Gord är ett mörkt strategispel från en f.d. CD Projekt-producent

Robot
Gord är ett mörkt strategispel från en f.d. CD Projekt-producent

Dyster fantasy blandas med slaviska folksagor.

#Covenant, #Gord


Medlem

Väldigt stämningsfull musik (kanske för att den påminner om Witcher), men svårt att få något intryck av spelet. Påminde bitvis som ett rollspel, bitvis om strategi. Så vad är det egentligen? Men kanske värt att hålla ett öga på.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Ser ju lite småmysigt ut faktiskt. Gillar tanken att bygga en liten utsatt by i en witcher-aktig värld.

Medlem

Fick av någon märklig anledning lite Frost Punk vibbar ändå.

Geeks Gaming

Ah, ett strategicitybuildersurvivalrpg? Kan bli något! 😁

Medlem

verkar ball som fan.

FM-guru
F.d. Sisyr

Premissen som beskrivs i artikeln låter ju väldigt intressant. Gott om potential här, hoppas de får ihop det.

Medlem

Får bli wishlistad, så får vi se vad det landar i.


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

The soul of CDPR.

CDPR just nu är en husk som luktar EA.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Intressant.


signatur

🐖💨💩

Medlem

Det här såg ju bra ut, men vågar inte hoppas på för mycket.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Såg ju fantastiskt ut tyckte jag, allt för sällan får vi riktigt mörka å 'hemska' spel, å lika sällan RTS spel (även fast detta verkade vara något rts-rpg-hero-survivla-something?)

Medlem

"Dyster fantasy blandas med slaviska folksagor."

Jag läste denna meningen som dyster fantasy blandas med slarviga folksagor först haha. Tänkte det låter minst sagt underhållande


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar