Amazon lägger ner utvecklingen av sitt Lord of the Rings-spel

Robot
Amazon lägger ner utvecklingen av sitt Lord of the Rings-spel
Medlem

Hade helst sett ett ordentligt SP-spel i LOTR, älskade Shadow of Mordor men tyckte Shadow of War mest var en reskin som inte bjöd på nått nytt! Ge oss ett riktigt RPG!

Medlem

Det var synd.

Medlem

inte oväntat tyvärr, rejält synd. När nästa spelstudio tar sig an att göra nästa lotr mmo så lär det inte släppas förrän typ 2030.

Synd för oss LOTR fans, lotro är fortfarande bra men nytt är alltid av intresse.


signatur

Galne Gunnar köper så gärna!

Medlem

Spelet kommer byta namn och kanske lite reskin, klassisk kinesiskt och sen släpps enda. Kanske till mobil

Glömde fyllas med pay2win funktioner.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

The Battle for Middle-earth 3 tack snälla!

Medlem

Åh nej?! De ställde in ett free to play spel? Nooo!!

Jag spelar en del free to play, men LotR förtjänar bättre än gacha. Finns så mycket möjligheter att göra extremt häftiga rollspel, strategispel och action-adventures

Medlem

Det var ju synd. Fast kanske inte? Medan en del free2play spel är väldigt bra, så finns även en del som förstörs av just detta - den jobbiga shoppen och 500 olika valutor...
Hur var det med Gollum spelet? Det var inte Amazon? Och inte heller en MMO för den del?

Skribent
Skrivet av Rh3nium:

Det var ju synd. Fast kanske inte? Medan en del free2play spel är väldigt bra, så finns även en del som förstörs av just detta - den jobbiga shoppen och 500 olika valutor...
Hur var det med Gollum spelet? Det var inte Amazon? Och inte heller en MMO för den del?

Det är tyska Daedelic som står för Gollum-spelet, och det ska vara helt singleplayer.

Medlem

Älskade LOTRO så sjukt mycket och har spenderat miljarder timmar i det tillsammans med vänner. Ett av de första mmo jag verkligen spelade hardcore då jag tröttnade på wow efter betan. Såg fram emot ett nytt mmo i denna fantastiska värld. Hoppas Amazon tar och kammar sig och startar upp projektet igen under eget segel. New World tar sig väldigt bra och är helt annorlunda mot vad det var i betan förra året. Ser riktigt mycket fram emot New World.

Redaktör
Ponny

Lite off topic, men...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Fan. Älskade lotro här med, men har ej kunnat spela senaste åren pga teknisk kräsenhet D


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Kan inte Amazon bara hitta en annan utvecklare? Känns lite drastiskt att lägga ner det enbart pga Tencent.

Medlem

Jag som hoppades att det skulle släppa det med titeln "Eldar scrolls", bara för att bråka med snåljåparna på Bethesda.

Gnällkuk
Skrivet av Bojkott:

Kan inte Amazon bara hitta en annan utvecklare? Känns lite drastiskt att lägga ner det enbart pga Tencent.

Svårt att veta hur avtalet såg ut, men kan ha varit så att det inte kunde använda det som kineserna utvecklat eller så var spelet så pass dåligt att de kände att det inte var värt att fortsätta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Jag som hoppades att det skulle släppa det med titeln "Eldar scrolls", bara för att bråka med snåljåparna på Bethesda.

Vad menar du ens ?

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Vad menar du ens ?

Bethesda har tidigare hotat ett spelföretag med stämning över ordet "Scrolls".

Avstängd

Så lite skit från Kina som möjligt känner jag.

Medlem
Skrivet av BeardedRobot:

Bethesda har tidigare hotat ett spelföretag med stämning över ordet "Scrolls".

Ahh men vad har det med detta att göra eller kände du bara för att kasta ut lite hat på bethesda

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Ahh men vad har det med detta att göra eller kände du bara för att kasta ut lite hat på bethesda

Nu var det ju dock inte han som skrev orignal meddelandet utan förklarade var första personen menade med Scrolls och Bethesda

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Ahh men vad har det med detta att göra eller kände du bara för att kasta ut lite hat på bethesda

Haha, sorry. Det är - precis som @BeardedRobot skrev innan - en känga till griniga jurister hos Bethesda kombinerat med en asdålig pun på Eldar, som är det alverna i Tolkiens värld kallades ifrån första början 😁

Medlem

Fan vad tråkigt! Hade sett fram emot detta. Hoppas någon tar vid!


signatur

Niet.

Medlem

Inte första spelet som Amazon lagt ner, så inte så förvånad, tyvärr.
Undrar om de kommer lyckas med något till slut.

Medlem

Jag skäms. Behövde googla på J. R. R....

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det är tyska Daedelic som står för Gollum-spelet, och det ska vara helt singleplayer.

Tack!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Lite off topic, men...

Nu känner jag mig ovanligt blond, men J.R.R står för John Ronald Reuel. Jag antar dock att det skall vara roligt på något sätt men jag förstår verkligen inte.

Medlem

Ja, Google Stadia gjorde nog rätt när de lade ner sin egna studio och började satsa på att få över fler tredjeparts spel. Amazon måste ju förlorat mängder med pengar på deras floppar.

1
Skriv svar