Spela på förmiddagen/dagen?

Medlem
Spela på förmiddagen/dagen?

Nu under pandemin lämnar jag knappt mitt hem. studier och jobbsökande har lagts på hyllan i väntan på bättre tider.
Jag har dock svårt att sätta mig med min älskade hobby just för att det är mitt på dagen och känner nån konstig skam/ångest. Känner någon igen sig eller är det bara jag som psykar mig själv? På natten känns det liksom mer okej. Jag var tvungen att skriva av mig detta.


signatur

Allätare

Skribent

Jag har också svårt att spela på dagen. Inte på grund av några skamkänslor, utan mer för att jag verkligen vill vara färdig med allt annat för att kunna slappna av på allvar.

Moderator | Testpilot

Jag är som Jonny. Vill gärna försöka se till så jag har det mesta klart innan jag sätter mig ned. Annars känner jag ingen lugn och ro och tänker på allt jag måste göra när jag väl stänger av spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Äh, skulle jag haft möjlighet att spela dagtid så skulle jag lätt göra det. Men tyvärr så måste man sköta sitt arbete först


signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Medlem

Spelar när jag har tid, annars älskar jag att spela tidig morgon innan familjen vaknat. Inte för att det händer så ofta längre, men ibland så!


signatur

IDKFA

Medlem

Har inget emot att spela på dagen, ibland har det hänt att man spelat hela dagen och glömt bort alla andra sysslor 😊


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Finns få saker som är bättre än ett game-pass på en lördagsförmiddag direkt efter frukost. Älskar att mjukstarta dagen.
På vardagar vill jag dock sköta om alla sysslor innan det blir något kvällspass framför skärmen.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Frilansare

Har extremt svårt att spela med dagsljus utanför. Det är någon sorts psykologisk spärr - kan bero på att alla mina favoritaktiviteter under de formativa åren skedde kvälls/nattid. Böcker, spel, film, fest. Minns hur svårt det var att köra Drakar och Demoner efter plugget sommartid. Det kändes... fel.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Har extremt svårt att spela med dagsljus utanför. Det är någon sorts psykologisk spärr - kan bero på att alla mina favoritaktiviteter under de formativa åren skedde kvälls/nattid. Böcker, spel, film, fest. Minns hur svårt det var att köra Drakar och Demoner efter plugget sommartid. Det kändes... fel.

När vi kör rollspel så är det en uppbokad Lördag från 11 på morgonen till 12 på kvällen så det är en heldagsaktivitet.

Spela på pc och konsol gör man så fort man släpps fri från jobbet oavsett tid eller ljusförhållanden.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Testpilot

Har ingen speciell tid. Spelar när jag känner för det, däremot spelar jag inte om jag måste iväg kort efteråt.

Medlem

Har en spärr så länge barnen är vakna så spelar jag inte. Spel kommer sist på min lista över dagsgöromål så det blir det som prioriteras bort om tid inte finns.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag spelar när jag har tid och lust. Har tidigare ofta jobbat kväll, och då var förmiddag/mitt på dagen dessutom den enda tiden jag hade för spelande.

Däremot finns det absolut något speciellt med att sitta och gibba långt efter mörkrets fall när störningsmomenten IRL lyser med sin frånvaro. Man (jag) engagerar sig på ett annat sätt.

Medlem

Föredrar nog att spela kvällstid, alternativt tidig morgon. Gärna när barn & sambo sover. Då är det som bäst!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Skribent

Jag jobbar natt, så min tid att spela är på dagen någon timme innan barnen kommer hem.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Finner sällan ro till att spela mitt på dagen. Även om jag inte har något annat för mig kan det kännas "fel" och rent av tråkigt att spela då. Oklart varför.

Tidigt på morgonen går oftast bra, men allra bäst går det sent på kvällen/natten.

Medlem

Jag tenderar att bli fruktansvärt trött och grinig om jag spelar dagtid. Det går liksom inte att ta tag i något annat efteråt. Men när jag är barnfri och utan förpliktelser händer det att jag spelar på dagen ändå. I synnerhet om jag har något storytungt att djupdyka i och pengar kvar på Foodora-kontot.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har lite svårt att spela på dagen pga av solen med kombination av mina dåliga persienner...

Medlem

Svårt när det är solljus ute som sagt, men gör mitt bästa för att komma över det iaf haha. Trots att det inte finns några sysslor att fixa med så förblir det svårt att spela på dagen. Är väl mitt lutherska arvs fel


signatur

Allätare

Medlem

Har mitt ”datorrum” i pannrummet. Finns inte en uns till dagsljus även på den ljusaste sommardagen. Det är även i källaren och tempen håller sig runt 20 grader året om (gott på sommaren). Jag är rätt nöjd med min spelhörna då jag hamnade där av en slump på grund av att frigöra två rum till mina döttrar.

Jag föredrar som många att spela när sysslorna är färdiga för dagen så du kan ”slappna” av på riktigt. På senare tid tycker jag om att spela på förmiddagen då jag känner mig som piggast då :). Jag trivs bäst att spela när det regnar och är mörkt ute, försöker undvika göra det när det är soligt och 20+.
Jag antar att det har med uppväxten att göra som gör att jag känner som jag gör. Det var tabu att spela när det var fint väder ute och bättre att lira när det var skit ute. Tack föräldrar!

Prova nästa gång du ska lira på en solig dag att gå en kort runda först 10-20 min, då kommer det kännas bättre när du sätter dig vid datorn sen :).

Medlem

Tips till alla med ångest över att spela på dagen
- Vik för persiennerna
- Fixa frulle som du kan äta snabbt när spel laddar
-Glöm inte bort lunchen, tips är att gå ut o käka pizza så får du lite solljus o motion plus att pizza ger bra energi till att spela länge
-Ta en frukt nån gång o njut av livet👍🏻

Medlem
Skrivet av Aggur:

Har mitt ”datorrum” i pannrummet. Finns inte en uns till dagsljus även på den ljusaste sommardagen. Det är även i källaren och tempen håller sig runt 20 grader året om (gott på sommaren). Jag är rätt nöjd med min spelhörna då jag hamnade där av en slump på grund av att frigöra två rum till mina döttrar.

Jag föredrar som många att spela när sysslorna är färdiga för dagen så du kan ”slappna” av på riktigt. På senare tid tycker jag om att spela på förmiddagen då jag känner mig som piggast då :). Jag trivs bäst att spela när det regnar och är mörkt ute, försöker undvika göra det när det är soligt och 20+.
Jag antar att det har med uppväxten att göra som gör att jag känner som jag gör. Det var tabu att spela när det var fint väder ute och bättre att lira när det var skit ute. Tack föräldrar!

Prova nästa gång du ska lira på en solig dag att gå en kort runda först 10-20 min, då kommer det kännas bättre när du sätter dig vid datorn sen :).

haha tack för tipset kommer absolut att testas!


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

När vi kör rollspel så är det en uppbokad Lördag från 11 på morgonen till 12 på kvällen så det är en heldagsaktivitet.

Samma här men vi tenderar att börja 16:00 och sluta 04:00


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

alltid efter 18.00 oftast långt ut på natten

1
Skriv svar