"Let's fucking do it!" Lead quest designer ska streama Cyberpunk 2077 varje vecka

Robot
"Let's fucking do it!" Lead quest designer ska streama Cyberpunk 2077 varje vecka

Om speldesign, berättarteknik och psykologi.

#cd-projekt-red, #cyberpunk-2077


Medlem

Modigt. Hoppas chatten är snäll mot honom.

Medlem

"Lets fucking do it!"

Famous last words....

Gillar energin och känslan av vilja att göra om och rätt. Önskar alla inblandade allt väl och all framgång.

Vill njuta av ett mästerverk innan året är slut!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kul grej, men seriöst tycker jag det vore bättre om de sa så lite som möjligt istället. Det blir så lätt fel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vilket sammanträffande, såg det för någon timme sedan.


signatur

7900XTX
7800X3D

Jh
Medlem

Kul 😊 spelet har fått mycket (välförtjänt) kritik.. men är ändå riktigt bra. Questen är toppklass


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ankh:

Kul grej, men seriöst tycker jag det vore bättre om de sa så lite som möjligt istället. Det blir så lätt fel.

Äh. Klart som korvspad det är intressant att höra Sasko prata berättarteknik i spel? Oavsett hur buggigt Cyberpunk är, eller hur dålig AI:n i spelet är osv.

Måste gå att hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Äh. Klart som korvspad det är intressant att höra Sasko prata berättarteknik i spel? Oavsett hur buggigt Cyberpunk är, eller hur dålig AI:n i spelet är osv.

Måste gå att hålla två tankar i huvudet samtidigt.

Tänkte mest han kanske säger saker sen som han kommer få äta upp det var så jag menade!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Den där snubben behöver absolut inte skämmas över sin insats. Questsen och storyn är ju helt fantastisk!

Medlem

Fasen vad intressant! Kan vara kul att få reda på om man pusslat rätt i hjärnan av det som inte förklaras rakt av.

Det finns ju några quest som ger en sjuk känsla av hopplöshet...att staden och corps, brutit in. Gav en bra känsla av maktlöshet från botten. Man kan ju anta vad som hänt..men allt behöver inte förklaras.
Spännande!

Efter allt surr, snart sugen på att dyka in igen.

Medlem

Bah, alla lögner och skitsnack han drog som crowbcat tagit med i sin 40 min långa burn-video så är denne man en PR knatte in-disguise. Bra quester eller ej, så är han full av havsalt som man ska ta med nypa gruvsalt.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Kommer bli pinsamt när buggarna kommer synas

Medlem

Questerna är ju för fan sämst, enda roliga var main story och de ?5? Stora side questsen, så de kan han dock få. Alla utropstecken och annat klotter på kartan var dockrepetivt skit. Nej tack och fi fan. Drog ner spelet som fan, antar det var brist på tid så det blev copy/paste

Undrar vad det är för psykologi han pratar om? Intressant!

Medlem
Skrivet av jocksson:

Questerna är ju för fan sämst, enda roliga var main story och de ?5? Stora side questsen, så de kan han dock få. Alla utropstecken och annat klotter på kartan var dockrepetivt skit. Nej tack och fi fan. Drog ner spelet som fan, antar det var brist på tid så det blev copy/paste

Håller med.

Tycker det är märkligt att cyberpunk anses vara ett bra spel för åtminstone en majoritet av spelarna bara gör att Witcher 3 var ett bra spel. Och nu pratar jag inte om buggar. Det är någon slags kognitiv bias som stinker genom helheten i sig. Hade lika bra kunna släppa demos av spel, alltså helt ofärdiga projekt med lite ursäkter och folk hade ändå kastat pengar på det "cuz CDPR, yao, they will make it right".


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Undrar vad det är för psykologi han pratar om? Intressant!

Kognitiv bias.

Hur man kan skapa ett dåligt spel efter ett bra spel och få spelarna att tro att det är ett skit bra spel trots motsägande faktum utifrån generell standard. Det handlar bara om att få människor att vilja ha det.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Håller med.

Tycker det är märkligt att cyberpunk anses vara ett bra spel för åtminstone en majoritet av spelarna bara gör att Witcher 3 var ett bra spel. Och nu pratar jag inte om buggar. Det är någon slags kognitiv bias som stinker genom helheten i sig. Hade lika bra kunna släppa demos av spel, alltså helt ofärdiga projekt med lite ursäkter och folk hade ändå kastat pengar på det "cuz CDPR, yao, they will make it right".

Eller så är det kanske att folk gillar det?
Du är inte unik på så sätt att det du tycker och känner är rätt. För just dig kanske men inte för andra.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Jaxalot:

Kognitiv bias.

Hur man kan skapa ett dåligt spel efter ett bra spel och få spelarna att tro att det är ett skit bra spel trots motsägande faktum utifrån generell standard. Det handlar bara om att få människor att vilja ha det.

Haha! 😁 Manipulation på hög nivå!

Vore intressant om någon spelutvecklare vågade prata om de gambling psykologi de använder när de utvecklar mikrotransaktioner och loot lådor. Men det är väl som att McDonalds skulle prata om vad som är i deras mat.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Haha! 😁 Manipulation på hög nivå!

Det är väl så börsen fungerar?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Det är väl så börsen fungerar?

Jo, precis, som att hypa ett luftslott som Tesla, lite så.

Medlem
Skrivet av Espresso_Bengt:

Jo, precis, som att hypa ett luftslott som Tesla, lite så.

Vill påstå att det är mycket så.

Frågan från mig är då om det är rätt eller fel? Bra eller dåligt?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skrivet av Freakon:

Vill påstå att det är mycket så.

Frågan från mig är då om det är rätt eller fel? Bra eller dåligt?

Jadu, bra fråga! Om det som händer på börsen inte påverkar oskyldiga människors liv och alla spelar enligt samma regler så får de väl göra vad de vill. Precis som konstsamlare köper och säljer tavlor till galna priser. Men vi vet ju att efter 2008 krisen och Gamestop grejen att det inte stämmer.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Eller så är det kanske att folk gillar det?
Du är inte unik på så sätt att det du tycker och känner är rätt. För just dig kanske men inte för andra.

Inte riktigt det jag försöker säga. Och definitivt försöker jag inte heller styra vad folk gillar. Och jag utgår inte från vad jag känner, utan jag utgår från ren kvalitésstandard oavsett om smaken är som baken.

Cyberpunk släpptes ofärdigt, opolerat, som ett early access spel. Samt att marknadsföringen var i flera år helt falsk och oäkta då flertals påståenden om möjligheter inte i närheten fanns i slutprodukten. CDPR praktiskt sätt lurade konsumenter, det kan man rent objektivt och analytiskt upptäcka om man gräver i det oavsett vad man känner eller tycker.

Kognitiv bias i detta sammanhanget menar jag styrs utav CDPR pro-gamer PR genom åren, samt hur Witcher 3 slog genom för många i en tid där många spelutvecklare misslyckades på trippel-A RPG fronten.

"Ja, men de var bra förr, och de står ju på gamers sida så därför tycker jag bolaget är bra för att det jag tycker influerar hur jag upplever produkten".

Belief "controls" perception.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Inte riktigt det jag försöker säga. Och definitivt försöker jag inte heller styra vad folk gillar. Och jag utgår inte från vad jag känner, utan jag utgår från ren kvalitésstandard oavsett om smaken är som baken.

Cyberpunk släpptes ofärdigt, opolerat, som ett early access spel. Samt att marknadsföringen var i flera år helt falsk och oäkta då flertals påståenden om möjligheter inte i närheten fanns i slutprodukten. CDPR praktiskt sätt lurade konsumenter, det kan man rent objektivt och analytiskt upptäcka om man gräver i det oavsett vad man känner eller tycker.

Kognitiv bias i detta sammanhanget menar jag styrs utav CDPR pro-gamer PR genom åren, samt hur Witcher 3 slog genom för många i en tid där många spelutvecklare misslyckades på trippel-A RPG fronten.

"Ja, men de var bra förr, och de står ju på gamers sida så därför tycker jag bolaget är bra för att det jag tycker influerar hur jag upplever produkten".

Belief "controls" perception.

Ok jag vet inte vad du vill ha sagt men att du inte gillar cyberpunk har jag fått klart för mig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok jag vet inte vad du vill ha sagt men att du inte gillar cyberpunk har jag fått klart för mig

Nej då. Jag gillar cyberpunk och spelet som det gjordes reklam för. Men inte produkten vi fick vilket var något helt annat.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Var inne och kikade på streamen.
Blev mest en Q&A, jävlar i min låda vilken svada han har. På två timmar kom han fram till Jackie i husvagnen på Nomad introt. Prata kan han. Många andra från CDPR i chatten. Lagom mycket folk, vettiga frågor, vettiga svar. Mest frågor om detaljer i quest, världen och lore.
Intressant att förstå hur de tänkt när de byggt världen och detaljer. Inget nytt inför framtiden.

Underhållande

1
Skriv svar