Vilka äldre multiplayerspel spelar du fortfarande?

Medlem
Vilka äldre multiplayerspel spelar du fortfarande?

Många av oss återkommer då å då till äldre speltitlar för att spela dom igen av olika anledningar, men en sak som ofta är en gemensam nämnare är att dessa spel är singleplayer spel. Däremot blir multiplayerspel svårare att återspela då spelarbasen tenderar att minska efter en tid.

Min fråga är vilka äldre multiplayerspel ni återspelar då och då, och med äldre spel så får vi väl sätta en gräns på minst 5 år (-2016).

Själv spelar jag Dont starve together (2014) och heroes and generals (2013) när jag tröttnat på de nyare titlarna 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

ToeJam & Earl
Worms Armageddon
Mario Kart Wii

Medlem

Främst GTA V fast via FiveM (på en rollspelsserver)
Men även en del Rainbow Six Siege.
Ibland, väldigt sällan, hoppar jag tillbaka till Battlefield 3 och 4.


signatur

Halo kompis!

Medlem

Starcraft 2 och Heroes of the Storm har båda några år på nacken och spelas emellanåt. Spelar även Minecraft med dottern. Tror inte direkt att jag är ensam om att köra de klassikerna ibland.

Två spel jag gärna skulle återvända till är GTA2 och Wheel of Time. Var sjukt roliga på sin tid. Men jag vetekatten om det ens går att spela dem multiplayer längre.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Backloggens befriare

Beror ju på hur du menar multiplayer, men det äldsta multiplayerspel jag fortfarande rullar igång för att spela just multiplayer är StarCraft Brood War, och StarCraft kom ju 1997 och Brood War 1998.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Nu är det ju i praktiken inte ett gammalt spel i och med att det är en remaken på Command & Conquer: Renegade, vid namn Renegade X som är gjort av fans. Det kan jag spela ibland, förjävla roligt tycker jag.

Skrivet av KortTjock:

Nu är det ju i praktiken inte ett gammalt spel i och med att det är en remaken på Command & Conquer: Renegade, vid namn Renegade X som är gjort av fans. Det kan jag spela ibland, förjävla roligt tycker jag.

Borde verkligen kolla in det här, men glömmer alltid bort det. Jag älskade C&C Renegade när spelet först kom. Det var något magiskt med att som liten ha spelat Command & Conquer och framförallt Tiberian Sun i oräkneliga timmar, för att sen plötsligt själv få ta kontroll över soldaterna. En riktig wow-känsla även om spelet Sedna lämnade en del att önska. ^^

Medlem

Heroes of the storm

Medlem
Geeks Gaming

DeltaForce 1
Battlefield 1942
Battlefield 2
UT99
CS 1.6

Skribent

Hmm, på rak arm är det nog Rocket League som startas med någon form av regelbundenhet fortfarande.

Medlem

Diablo 3 då o då.

Medlem

Team fortress 2 och battlefield 3/4 återvänder jag väldigt ofta till!

Medlem

UT99.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Diablo II


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Pocky & Rocky kör jag och polarn mycket, likväl som Bubble Bobble!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Heroes of might & magic 3 med horns of the abyss mod

Medlem

Diablo II och Doom. 👍🏼


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Räknas AoE2: DE som gammalt spel?

Medlem

swtor om det nu räknas.

eld
Medlem

5 år? Gamla spel? 😭

Men svaret är nog ja:

Med det så får jag nog säga att perspektivet nog blir lite annorlunda med åldern, 5 år ligger bara lite runt hörnet för mig, närmar vi oss spel för 15-20 år sen så börjar jag tänka på gamla multiplayer-spel.

2006 liksom:

Skribent
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Borde verkligen kolla in det här, men glömmer alltid bort det. Jag älskade C&C Renegade när spelet först kom. Det var något magiskt med att som liten ha spelat Command & Conquer och framförallt Tiberian Sun i oräkneliga timmar, för att sen plötsligt själv få ta kontroll över soldaterna. En riktig wow-känsla även om spelet Sedna lämnade en del att önska. ^^

Sörjer Starcraft Ghost

Men även om Renegade inte var perfekt hade de i alla fall hittat av stämningen i C&C. Hade gärna sett att de fått chansen att göra ett till försök. Det var ju till trota deras första FPS. Men EA ger ju inga andra chanser....


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hmm, det känns konstigt att räkna spel som fortfarande underhålls och regelbundet får ny content som "äldre", ser många spel uppräknade som jag räknar som aktuella och moderna!

Men det händer det rätt ofta att jag spelar gamla NES/SNES-spel i multiplayer då och då via nån emulator med nätstöd. Finns många titlar där som håller måttet i allra högsta grad som är riktigt roliga att köra!
Äldre Civ-titlar (2-4), Age of Wonders (originalet, absolut inga expansioner), HoMM 3 samt Master of Orion 2 brukar också få lite multiplayer-speltid då och då. Ofta dock via fjärrskrivbord och improviserat hotseat om vi inte lyckas få de gamla nätverksrutinerna att funka

Medlem
Medlem

Då Age of Empires Online (2011) väldigt högkvalitativt återupplivats genom Project Celeste får jag väl säga det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Spelar lite Bf 1 då och då. Men annars så försöker jag spela så mycket nytt hela tiden som möjligt. Köper ständigt nya spel. Och har redan bokat 5 spel i April Maj till ps5an. Även om jag har en hör av spel som jag ska spela också.

Medlem

StarCraft 2. Ofta.

Medlem

Settlers 3 spelar jag regelbundet med mina två barn på 7 och 10 år. Fantastiskt mysigt och helt oöverträffat, enligt mig, i just den genren


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Bara mmorpgs, men dom gör ju tidsgränsen lite annorlunda då 5 år inte är mycket för såna spel. Anarchy Online, Dungeons & Dragons online och The Secret World.

Medlem

De flesta multiplayer spel som jag spelar är faktiskt äldre. Det enda nyare spelet är väl Stardew Valley.

Mario Kart Wii
Mario Kart 8
New Super Mario Bros Wii
New Super Mario Bros U
Super Mario All-Stars
Worms till Playstation 3
Worms Battle Islands till Wii
Boom Street
Mario Party 2, 4, 5, 6, 7, 8 och 9


signatur

ゼルダの城

123
Skriv svar