Alla goda ting är tre(hundra), Hitman 3 har sålt 300 % bättre än Hitman 2

Robot
Alla goda ting är tre(hundra), Hitman 3 har sålt 300 % bättre än Hitman 2

Både kritiker- och försäljningssuccé.

#hitman-3, #io-interactive


FM-guru

Kul att det går bra för danskarna. Ser fram emot att få se vad de hittar på med Bond-varumärket.

Medlem

De borde få göra Indiana Jones också i Hitmanstuk. Inte med lönnmord (nödvändigtvis), men med öppna banor som Hitman 3, med utforskande, smygande på nazister, för att leta hemligheter och skatter. Kanske att det behöver vara aaaaningen mer actionorienterat än Hitman i vissa avseenden för att kunna vara Indiana Jones, där piskan, knytnävar och pickadollen får tala ibland


Filmiskt spelande
https://www.youtube.com/channel/UCd4dYdka08xEH3InvH4zgtg

MB: ASUS Prime Z370-A | CPU: Intel Core i7 8700k, 3.7GHz | GPU: ASUS Geforce RTX 3080 TUF, 10GB | RAM: Corsair 32GB (16x2) DDR4 2666MHz | HD: 3x SSD (1x 250GB + 1x 500GB + 1TB) + Mek HDD (2 TB ). Windows 10 pro

Medlem

Kul att det går bra för dom, även om jag tror dom lyckades med Hitman 3 pga. deras marknadsföring, för 3an är sämre än 2an, eller sämre banor i mitt tycke.

Medlem

Hitman 3 är mitt absoluta favorit-Hitman. De har tagit allt som var bra med de tidigare spelen och gjort det ännu bättre. Perfektion! 5/5.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Hitman 3 är mitt absoluta favorit-Hitman. De har tagit allt som var bra med de tidigare spelen och gjort det ännu bättre. Perfektion! 5/5.

Vilka skillnader/förbättringar finns egentligen då?

Medlem

Kul att det går bra för dem. Har aldrig spelat något Hitman spel men tänker testa senare i år.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Kul att det går bra för dem. Har aldrig spelat något Hitman spel men tänker testa senare i år.

Oj oj oj.. då har du mkt kul framöver. Grymma stealth lir. Njut o ha skoj.


((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Switch,, Steam ==>

|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @ 4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @ 2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || Samsung® 250GB SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || 100 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Köpte Hitman 3 igår på G2A. Fick en kod som var redan använd, inget svar från säljaren... nån som har telefonnummer till Agent 47? Alternativt är detta ett läge att ta lite lärdom att billigt kan vara billigt av en anledning?

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Köpte Hitman 3 igår på G2A. Fick en kod som var redan använd, inget svar från säljaren... nån som har telefonnummer till Agent 47? Alternativt är detta ett läge att ta lite lärdom att billigt kan vara billigt av en anledning?

Har aldrig använt G2A™ sajten utan kör på Kinguin™. Köpte HiTMAN 3 via den absolut största säljaren G2PLAY.NET som sålt snart 2 miljoner nycklar. Aldrig problem genom den säljaren. Jag köper bara av de med bäst betyg. Det bör vara över 500 personer som röstat på säljaren, de ska ha 5 av 5 stjärnor i betyg och max några få negativa röster totalt. Sedan ska säljaren ha sålt i flera tusen nycklar totalt även.
_________________________________________
Andra säljare som är bra: (G2PLAY.NET)
_________________________________________
Chain Breaker
Game Changer
Kingdom of Gaming
ozone
GamingWorld
Global Games
A-Z Game Shop
Super Games
Worldofcdkeys


((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Switch,, Steam ==>

|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @ 4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @ 2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || Samsung® 250GB SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || 100 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Blir alltid lite provocerad av Hitman-nyheter.

Varför?

Har provat flera spel och får alltid en riktigt go känsla de första timmarna. Sedan blir det svintråkigt. Man kan inte göra ett skit utan att röja sin täckmantel och därmed förstöra hela känslan. För mig verkar spelen handla om en sak.

Tålamod.

Att gå runt och titta på saker/personer tills en av de sätten att döda som utvecklarna vill att du ska använda dyker upp.

Ibland (ofta) så står man i flera minuter i en bar med en förgiftad drink men offret behagar ej supa till.

Känns verkligen som att man har precis noll möjligheter att tänka kreativt.

Hjälp mig, vad missar jag?

Medlem
Skrivet av Freakon:

Blir alltid lite provocerad av Hitman-nyheter.

Varför?

Har provat flera spel och får alltid en riktigt go känsla de första timmarna. Sedan blir det svintråkigt. Man kan inte göra ett skit utan att röja sin täckmantel och därmed förstöra hela känslan. För mig verkar spelen handla om en sak.

Tålamod.

Att gå runt och titta på saker/personer tills en av de sätten att döda som utvecklarna vill att du ska använda dyker upp.

Ibland (ofta) så står man i flera minuter i en bar med en förgiftad drink men offret behagar ej supa till.

Känns verkligen som att man har precis noll möjligheter att tänka kreativt.

Hjälp mig, vad missar jag?

Förstår vad du menar. Faktum är att Hitman är ett väldig handhållet spel, men också ett oförlåtligt stealth spel, och ett litet spel. Det egna kreativa ligger i saker som inte nämns i spelet, och det är det som är problemet, vilket jag tror får IOI att tappa många spelare, helt enkelt för dom inte förstår eller har tålamod att hitta dessa saker, det är också svårt att hitta dessa saker, och om man inte lär sig dessa saker så verkar spelet väldigt linjärt, men också svårt, och så kan spelet bli en lång snark fest, då man måste sitta och invänta rutter om och om igen. Faktum är att du ska inte lyssna på nåt spelet vill att du ska göra, då blir det roligare, men framförallt enklare, och du ska skapa så mycket som får allt i världen att gå ur sin fas.

En sak som inte nämns och som lättar upp spelet rejält är att använda placerings mekaniken. En sak Hitman handlar mycket om är att få måltavlor ur sin rutt. Bara genom att placera, inte kasta, utan att placera saker, som mynt eller vapen, kan du få en måltavla, eller en livvakt att gå sitt eget håll. Med tre mynt, eller bara ett, kan du få en måltavla att gå till ett visst ställe, där man kan t.ex. putta ner måltavlan från ett räcke genom att placera myntet på själva räcket. Ett annat exempel är att skapa vatten på golvet inne på en toalett, eller utomhus på marken, stäng sedan av kranen och lägg ett bil batteri i pölen, ha sedan dörren öppen så måltavlan ser myntet i pölen, skjut sedan bilbatteriet på långt avstånd, kan också gå med en sniper på ett väldigt långt avstånd, och måltavlan kommer grillas (räknas som olycka). Att falla från ett räcke räknas också som en olycka, man behöver inte oroa sig för att kroppen kommer hittas. Att locka måltavlor så dom står under en lampa eller dylikt är poppis, skjut lampan och voila.

Som exemplet ovan, så går oftast måltavlor med en eller två livvakter som bara är i vägen. Genom placering-mekaniken igen så kan man placera en pistol, pistoler kan hittas ute på kartan, eller på diverse vakter, vilket är bra att plocka upp. Genom att placera en pistol så kan vissa livvakter ta upp pistolen och gå till närmaste central och lämna den där, där kan du antingen vänta på honom, eller så kan du passa på att locka måltavlan när han är ensam med mynt och ta kål på honom.

Återigen placerings mekaniken. Alla banor har "Gasol-kannor" tillhands. Genom att placera en gasol-kanna bredvid en måltavla eller i dess rutt, så kan du spränga en måltavla till döds genom en olycka. Gasol-kannor spränger också bilar, så genom att placera en gasol-kanna vid en bil som en måltavla står vid eller kommer gå förbi kommer att få honom neutraliserad. Kom ihåg att locka bort livvakterna först, och om det behövs, locka en måltavla med mynt till en bil.

Sist men inte minst, Sieker 1 pistolen. Genom att använda pistolen som skjuter spy-pilar så kan du få bort livvakter som inte biter på pistol tricket. Genom att ta med en vanlig Tranquilizer i ett så kallat "hidden-stash" så kan du få upp till 3 pilar att skjuta. Skjut livvakter eller måltavlor och dom kommer gå till diverse ställen att spy på, hitta sedan på vilket snusk du vill på dom.

Ett bonus tips, använd pistolen och skjut ett skott på väggen bredvid en vakt för att få dom att gå och titta, på detta sätt kan du springa förbi eller knocka dom.

För att få detta att bli roligt så handlar det tyvärr lite om att studera och att testa sig fram, men att se sina egna chanser över vad spelet vill att du ska göra gör saken mycket mycket roligare, och så kan du välja din egen takt, snabbt eller långsamt. Tjusningen ligger lite i att starta upp en bana och studera måltavlas rutt, och i samma veva se chanserna framför dig som du kan lära dig från exemplaren ovan, då kan fantasin och kreativitet börja rulla igång. Tyvärr så handlar det mycket om tajming, så att starta om banan och testa olika placeringar utav föremål är ett måste, men sparar man själva utförandet till sist så blir det extra spännande och se om man lyckas med sitt experiment. Om du är som mig som har 0 tålamod så är ett bra tips att springa precis när banan börjar och in till närmaste sektion där måltavlan finns, på så sätt lär du dig vakternas rutt från banans start, och var måltavlan befinner sig, och att börja redan där se sina chanser, ibland kan man redan ta kål på en måltavla 1-2 minuter in, eller åtminstone förgifta eller locka till sig.

Det hela blir roligare om man siktar på SA rating, och genom att skapa olyckor som nämnt ovan, så blir det hela lättare då kroppar inte behövs gömmas.

Tyvärr så går det inte få Hitman att bli roligare i mitt tycke. Förlåt för uppsatsen.

Medlem
Skrivet av nils45:

Förstår vad du menar. Faktum är att Hitman är ett väldig handhållet spel, men också ett oförlåtligt stealth spel, och ett litet spel. Det egna kreativa ligger i saker som inte nämns i spelet, och det är det som är problemet, vilket jag tror får IOI att tappa många spelare, helt enkelt för dom inte förstår eller har tålamod att hitta dessa saker, det är också svårt att hitta dessa saker, och om man inte lär sig dessa saker så verkar spelet väldigt linjärt, men också svårt, och så kan spelet bli en lång snark fest, då man måste sitta och invänta rutter om och om igen. Faktum är att du ska inte lyssna på nåt spelet vill att du ska göra, då blir det roligare, men framförallt enklare, och du ska skapa så mycket som får allt i världen att gå ur sin fas.

En sak som inte nämns och som lättar upp spelet rejält är att använda placerings mekaniken. En sak Hitman handlar mycket om är att få måltavlor ur sin rutt. Bara genom att placera, inte kasta, utan att placera saker, som mynt eller vapen, kan du få en måltavla, eller en livvakt att gå sitt eget håll. Med tre mynt, eller bara ett, kan du få en måltavla att gå till ett visst ställe, där man kan t.ex. putta ner måltavlan från ett räcke genom att placera myntet på själva räcket. Ett annat exempel är att skapa vatten på golvet inne på en toalett, eller utomhus på marken, stäng sedan av kranen och lägg ett bil batteri i pölen, ha sedan dörren öppen så måltavlan ser myntet i pölen, skjut sedan bilbatteriet på långt avstånd, kan också gå med en sniper på ett väldigt långt avstånd, och måltavlan kommer grillas (räknas som olycka). Att falla från ett räcke räknas också som en olycka, man behöver inte oroa sig för att kroppen kommer hittas. Att locka måltavlor så dom står under en lampa eller dylikt är poppis, skjut lampan och voila.

Som exemplet ovan, så går oftast måltavlor med en eller två livvakter som bara är i vägen. Genom placering-mekaniken igen så kan man placera en pistol, pistoler kan hittas ute på kartan, eller på diverse vakter, vilket är bra att plocka upp. Genom att placera en pistol så kan vissa livvakter ta upp pistolen och gå till närmaste central och lämna den där, där kan du antingen vänta på honom, eller så kan du passa på att locka måltavlan när han är ensam med mynt och ta kål på honom.

Återigen placerings mekaniken. Alla banor har "Gasol-kannor" tillhands. Genom att placera en gasol-kanna bredvid en måltavla eller i dess rutt, så kan du spränga en måltavla till döds genom en olycka. Gasol-kannor spränger också bilar, så genom att placera en gasol-kanna vid en bil som en måltavla står vid eller kommer gå förbi kommer att få honom neutraliserad. Kom ihåg att locka bort livvakterna först, och om det behövs, locka en måltavla med mynt till en bil.

Sist men inte minst, Sieker 1 pistolen. Genom att använda pistolen som skjuter spy-pilar så kan du få bort livvakter som inte biter på pistol tricket. Genom att ta med en vanlig Tranquilizer i ett så kallat "hidden-stash" så kan du få upp till 3 pilar att skjuta. Skjut livvakter eller måltavlor och dom kommer gå till diverse ställen att spy på, hitta sedan på vilket snusk du vill på dom.

Ett bonus tips, använd pistolen och skjut ett skott på väggen bredvid en vakt för att få dom att gå och titta, på detta sätt kan du springa förbi eller knocka dom.

För att få detta att bli roligt så handlar det tyvärr lite om att studera och att testa sig fram, men att se sina egna chanser över vad spelet vill att du ska göra gör saken mycket mycket roligare, och så kan du välja din egen takt, snabbt eller långsamt. Tjusningen ligger lite i att starta upp en bana och studera måltavlas rutt, och i samma veva se chanserna framför dig som du kan lära dig från exemplaren ovan, då kan fantasin och kreativitet börja rulla igång. Tyvärr så handlar det mycket om tajming, så att starta om banan och testa olika placeringar utav föremål är ett måste, men sparar man själva utförandet till sist så blir det extra spännande och se om man lyckas med sitt experiment. Om du är som mig som har 0 tålamod så är ett bra tips att springa precis när banan börjar och in till närmaste sektion där måltavlan finns, på så sätt lär du dig vakternas rutt från banans start, och var måltavlan befinner sig, och att börja redan där se sina chanser, ibland kan man redan ta kål på en måltavla 1-2 minuter in, eller åtminstone förgifta eller locka till sig.

Det hela blir roligare om man siktar på SA rating, och genom att skapa olyckor som nämnt ovan, så blir det hela lättare då kroppar inte behövs gömmas.

Tyvärr så går det inte få Hitman att bli roligare i mitt tycke. Förlåt för uppsatsen.

Nu blev jag sugen på att testa. Har startat "ettan" och kört uppdrag ett men gett upp på flygbasen flera gånger.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Blir alltid lite provocerad av Hitman-nyheter.

Varför?

Har provat flera spel och får alltid en riktigt go känsla de första timmarna. Sedan blir det svintråkigt. Man kan inte göra ett skit utan att röja sin täckmantel och därmed förstöra hela känslan. För mig verkar spelen handla om en sak.

Tålamod.

Att gå runt och titta på saker/personer tills en av de sätten att döda som utvecklarna vill att du ska använda dyker upp.

Ibland (ofta) så står man i flera minuter i en bar med en förgiftad drink men offret behagar ej supa till.

Känns verkligen som att man har precis noll möjligheter att tänka kreativt.

Hjälp mig, vad missar jag?

Spelet ska nog ses som ett pusselspel med mord i tror jag? Sen kan det kännas handhållet då utvecklarna har x antal sätt de har tänkt man kan klara banorna på. Men detta är med betoningen på "tänkt", utmaningen är att tänka lite outside the box och hitta sina egna vägar att utföra mordet. Om du börjar kolla runt på nätet så set du hur kreativa folk är med olika uppdragen. Jag tror mycket landar i att vi "tror" och är vana att det finns ett sätt att klara det på, och då letar vi efter det istället för att vara kreativa. Det roligaste i Hitman är när du lyckas utföra ett mord med en helt egen galen plan utifrån förutsättningar.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Blir alltid lite provocerad av Hitman-nyheter.

Varför?

Har provat flera spel och får alltid en riktigt go känsla de första timmarna. Sedan blir det svintråkigt. Man kan inte göra ett skit utan att röja sin täckmantel och därmed förstöra hela känslan. För mig verkar spelen handla om en sak.

Tålamod.

Att gå runt och titta på saker/personer tills en av de sätten att döda som utvecklarna vill att du ska använda dyker upp.

Ibland (ofta) så står man i flera minuter i en bar med en förgiftad drink men offret behagar ej supa till.

Känns verkligen som att man har precis noll möjligheter att tänka kreativt.

Hjälp mig, vad missar jag?

Jag använder save knappen väldigt ofta. Om jag blir påkommen så startar jag om senaste sparpunkten. Bra att kunna spara i kritiska moment. Men många kanske ser det som fuskigt.

Skrivet av nils45:

Förstår vad du menar. Faktum är att Hitman är ett väldig handhållet spel, men också ett oförlåtligt stealth spel, och ett litet spel. Det egna kreativa ligger i saker som inte nämns i spelet, och det är det som är problemet, vilket jag tror får IOI att tappa många spelare, helt enkelt för dom inte förstår eller har tålamod att hitta dessa saker, det är också svårt att hitta dessa saker, och om man inte lär sig dessa saker så verkar spelet väldigt linjärt, men också svårt, och så kan spelet bli en lång snark fest, då man måste sitta och invänta rutter om och om igen. Faktum är att du ska inte lyssna på nåt spelet vill att du ska göra, då blir det roligare, men framförallt enklare, och du ska skapa så mycket som får allt i världen att gå ur sin fas.

En sak som inte nämns och som lättar upp spelet rejält är att använda placerings mekaniken. En sak Hitman handlar mycket om är att få måltavlor ur sin rutt. Bara genom att placera, inte kasta, utan att placera saker, som mynt eller vapen, kan du få en måltavla, eller en livvakt att gå sitt eget håll. Med tre mynt, eller bara ett, kan du få en måltavla att gå till ett visst ställe, där man kan t.ex. putta ner måltavlan från ett räcke genom att placera myntet på själva räcket. Ett annat exempel är att skapa vatten på golvet inne på en toalett, eller utomhus på marken, stäng sedan av kranen och lägg ett bil batteri i pölen, ha sedan dörren öppen så måltavlan ser myntet i pölen, skjut sedan bilbatteriet på långt avstånd, kan också gå med en sniper på ett väldigt långt avstånd, och måltavlan kommer grillas (räknas som olycka). Att falla från ett räcke räknas också som en olycka, man behöver inte oroa sig för att kroppen kommer hittas. Att locka måltavlor så dom står under en lampa eller dylikt är poppis, skjut lampan och voila.

Som exemplet ovan, så går oftast måltavlor med en eller två livvakter som bara är i vägen. Genom placering-mekaniken igen så kan man placera en pistol, pistoler kan hittas ute på kartan, eller på diverse vakter, vilket är bra att plocka upp. Genom att placera en pistol så kan vissa livvakter ta upp pistolen och gå till närmaste central och lämna den där, där kan du antingen vänta på honom, eller så kan du passa på att locka måltavlan när han är ensam med mynt och ta kål på honom.

Återigen placerings mekaniken. Alla banor har "Gasol-kannor" tillhands. Genom att placera en gasol-kanna bredvid en måltavla eller i dess rutt, så kan du spränga en måltavla till döds genom en olycka. Gasol-kannor spränger också bilar, så genom att placera en gasol-kanna vid en bil som en måltavla står vid eller kommer gå förbi kommer att få honom neutraliserad. Kom ihåg att locka bort livvakterna först, och om det behövs, locka en måltavla med mynt till en bil.

Sist men inte minst, Sieker 1 pistolen. Genom att använda pistolen som skjuter spy-pilar så kan du få bort livvakter som inte biter på pistol tricket. Genom att ta med en vanlig Tranquilizer i ett så kallat "hidden-stash" så kan du få upp till 3 pilar att skjuta. Skjut livvakter eller måltavlor och dom kommer gå till diverse ställen att spy på, hitta sedan på vilket snusk du vill på dom.

Ett bonus tips, använd pistolen och skjut ett skott på väggen bredvid en vakt för att få dom att gå och titta, på detta sätt kan du springa förbi eller knocka dom.

För att få detta att bli roligt så handlar det tyvärr lite om att studera och att testa sig fram, men att se sina egna chanser över vad spelet vill att du ska göra gör saken mycket mycket roligare, och så kan du välja din egen takt, snabbt eller långsamt. Tjusningen ligger lite i att starta upp en bana och studera måltavlas rutt, och i samma veva se chanserna framför dig som du kan lära dig från exemplaren ovan, då kan fantasin och kreativitet börja rulla igång. Tyvärr så handlar det mycket om tajming, så att starta om banan och testa olika placeringar utav föremål är ett måste, men sparar man själva utförandet till sist så blir det extra spännande och se om man lyckas med sitt experiment. Om du är som mig som har 0 tålamod så är ett bra tips att springa precis när banan börjar och in till närmaste sektion där måltavlan finns, på så sätt lär du dig vakternas rutt från banans start, och var måltavlan befinner sig, och att börja redan där se sina chanser, ibland kan man redan ta kål på en måltavla 1-2 minuter in, eller åtminstone förgifta eller locka till sig.

Det hela blir roligare om man siktar på SA rating, och genom att skapa olyckor som nämnt ovan, så blir det hela lättare då kroppar inte behövs gömmas.

Tyvärr så går det inte få Hitman att bli roligare i mitt tycke. Förlåt för uppsatsen.

Grymt skrivet Nils. Fick flera bra tips från texten. Tack!!.


((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Switch,, Steam ==>

|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @ 4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @ 2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || Samsung® 250GB SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || 100 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem
Skrivet av Johlor:

Spelet ska nog ses som ett pusselspel med mord i tror jag? Sen kan det kännas handhållet då utvecklarna har x antal sätt de har tänkt man kan klara banorna på. Men detta är med betoningen på "tänkt", utmaningen är att tänka lite outside the box och hitta sina egna vägar att utföra mordet. Om du börjar kolla runt på nätet så set du hur kreativa folk är med olika uppdragen. Jag tror mycket landar i att vi "tror" och är vana att det finns ett sätt att klara det på, och då letar vi efter det istället för att vara kreativa. Det roligaste i Hitman är när du lyckas utföra ett mord med en helt egen galen plan utifrån förutsättningar.

Det finns ändå ett problem i utvecklingen tycker jag, det är för många icke hardcore spelare som blir "låsta", och på så sätt inte tycker att det finns mycket frihet eller kreativitet då många finesser inte nämns i spelet, och att motorn är någorlunda restriktiv hjälper inte fallet. Att få spelaren själv att luska ut det har såklart sitt syfte, men jag tycker att utvecklarna borde lägga in information och tutorials om dessa finesser för folk som vill, små video-klipp likt AC serien som visar hur det kan tillämpas. Eftersom det är så lätt att röja sin täckmantel i Hitman och på så sätt råka skapa chaos i spelet, och som också ta död på motivation hos spelaren, så vore tips och tricks något som spelet definitivt skulle behöva, framförallt med syftet att just undvika att få spelaren att tappa lusten att spela.

Här är några fler tips som är kul att ha med sig. Glöm inte bort att placerade gasol-kannor går bra att skjuta med en sniper. Eftersom en måltavla oftast går före sina livvakter så kan man oftast ta kål på en måltavla utan att behöva ta bort livvakterna. Infiltrera, placera, och sedan gå och ta en kaffe med din sniper i knät och vänta in tillfället.

Ett tips för att locka bort vakter är att visa sig i någon sekund eller två för vakten, men precis innan stapeln blir full så flyttar du dig till skydd, på så sätt kommer han komma och undersöka din senaste position. Detta funkar även på måltavlor som kommer själva och undersöker din position.

Vakternas huvudrörelser, åt vilket håll tittar dom? Ibland är det enklare än vad man tror. Här är ett klipp som jag gjorde som kan visa hur enkelt det ibland kan vara att kringgå vakter, https://streamable.com/ngqnyr, bara genom att gå bakom dom, eller bara rent av rakt förbi. Ett annat tips är att skapa explosioner. Explosioner är ett sätt att få vakter med fasta positioner att flytta på sig. Skjut en bil eller en moped, och vakterna kommer att komma och undersöka.

Ta med, eller plocka upp en portfölj. Att placera en portfölj kommer få personen som ser den att gå och plocka upp den, ett sätt att locka en person under en lampa t.ex. En portfölj får också en måltavlas livvakter att inte följa med måltavlan när han ska gå och plocka upp den, ett sätt att skapa en distans mellan livvakterna och måltavlan. En portfölj kan också placeras på marken mitt framför en vakt eller en måltavla, så till skillnad från att placera en pistol mitt framför vakterna så kommer dom inte bli misstänksamma när du placera den.

Göm saker i portföljen. Genom att placera en bomb, en gas-bomb, eller en elektrisk-chock "in-game", så kan du detonera apparaten när en person plockar upp portföljen eller är på väg och lämna den till närmaste central. Ett bra sätt att få en måltavla att bli illamående.

Ett bra tips att göra när man studera en måltavla är att använda "instinct-mode", med syftet att se om måltavlan går under eller nära saker som kan skjutas. Locka dom med en portfölj eller mynt om dom går nära en lampa t.ex.

Medlem
Skrivet av nils45:

Det finns ändå ett problem i utvecklingen tycker jag, det är för många icke hardcore spelare som blir "låsta", och på så sätt inte tycker att det finns mycket frihet eller kreativitet då många finesser inte nämns i spelet, och att motorn är någorlunda restriktiv hjälper inte fallet. Att få spelaren själv att luska ut det har såklart sitt syfte, men jag tycker att utvecklarna borde lägga in information och tutorials om dessa finesser för folk som vill, små video-klipp likt AC serien som visar hur det kan tillämpas. Eftersom det är så lätt att röja sin täckmantel i Hitman och på så sätt råka skapa chaos i spelet, och som också ta död på motivation hos spelaren, så vore tips och tricks något som spelet definitivt skulle behöva, framförallt med syftet att just undvika att få spelaren att tappa lusten att spela.

Absolut har du en poäng här, det säger jag inte emot. Jag förstår att de vill att man ska vara kreativ, men som du säger håller de inte fram alla funktioner i spelet. Hade faktiskt en genomgång med en kompis förra veckan om vissa funktioner i spelet, sådan som kanske borde nämnas. De antar nästan lite att du som spelare på riktigt jobbar som lönnmördare...vilket är ett problem då de flesta inte är det.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Absolut har du en poäng här, det säger jag inte emot. Jag förstår att de vill att man ska vara kreativ, men som du säger håller de inte fram alla funktioner i spelet. Hade faktiskt en genomgång med en kompis förra veckan om vissa funktioner i spelet, sådan som kanske borde nämnas. De antar nästan lite att du som spelare på riktigt jobbar som lönnmördare...vilket är ett problem då de flesta inte är det.

Haha, tala för dig själv ;).

1
Skriv svar