Vilka Àldre multiplayerspel spelar du fortfarande?

Medlem
Vilka Àldre multiplayerspel spelar du fortfarande?

MÄnga av oss Äterkommer dÄ Ä dÄ till Àldre speltitlar för att spela dom igen av olika anledningar, men en sak som ofta Àr en gemensam nÀmnare Àr att dessa spel Àr singleplayer spel. DÀremot blir multiplayerspel svÄrare att Äterspela dÄ spelarbasen tenderar att minska efter en tid.

Min frÄga Àr vilka Àldre multiplayerspel ni Äterspelar dÄ och dÄ, och med Àldre spel sÄ fÄr vi vÀl sÀtta en grÀns pÄ minst 5 Är (-2016).

SjĂ€lv spelar jag Dont starve together (2014) och heroes and generals (2013) nĂ€r jag tröttnat pĂ„ de nyare titlarna 🙂

Medlem

ToeJam & Earl
Worms Armageddon
Mario Kart Wii

Medlem

FrÀmst GTA V fast via FiveM (pÄ en rollspelsserver)
Men Àven en del Rainbow Six Siege.
Ibland, vÀldigt sÀllan, hoppar jag tillbaka till Battlefield 3 och 4.

Halo kompis!

Medlem

Starcraft 2 och Heroes of the Storm har bÄda nÄgra Är pÄ nacken och spelas emellanÄt. Spelar Àven Minecraft med dottern. Tror inte direkt att jag Àr ensam om att köra de klassikerna ibland.

TvÄ spel jag gÀrna skulle ÄtervÀnda till Àr GTA2 och Wheel of Time. Var sjukt roliga pÄ sin tid. Men jag vetekatten om det ens gÄr att spela dem multiplayer lÀngre.

NĂ€r jag vĂ€xte upp lyssnade jag mycket pĂ„ BlĂŒmchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som mĂ€nniska.

Backloggens befriare

Beror ju pÄ hur du menar multiplayer, men det Àldsta multiplayerspel jag fortfarande rullar igÄng för att spela just multiplayer Àr StarCraft Brood War, och StarCraft kom ju 1997 och Brood War 1998.

All makt Ă„t keffkebab - backloggens befriare

Medlem

Nu Àr det ju i praktiken inte ett gammalt spel i och med att det Àr en remaken pÄ Command & Conquer: Renegade, vid namn Renegade X som Àr gjort av fans. Det kan jag spela ibland, förjÀvla roligt tycker jag.

Skrivet av KortTjock:

Nu Àr det ju i praktiken inte ett gammalt spel i och med att det Àr en remaken pÄ Command & Conquer: Renegade, vid namn Renegade X som Àr gjort av fans. Det kan jag spela ibland, förjÀvla roligt tycker jag.

Borde verkligen kolla in det hÀr, men glömmer alltid bort det. Jag Àlskade C&C Renegade nÀr spelet först kom. Det var nÄgot magiskt med att som liten ha spelat Command & Conquer och framförallt Tiberian Sun i orÀkneliga timmar, för att sen plötsligt sjÀlv fÄ ta kontroll över soldaterna. En riktig wow-kÀnsla Àven om spelet Sedna lÀmnade en del att önska. ^^

Medlem

Heroes of the storm

Medlem
Geeks Gaming

DeltaForce 1
Battlefield 1942
Battlefield 2
UT99
CS 1.6

Skribent

Hmm, pÄ rak arm Àr det nog Rocket League som startas med nÄgon form av regelbundenhet fortfarande.

Medlem

Diablo 3 dÄ o dÄ.

Medlem

Team fortress 2 och battlefield 3/4 ÄtervÀnder jag vÀldigt ofta till!

Medlem

UT99.

Who are you if im not me?

Medlem

Diablo II

Det finns tre bra vad faan
- Vad faan Àr planen för idag?
- Vad faan Àr jag har skjutit upp som behöver bli gjort!?
- Vad faan, nu skriver jag en checklista för dagen!

Medlem

Pocky & Rocky kör jag och polarn mycket, likvÀl som Bubble Bobble!

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog frÄn 1984 ::

Medlem

Heroes of might & magic 3 med horns of the abyss mod

Medlem

Diablo II och Doom. đŸ‘đŸŒ

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

RĂ€knas AoE2: DE som gammalt spel?

Medlem

swtor om det nu rÀknas.

eld
Medlem

5 Ă„r? Gamla spel? 😭

Men svaret Àr nog ja:

Med det sÄ fÄr jag nog sÀga att perspektivet nog blir lite annorlunda med Äldern, 5 Är ligger bara lite runt hörnet för mig, nÀrmar vi oss spel för 15-20 Är sen sÄ börjar jag tÀnka pÄ gamla multiplayer-spel.

2006 liksom:

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Borde verkligen kolla in det hÀr, men glömmer alltid bort det. Jag Àlskade C&C Renegade nÀr spelet först kom. Det var nÄgot magiskt med att som liten ha spelat Command & Conquer och framförallt Tiberian Sun i orÀkneliga timmar, för att sen plötsligt sjÀlv fÄ ta kontroll över soldaterna. En riktig wow-kÀnsla Àven om spelet Sedna lÀmnade en del att önska. ^^

Sörjer Starcraft Ghost

Men Àven om Renegade inte var perfekt hade de i alla fall hittat av stÀmningen i C&C. Hade gÀrna sett att de fÄtt chansen att göra ett till försök. Det var ju till trota deras första FPS. Men EA ger ju inga andra chanser....

Medlem

Hmm, det kÀnns konstigt att rÀkna spel som fortfarande underhÄlls och regelbundet fÄr ny content som "Àldre", ser mÄnga spel upprÀknade som jag rÀknar som aktuella och moderna!

Men det hÀnder det rÀtt ofta att jag spelar gamla NES/SNES-spel i multiplayer dÄ och dÄ via nÄn emulator med nÀtstöd. Finns mÄnga titlar dÀr som hÄller mÄttet i allra högsta grad som Àr riktigt roliga att köra!
Äldre Civ-titlar (2-4), Age of Wonders (originalet, absolut inga expansioner), HoMM 3 samt Master of Orion 2 brukar ocksĂ„ fĂ„ lite multiplayer-speltid dĂ„ och dĂ„. Ofta dock via fjĂ€rrskrivbord och improviserat hotseat om vi inte lyckas fĂ„ de gamla nĂ€tverksrutinerna att funka

Medlem
Medlem

DÄ Age of Empires Online (2011) vÀldigt högkvalitativt Äterupplivats genom Project Celeste fÄr jag vÀl sÀga det.

Medlem

Spelar lite Bf 1 dĂ„ och dĂ„. Men annars sĂ„ försöker jag spela sĂ„ mycket nytt hela tiden som möjligt. Köper stĂ€ndigt nya spel. Och har redan bokat 5 spel i April Maj till ps5an. Även om jag har en hör av spel som jag ska spela ocksĂ„.

Medlem

StarCraft 2. Ofta.

Medlem

Settlers 3 spelar jag regelbundet med mina tvÄ barn pÄ 7 och 10 Är. Fantastiskt mysigt och helt oövertrÀffat, enligt mig, i just den genren

Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.1 - Mandriva - Dos 6.22 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.1.4 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 1.3 - Switch - Switch Lite - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 4 - Xbox 360 - Xbox One S - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Bara mmorpgs, men dom gör ju tidsgrÀnsen lite annorlunda dÄ 5 Är inte Àr mycket för sÄna spel. Anarchy Online, Dungeons & Dragons online och The Secret World.

Medlem

De flesta multiplayer spel som jag spelar Àr faktiskt Àldre. Det enda nyare spelet Àr vÀl Stardew Valley.

Mario Kart Wii
Mario Kart 8
New Super Mario Bros Wii
New Super Mario Bros U
Super Mario All-Stars
Worms till Playstation 3
Worms Battle Islands till Wii
Boom Street
Mario Party 2, 4, 5, 6, 7, 8 och 9

123
Skriv svar