Nu har ju Fares gjort det varenda gång typ, så han är väk undantaget som bekräftar regeln. Gått från klarhet till klarhet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Inte särskilt märkligt att den mannen tar i från hälarna, ännu en gång dvs.

Avstängd

Josef Fares är vad Peter Molyneux tror att han är.

Medlem

Precis avrundat en session av It Takes Two med frugan och det är famtastiskt! Det mest fantastiska är att min fru även älskar det (total icke-gamer), men hon ger sig fasen på plattformsbitarna och är med hela vägen.

Tack Josef och ser fram emot nästa!

Medlem

Hade gärna spelat hans spel men har ju inga kompisar 😅

Skribent

Det jag tycker är skönt med Josef är att han är en straight shooter som verkligen säger vad han tycker och tror. Det blir ju PR-snack, men det är genuint och från hjärtat, han brinner verkligen för det han gör. Sen kommer det säkert komma spel som är mindre lyckade, men jag lovar han kommer ta smällen på hakan, ställa sig upp, förbanna sig själv, och sen förbättra till nästa projekt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är det splitscreen på detta ?

Medlem

Passar detta för far och son på 6 år?

Medlem
Skrivet av dummle112:

Passar detta för far och son på 6 år?

Hm, gameplaymässigt absolut! Storymässigt finns det en del inslag som kan tyckas hantera ämnen som kan vara opassande för en 6-åring.. Men bara några inslag, övergripande är det inga problem som jag ser det.

Läst lite andra forum där detta diskuterats, googla på din fråga så kanske du finner bättre svar än mitt (vill inte spoila story) 🙂

Redaktör
Ponny
Skrivet av Gaara:

Är det splitscreen på detta ?

Japp!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av dummle112:

Passar detta för far och son på 6 år?

Skrivet av MLundin:

Hm, gameplaymässigt absolut! Storymässigt finns det en del inslag som kan tyckas hantera ämnen som kan vara opassande för en 6-åring.. Men bara några inslag, övergripande är det inga problem som jag ser det.

Läst lite andra forum där detta diskuterats, googla på din fråga så kanske du finner bättre svar än mitt (vill inte spoila story) 🙂

Äh, om grabben inte har stenkoll på engelska så förstår han inte vad de säger ändå, även fast det i min mening inte är något direkt tungt eller allvarligt så. Å andra sidan är jag å tjejen inte helt klara med spelet än (Vi har väl kanske en 2-4-6h kvar av 15-20h spelade eller något sånt?). Jag säger kör på

Medlem
Skrivet av dummle112:

Passar detta för far och son på 6 år?

Skrivet av MLundin:

Hm, gameplaymässigt absolut! Storymässigt finns det en del inslag som kan tyckas hantera ämnen som kan vara opassande för en 6-åring.. Men bara några inslag, övergripande är det inga problem som jag ser det.

Läst lite andra forum där detta diskuterats, googla på din fråga så kanske du finner bättre svar än mitt (vill inte spoila story) 🙂

Håller med här. Storyn kan vara lite sorlig och "hård" kanske för en 6-åring. Jag var själv 6 år när mina föräldrar skiljde sig, jag mådde inte så bra då kan jag säga. Fast spel och verklighet är två olika saker, frågan är om man har åldern inne för att skilja på det

Men gameplay är kul! Mycket fantasi i spelet.

Skribent
Skrivet av dummle112:

Passar detta för far och son på 6 år?

Jag tänker spelet är lite som Sherk, finns en tyngre histora där för vuxna, men även nivåer av humor för barn.

Sen tror jag inte man behöver vara rädd att media behandlae tyngre ämnen för barn, så länge det görs pp rätt satt. Sagor generellt för barn är ju per tradition tyngre ämnen i grunden.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Mitt GOTY. Första gången på länge som jag gruvade mig tills ett spel skulle ta slut. Spelade igenom det med flickvännen och vi båda hade fantastiskt skoj.

Medlem

Ett fantastiskt spel! Otroligt stämningsfullt, snyggt och spelmässigt tight.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Dödgrävaren

Bara jag som tyckte karaktärerna och deras relation var outhärdlig?

1
Skriv svar