Enlisted (Nytt FPS från skaparna av War Thunder)

Medlem
Enlisted (Nytt FPS från skaparna av War Thunder)

Den 8:e april gick spelet in i öppen beta, och alla som vill kan prova på att spela spelet i ett tidigt utvecklingsskede. Jag har spelat i några timmar nu och är väldigt positivt överraskad över hur roligt det är. Jag får väldigt starka Red Orchestra-vibbar, vilket bara kan ses som positivt enligt mig. Det är en otroligt mäktig känsla att ratta en stridsvagn eller bombplan, barnorna är väldigt vackra och varierande, och progression-systemet känns intressant åtminstone vid första anblick.

Jag är lite förvånad att det pratats så lite om spelet däremot. Vad tycker ni som har spelat det?

Och länk till hemsidan för er som vill ge det ett försök:
https://enlisted.net/en/


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skribent

Bra tips. Ska nog dra ner det och testa lite ikväll.

The Ashen One

Tack för tipset! Ska också ge det en chans.

Medlem

Kollat några videos. Ser mycket kul ut. Ska nog testa.

Medlem

Jag har hunnit testa ett par dagar. Visst är det kul men unlocks och dylikt är ganska rörigt. Känslan när man springer är lite som att sitta fast i kvicksand...känns segt. Själva skjutandet känns okej men förvänta er inte samma resposiva känsla som ex Battlefield eller Call of Duty. Grafiken känns något föråldrad så förvänta er inte i nivå med liknande titlar. Annars är det roligt men risken för "Pay to Win" känns rätt stor då man redan nu överöses av "Unlock now with XX Premium Coins". Vill man inte pynta in riktiga pengar så kan det nog bli segt med progress misstänker jag då vissa vapen verkar vara låsta bakom en betalvägg.

Rekommenderar dock er som gillar WW2-spel/mp-shooters i störta allmänhet att testa. Det är ju ändå gratis!

Geeks Gaming

Körde de i stängd alpha och även kört typ 10 timmar nu.
Redan trött på de.
AIn är så himla random. Antingen är den något av de sämsta som finns och träffar inget alls. Sen helt plötsligt så är det som aimbot kickar in på dom.
Känslan in gameplayet är jättesegt och klunky.
Många säger att progression-systemet är bra. Men jag säger tvärt om. Inte alls som typ warthunder där är du höglevlad kan du inte köra mot låglevlad. Som ny har du mer eller mindre inga möjligheter att motverka alla dom som låst upp tanks och flyg.
Bli inte förvånad om direkt efter din första spawn att du dör pga någon som låst upp flyg som bombar sönder allt och det mer eller mindre inte finns något att göra åt de.
Nej spelet ser inte snyggt ut. Mer eller mindre tagit alla assets som fanns i Warthunder och slängde över dom.
Likt battlefield? Nej inte ens i närheten. Max 1/6 av storlek av BF's minsta karta.
Fordonen är extremt sega att köra.
Själv får jag 0 ww2-känsla av spelet förutom vapnen man använder.

Nej. Blir nog att avinstallera igen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

AIn är så himla random. Antingen är den något av de sämsta som finns och träffar inget alls. Sen helt plötsligt så är det som aimbot kickar in på dom.
Känslan in gameplayet är jättesegt och klunky.

Om du väljer spelläget "Lone Fighters" slipper du AI. Det är inga squads där bots spawnar tillsammans med dig, utan det är enbart spelare som spelar.

Tycker känslan i gameplayet är klockren; att det ska vara lite långsamt clunky just för att man vill främja den typen av spelstil, alltså inte run & gun, utan mer taktiskt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Geeks Gaming
Skrivet av Baronova:

Om du väljer spelläget "Lone Fighters" slipper du AI. Det är inga squads där bots spawnar tillsammans med dig, utan det är enbart spelare som spelar.

Tycker känslan i gameplayet är klockren; att det ska vara lite långsamt clunky just för att man vill främja den typen av spelstil, alltså inte run & gun, utan mer taktiskt.

Jag vet att man kan köra Lone fighter.

Clunky är inte lika med långsamt taktiskt gameplay. Bara dålig speldesign. Finns många långsammare mer taktiska ww2 spel som ändå flyter. Typ he'll let lose och post scriptum.

Medlem

War thunder är ökänt för sin härliga eviga grind. Hur är det just nu i detta spel?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Körde de i stängd alpha och även kört typ 10 timmar nu.
Redan trött på de.
AIn är så himla random. Antingen är den något av de sämsta som finns och träffar inget alls. Sen helt plötsligt så är det som aimbot kickar in på dom.
Känslan in gameplayet är jättesegt och klunky.
Många säger att progression-systemet är bra. Men jag säger tvärt om. Inte alls som typ warthunder där är du höglevlad kan du inte köra mot låglevlad. Som ny har du mer eller mindre inga möjligheter att motverka alla dom som låst upp tanks och flyg.
Bli inte förvånad om direkt efter din första spawn att du dör pga någon som låst upp flyg som bombar sönder allt och det mer eller mindre inte finns något att göra åt de.
Nej spelet ser inte snyggt ut. Mer eller mindre tagit alla assets som fanns i Warthunder och slängde över dom.
Likt battlefield? Nej inte ens i närheten. Max 1/6 av storlek av BF's minsta karta.
Fordonen är extremt sega att köra.
Själv får jag 0 ww2-känsla av spelet förutom vapnen man använder.

Nej. Blir nog att avinstallera igen.

Låter lite som heroes and generals vilket jag personligen har plöjt ner runt 500 timmar utan att betala en spänn. Att det finns fordon och grejer som alla klasser inte kan förstöra öppnar upp för teamwork och jag anser precis tvärtom, att detta ger en positiv känsla i spelet.

Detta skall definitivt testas och är det ens hälften så bra som H&G så kommer iaf jag spela spelet. Problemet med battlefield är att spelarbasen minskar rätt kraftigt efter några år. Jag började spela h&g 2014 och där finns fortfarande många spelare kvar. Jag tror detta spelet kommer lyckas på liknande sett pga dess f2p med möjlighet att unlocka allt 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Geeks Gaming
Skrivet av vbgbasse:

Låter lite som heroes and generals vilket jag personligen har plöjt ner runt 500 timmar utan att betala en spänn. Att det finns fordon och grejer som alla klasser inte kan förstöra öppnar upp för teamwork och jag anser precis tvärtom, att detta ger en positiv känsla i spelet.

Detta skall definitivt testas och är det ens hälften så bra som H&G så kommer iaf jag spela spelet. Problemet med battlefield är att spelarbasen minskar rätt kraftigt efter några år. Jag började spela h&g 2014 och där finns fortfarande många spelare kvar. Jag tror detta spelet kommer lyckas på liknande sett pga dess f2p med möjlighet att unlocka allt 🙂

Letar du teamwork så är detta inte spelet för dig xD Handlar inte om att inte alla klasser kan göra något åt de. Handlar om att ingen kan mer eller mindre göra något åt de om man är låglevlad.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Letar du teamwork så är detta inte spelet för dig xD Handlar inte om att inte alla klasser kan göra något åt de. Handlar om att ingen kan mer eller mindre göra något åt de om man är låglevlad.

Der funkar precis som h&g isf. De som är låglevlade kan tex inte ta ner en tank mm. Man får med andra ord förlita sej på sina medspelare. Det jag ser i h&g är att de som inte kan spränga tanksen, täcker istället spelare som kan det mot fientlig infanteri och hjälps åt att scouta efter tanks. Om alla klasser kan göra allt så måste man ju inte samarbeta vulket jag personligen tycker förstör teamkänslan med en massa lonewolfs som helst vill komma så långt upp på den där poänglistan som möjligt.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

va på tok för clunky för mig, beyond the wire är fortfarande bästa långsammare lagarbetes stridspangaren enligt mig

Inaktiv

För klunkigt som folk säger, och för mycket F2P-känsla tycker jag.
Återgår till Hell Let Loose.

Medlem

Nu har jag testat spelet och hittills tycker jag spelet är riktigt kul. Detta med att gubben skulle vara chunky osv ser jag personligen som positiv. Det är ju trots allt inte quake jag spelar utan en militär med diverse kilo packning.

Det jag har lite svårt för är väl svårigheten att orientera sej bland alla upgrades å bröte som haglar över en och bästa sättet att förstå sej på det är att kolla på tips å trix på Youtube där folk gärna vill hjälpa till.

https://youtu.be/l23SLcMggqY

Definitivt en värdig utmanare till battlefield och jag hoppas att lite konkurrens till Dice kan utvecklas till nya(nygamla?) idéer, tex moddningsmöjligheter och dedikerade servrar (jag tittar på er dice 😉).


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Jag har märkt att efter den sensate uppdatering av spelet, då har spelet blivit extrem ostabil. Efter att jag dör, då faller min fps ifrån runt 60 fps till 0,7 fps och jag vet inte varför det händer. Jag har uppdaterat mina drivers och specs är helt inom linjen för det här spelet.
Jag förstår att jag är inte den enda som upplever att det går knappt att spela nu i det nuvarande skick.
Spelet är riktigt skoj men tills att det här är fixat, då kommer jag inte att spela det igen på ett tag. Vet inte hur de kunde göra en sådan misstag.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar