Resident Evil: Village - Se graffen på PS4, PS4 Pro och PS5

Robot
Resident Evil: Village - Se graffen på PS4, PS4 Pro och PS5

Ray-tracing, laddtider och ögongodis från Sony-floran av konsoler.

#resident-evil-8-village


Medlem

Blir först när priset går ner under 300 så troligen PC men annars PS5.

Medlem

Är det bara jag som inte tycker att grafiken ser så bra ut på detta spelet? Oavsett upplösning och RT....

Medlem

Tänkte spela det på PS5 men det gick ju sådär att få tag i en. Så det blir att lägga det i backloggen tills man får tag på en konsol.

Skribent
Skrivet av Fatmajk:

Är det bara jag som inte tycker att grafiken ser så bra ut på detta spelet? Oavsett upplösning och RT....

Utomhusmiljöerna ser helt klart lite tveksamma ut, men slottet verkar betydligt mer detaljerat och bättre ljussatt.

Ambassadör
Xbox

Xbox Series X.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Är det bara jag som inte tycker att grafiken ser så bra ut på detta spelet? Oavsett upplösning och RT....

Håller med. Jag kände samma sak när RE7 kom och jag tycker att det är märkligt med tanke på hur snygga RE2 och RE3 remakesen är. Kanske något med ljussättning och texturupplösning som inte gör sig så bra i förstaperson?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ja, för att vara ett very-late-PS4 / early-PS5 så såg det inte alls imponerande ut. Många "statiska" objekt som borde följa med vinden bättre (se inspiration från e.g. Ghost of Tsushima), inte så följtsamt m.m. Hoppas på mer grafik-optimering till release
Sen de blå/grå "monstren" i gräset var något av det fulaste och o-skräckigaste jag sett på länge, även för RE-spel.

Medlem

Jag har ingen PS5 ännu så det får bli PS4-versionen. Om det blir lika snyggt som RE2Remake, vem är jag att klaga.

Medlem

Såg i princip ingen skillnad mellan RT on och off. Och knapp någon skillnad ps5 och ps4pro.

1
Skriv svar