The Elder Scrolls Online: Blackwood

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
The Elder Scrolls Online: Blackwood

I det nya kapitlet Blackwood i Elder Scrolls Online kommer vi att kunna besöka två nya städer Leyawiin och Gideon. Det är två mysiga städer där du som spelare kommer kunna utforska och göra quests i. I Leyawiin finns allt som en spelare behöver, crafting vendor, bank, shrines och även båtar som du kan ta dig till andra zoner. Leyawiin kommer att bli min nya plats att göra writs då alla stationer är samlat smidigt på samma ställe.

I Blackwood finns det också två nya public dungeons, nya delves, 1 ny trial, coola världsbossar med nya mechanics. Det kommer även att finnas Oblivion gates som kommer spawna randoms runt om i Blackwood. Dessa Oblivion gates är i storleken som en public dungeon. Dessa rekommenderar jag att utforska med en annan spelare - är du modig går du in i den själv!

Companions

Något som har varit väldigt intressant sedan Zenimax avslöjade på deras live stream var companions. Du kommer att kunna ta med dig dina companions på äventyr, såsom i dungeons men även i trials. Companions kommer tyvärr inte att göra de allra svåraste mechanics i spelet, men de grundläggande. Companions kommer du att kunna levla och även ge gear till, de har också en max lvl. Något för oss alla som gillar outfits, ja du kan ge din companions outfits så ni ser likadana ut. Och även ge din companion en mount.

Companions kommer att ha Heal, Tank och Damage skills. Dessa skills kommer du att välja att placera ut på din companions skill bar. En annan intressant sak med companions är att du kan bli mindre omtyckt eller mer omtyckt beroende på vad du gör i världen. Du kommer även att kunna placera dina companions i ditt hus, och även användas i andra zoner än i Blackwood. För att få tillgång till companions är du tvungen att göra en quest som du kan hitta i Blackwood. När du väl har gjort denna questen, kan du få tillgång till din companion. De två första companions vi kommer ha tillgång till är: Mirri och Bastion.

Trial: Rockgrove

Vi kommer även att få tillgång till en helt ny trial där du som spelare kommer få möta tre olika bossar med nya mechanics. Det är en utmanande trial där du som spelare kommer att sättas på prov - den är dock otroligt rolig att köra med många intressanta mechanics. Rockgrove är en full trial, med många olika fiender. I Rockgrove kommer vi även att få tre nya sets. Light, medium och heavy.

Ny tutorial

Med det nya kapitlet kommer det även en ny tutorial, som jag allra mest ser fram emot. När du har spelat igenom dig tutorialen kommer du att kunna välja vart i Tamriel du vill börja. T.ex. du kan välja att börja i Elsweyr, Summerset eller direkt i Blackwood. Vill du inte börja i något kapitel, kan du börja i din allians zon. Du som spelare kommer lättare att styra över hur din resa ska börja. Du kommer att välja mellan olika portaler att kliva in i där du ser de olika kapitlen, respektive den alliance du har valt.

Andra saker kommer även att vara nytt, så som att du kommer att kunna använda perfected gear tillsammans med non perfected, action duration reminder kommer att vara inbyggd i spelet. Något nytt kommer även att vara weekly och daily quest som du kommer att få belöningar om du gör dessa. Dessa daily och weekly quests kallas för Endeavors

Blackwood släpps på PC/MAC, Stadia 1:a juni och på Playstation och Xbox 8:e juni

Summering:

Vad: Nytt kapitel till Elder Scrolls Online, Blackwood
När: 1:a juni PC/MAC, Stadia, 8 juni Playstation och Xbox
Plattform: Släpps till PC/MAC, Stadia, Playstation och Xbox

Vill du spela med andra svenskar i ESO? Du är varmt välkommen till oss i Fragzone guilden!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Avstängd

Vart har du varit hela mitt liv? Grym förhandstitt! Marry me?

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av jontepasagen:

Vart har du varit hela mitt liv? Grym förhandstitt! Marry me?

haha! jadu, det är en bra fråga! tack så jätte mycket, och vad roligt att du gillade min post! det uppskattas!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

JAG spelade en hel del ESO i början,gillade inte grafiken och fastnade inte.
Själva spelet var ok men det hamnade inte rätt hos mig.
Jag spelade sönder WOW de första 4 åren tills det bara var kaxiga snorisar kvar.
Nu måste jag tillägga att jag är gammal(61)och vi hade skitkul med cs och man hann knappast med att hålla takten med alla nya fantastiska spel då och det är ungefär samma idag fast nu är det SINGELSPEL som spelas(utom SEA OF THIVES).
Det coolaste var att jag trodde jag var äldst på friskyttarnas esoclan och jag var runt 50 eller något,tji fick jag för jag var bland dom yngsta.
Om jag inte minns fel var den äldsta 86 och resten var pensionärer.
Det är ju kul att denna sortens spel fortfarande har publik och dom är ju inte ensamma med sådana som WOW,EVE ONLINE och Final fantasy online som går på(finns fler som lunkar på men orkar inte leta;).
Så bara för att så sparkar jag igång mitt gamla konto och testar igen,JIIIHA.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Smått sugen på att prova ESO igen. Lirade det med ett par kompisar när det släpptes men slutade ganska snabbt. Vet inte riktigt varför. Kanske kom det något annat spel som tog intresset. Minns att det blev problem med bottar ganska tidigt men det bör väl vara löst nu.
Jag gillar ju världen. Det är också väldigt mysigt med lagom nivå av singelplayer och multiplayer. Men det som tar emot är karaktärsmoddellerna. Tycker alla ser ganska kassa ut hur man än gör. Svårt för mig att investera tid med en karaktär som ser ut som hej kom och hjälp mig.
Hoppas de piffar upp den biten precis som WoW gjorde.

Medlem

Jag testade lite ESO när det kom. Äger dock inga expansioner. Är det ett krav eller går det bra att hoppa på Blackwood med en gång? Även om det kanske vore kul att besöka Morrowind-zonen för nostalgins skull.

Informativ förhandstitt! Gjorde mig lite sugen på att testa ESO igen. Antar att det kanske var tanken?

Medlem

Som ovan är jag också lite sugen på att testa det igen. Skaffade när det kom men slutade spela efter första månaden. Kan man hoppa in direkt till blackwood och vara med, eller måste man köra igenom tidigare expansioner först? o;


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Jag brukar betala för ESO Plus när jag startar upp spelet igen. Då ingår allt innehåll samt den oumbärliga "crafting bag" för en månadskostnad. Det känns mer prisvärt än att köpa allting separat.

https://www.elderscrollsonline.com/en-us/esoplus

Medlem

"Något nytt kommer även att vara weekly och daily quest som du kommer att få belöningar om du gör dessa. Dessa daily och weekly quests kallas för Endeavors"

Det här känns som en rätt rejäl förbättring. Att kunna låsa upp crown crates utan att betala. Fint för oss som inte vill pytsa in så mycket pengar men ändå ta del av skins med mer.

Medlem

Blir nog att plocka upp ESO igen iom Blackwood. Spelet har sin beskärda del av problem (jag är inte jätteförtjust i magica/stamina-systemet) men spelvärlden är mysig.

Medlem

kompanjoner låter ju bra. men annars så är det rätt tråkigt spel.

Medlem

Blir alltid sugen på ESO när något nytt släpps, men jag gillar inte riktigt sättet man hanterar sina talents/skills. Blir aldrig vän med systemet och det får mig att sluta spela varje gång.

Ambassadör
Xbox

Grym förhandstitt @kristallkrona !


signatur

Jump in.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Sten-greger:

JAG spelade en hel del ESO i början,gillade inte grafiken och fastnade inte.
Själva spelet var ok men det hamnade inte rätt hos mig.
Jag spelade sönder WOW de första 4 åren tills det bara var kaxiga snorisar kvar.
Nu måste jag tillägga att jag är gammal(61)och vi hade skitkul med cs och man hann knappast med att hålla takten med alla nya fantastiska spel då och det är ungefär samma idag fast nu är det SINGELSPEL som spelas(utom SEA OF THIVES).
Det coolaste var att jag trodde jag var äldst på friskyttarnas esoclan och jag var runt 50 eller något,tji fick jag för jag var bland dom yngsta.
Om jag inte minns fel var den äldsta 86 och resten var pensionärer.
Det är ju kul att denna sortens spel fortfarande har publik och dom är ju inte ensamma med sådana som WOW,EVE ONLINE och Final fantasy online som går på(finns fler som lunkar på men orkar inte leta;).
Så bara för att så sparkar jag igång mitt gamla konto och testar igen,JIIIHA.

haha, det finns spelare i alla åldrar i ESO. Känner du att vilja spela med andra svenskar är du varmt välkommen till oss i Fragzone guilden!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Ronzem:

Smått sugen på att prova ESO igen. Lirade det med ett par kompisar när det släpptes men slutade ganska snabbt. Vet inte riktigt varför. Kanske kom det något annat spel som tog intresset. Minns att det blev problem med bottar ganska tidigt men det bör väl vara löst nu.
Jag gillar ju världen. Det är också väldigt mysigt med lagom nivå av singelplayer och multiplayer. Men det som tar emot är karaktärsmoddellerna. Tycker alla ser ganska kassa ut hur man än gör. Svårt för mig att investera tid med en karaktär som ser ut som hej kom och hjälp mig.
Hoppas de piffar upp den biten precis som WoW gjorde.

Spelet har förändrats en hel del sedan det släpptes, och personligen tycker jag att det är ett fantastiskt spel. Gällande karaktärsmodellerna tycker jag är väldigt bra gjort för att vara ett MMO. Som jag skrev så har spelet ändrats en hel del sedan det släpptes och sedan du spelade det.

Det ser inte likadant ut när du började.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av I am Grööt:

Jag testade lite ESO när det kom. Äger dock inga expansioner. Är det ett krav eller går det bra att hoppa på Blackwood med en gång? Även om det kanske vore kul att besöka Morrowind-zonen för nostalgins skull.

Informativ förhandstitt! Gjorde mig lite sugen på att testa ESO igen. Antar att det kanske var tanken?

För att spela ESO behöver man inga DLC's eller Kapitel. Som ny spelare kan du hoppa direkt in i Blackwood när det släpps. Det är just det som är så himla bra med ESO, nya spelare kan hoppa direkt in i ESO.

Tack att du gillade förhandstitten! Haha, ja det var lite meningen.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av dTexN:

Som ovan är jag också lite sugen på att testa det igen. Skaffade när det kom men slutade spela efter första månaden. Kan man hoppa in direkt till blackwood och vara med, eller måste man köra igenom tidigare expansioner först? o;

Du kan hoppa direkt in i Blackwood som ny spelare. Det är just det som är bra med ESO, du behöver inte spela alla andra tidigare Kapitel.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Windir87:

Jag brukar betala för ESO Plus när jag startar upp spelet igen. Då ingår allt innehåll samt den oumbärliga "crafting bag" för en månadskostnad. Det känns mer prisvärt än att köpa allting separat.

https://www.elderscrollsonline.com/en-us/esoplus

ESO+ är super en superbra sak. Med ESO+ får man inte det senaste Kapitlet som släpps, som i detta fallet Blackwood. Utan man har tillgång till alla tidigare Kapitel (som blir en DLC samma år ett nytt Kapitel släpps) och sedan små DLC som släpps under året. Men instämmer att ESO+ är super med just craftingbagen och mycket annat som ingår!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Ribcage:

"Något nytt kommer även att vara weekly och daily quest som du kommer att få belöningar om du gör dessa. Dessa daily och weekly quests kallas för Endeavors"

Det här känns som en rätt rejäl förbättring. Att kunna låsa upp crown crates utan att betala. Fint för oss som inte vill pytsa in så mycket pengar men ändå ta del av skins med mer.

Detta ser många i ESO community fram emot, inklusive jag.. Ska bli spännande när det släpps!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Rafner:

Blir nog att plocka upp ESO igen iom Blackwood. Spelet har sin beskärda del av problem (jag är inte jätteförtjust i magica/stamina-systemet) men spelvärlden är mysig.

Du är välkommen tillbaka! Alla spel har sina problem. Men instämmer att spelvärlden är väldigt mysig.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av UggleMannen:

kompanjoner låter ju bra. men annars så är det rätt tråkigt spel.

Companions kommer att bli väldigt roligt. Tråkigt att du tycker att spelet inte är så roligt. Vad i ESO är det som du tycker är tråkigt? Kanske något som du vill ska förbättras som jag kan föra vidare till devsen?


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av legendofkarl:

Blir alltid sugen på ESO när något nytt släpps, men jag gillar inte riktigt sättet man hanterar sina talents/skills. Blir aldrig vän med systemet och det får mig att sluta spela varje gång.

På vilket sätt tycker du att det är jobbigt med att hantera dina skills?


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av Mortaigne:

Grym förhandstitt @kristallkrona !

Tack!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

haha, det finns spelare i alla åldrar i ESO. Känner du att vilja spela med andra svenskar är du varmt välkommen till oss i Fragzone guilden!

Tackar för inbjudan.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Inaktiv

Jag vill gilla ESO, jag saknar ett MMO i mitt liv, men jag kan inte med den föråldrade grafiken (sån är jag..).
Laddade hem alltihop igår, körde 30min, sen tappade jag lusten.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online
Skrivet av anon_79617:

Jag vill gilla ESO, jag saknar ett MMO i mitt liv, men jag kan inte med den föråldrade grafiken (sån är jag..).
Laddade hem alltihop igår, körde 30min, sen tappade jag lusten.

Det finns grafikmoddar som gör spelet otroligt vackert. Vanilla spelet utan grafikmoddar gillar jag inte heller - det ser inte alls bra ut. Men när man installerar och använder sig utav grafikmoddar så är spelet otroligt fint.


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Började spela igen rätt nyligen, och jag tycker att spelet ser bra ut om man maxar det (är dock inte så kräsen). Men precis som kristallkrona säger så finns det moddar som gör det ännu bättre.

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

Companions kommer att bli väldigt roligt. Tråkigt att du tycker att spelet inte är så roligt. Vad i ESO är det som du tycker är tråkigt? Kanske något som du vill ska förbättras som jag kan föra vidare till devsen?

äh jag bara ogillar fantasy allmänt. synd faktiskt.

Medlem
Skrivet av kristallkrona:

På vilket sätt tycker du att det är jobbigt med att hantera dina skills?

Vet inte om jobbigt är rätt ord. Gillar det helt enkelt inte jag föredrar wow upplägget som jag upplever mer fritt.

1
Skriv svar