Resident Evil Village

Robot
Resident Evil Village

FZ har sett en timme ur nya Resident Evil och slår fast: Village är redan en vinnare.

#capcom, #resident-evil-village


Medlem

Hoppas på VR läge och inte Playstation exklusivt som Re7.
Fast det är ganska stor chans att jag köper PS5+VR så kanske skit samma

Ska iaf avnjuta Re4 i VR som nyligen utannonserats till Quest 2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Ponny
Skrivet av Molotov:

Ska iaf avnjuta Re4 i VR som nyligen utannonserats till Quest 2

You and me both! Fick en Quest 2 i julklapp, så detta känns givet.


signatur

En Bamseponny av folket

FM-guru
F.d. Sisyr

Vilken timme var det du fick spela? Undrar mest eftersom sjuan (i mina ögon) öppnade väldigt starkt för att sedan tappa en del.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Sisyr:

Vilken timme var det du fick spela? Undrar mest eftersom sjuan (i mina ögon) öppnade väldigt starkt för att sedan tappa en del.

Fick inte spela, utan fick nöja mig med att vara åskådare. Och tyvärr lär inte mitt svar lugna dig: fick se ungefär första timmen, om än inte precis allt.


signatur

En Bamseponny av folket

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Fick inte spela, utan fick nöja mig med att vara åskådare. Och tyvärr lär inte mitt svar lugna dig: fick se ungefär första timmen, om än inte precis allt.

Läste visst som fan läser bibeln. Ok, anade det. Behöver förstås inte betyda att åttan följer samma väg som sjuan, men men.

Medlem

Ser ju helrätt ut. Undrar om man vågar hoppas på PC?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har inte provat demot själv än, men hoppas på ett RE utan för mycket fokus på att vara jagad av en människa/varelse/monster under stora delar av spelet, som man inte kan döda/bli kvitt förrän i slutet. Gillar att kunna "rensa" ett område, så att man får utforska någorlunda ostört.
Sen om det plötsligt kommer nån hund eller nåt genom fönstret när man tror man säkrat området, gör det inget. Men att bli jagad av samma monster genom stora delar av spelet, vart jag trött på redan på RE Nemesis tiden.

Medlem

Jag tror på det här.

Inaktiv
Skrivet av Ravenknight:

Ser ju helrätt ut. Undrar om man vågar hoppas på PC?

Går att förboka på Steam

Skrivet av belzhadar:

Har inte provat demot själv än, men hoppas på ett RE utan för mycket fokus på att vara jagad av en människa/varelse/monster under stora delar av spelet, som man inte kan döda/bli kvitt förrän i slutet. Gillar att kunna "rensa" ett område, så att man får utforska någorlunda ostört.
Sen om det plötsligt kommer nån hund eller nåt genom fönstret när man tror man säkrat området, gör det inget. Men att bli jagad av samma monster genom stora delar av spelet, vart jag trött på redan på RE Nemesis tiden.

Håller med att odödliga typer överanvänds lite. Det blev så tradigt i 7an att bara springa åttor runt fiender att jag la ner efter några timmar.

Detta ser skapligt ut faktiskt. Första person? Då blir det till att spela på pc.

Medlem
Skrivet av belzhadar:

Har inte provat demot själv än, men hoppas på ett RE utan för mycket fokus på att vara jagad av en människa/varelse/monster under stora delar av spelet, som man inte kan döda/bli kvitt förrän i slutet. Gillar att kunna "rensa" ett område, så att man får utforska någorlunda ostört.
Sen om det plötsligt kommer nån hund eller nåt genom fönstret när man tror man säkrat området, gör det inget. Men att bli jagad av samma monster genom stora delar av spelet, vart jag trött på redan på RE Nemesis tiden.

Enligt mig verkar det som att man blir jagad mycket här med av vampyr brudarna.

SoL
Medlem
Skrivet av Sisyr:

Vilken timme var det du fick spela? Undrar mest eftersom sjuan (i mina ögon) öppnade väldigt starkt för att sedan tappa en del.

Tyckte första halvan av RE7 var fantastisk, andra halvan var väll okej. Allt som allt tycker jag 7an är riktigt bra ändå. Det som störde mig mest var att det blev ganska mycket action andra delen + att monstren blev lite tröttsamma.

Tyvärr verkar RE8 vara mindre skräck mer action direkt från start. Precis som jag inte vill ha det. Men man har ju haft fel förr, kan bli kanon.

Medlem
Skrivet av anon_118566:

Går att förboka på Steam

HA! Du har rätt. Jag var så inne i att det först skulle komma till console att jag inte ens tänkte på att titta efter.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SoL:

Tyckte första halvan av RE7 var fantastisk, andra halvan var väll okej. Allt som allt tycker jag 7an är riktigt bra ändå. Det som störde mig mest var att det blev ganska mycket action andra delen + att monstren blev lite tröttsamma.

Tyvärr verkar RE8 vara mindre skräck mer action direkt från start. Precis som jag inte vill ha det. Men man har ju haft fel förr, kan bli kanon.

ja, jag tyckte väl ungefär precis som du. Även fått samma intryck vad gäller åttan. Men jag ser gärna att jag har fått fel intryck.

Medlem

efter jag sett demot och lite annat nu var det första jag också sa till polarna att det ser ut som det blir en stor hit igen.

Medlem

Hoppas spelet utnyttjar DualSense på ett bra sätt.

Medlem

Såg snyggare ut tidigare.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas spelet är max 15timmar långt

Medlem

De behöver inte ens förklara vem som är huvudkaraktären längre i spel, det räcker med att man ser utseendet där vid 2.12 så vet man att det är han

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

De behöver inte ens förklara vem som är huvudkaraktären längre i spel, det räcker med att man ser utseendet där vid 2.12 så vet man att det är han

Fast det där är inte huvudkaraktären.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Fast det där är inte huvudkaraktären.

VA! Då har skaparna fått sig ett nytt fan i mig av ren positiv överraskelse!

Medlem

Jag fick inte sådana här vibbar av demon som var *men* det kan bero på att jag verkligen ogillar tidsbundna demos.
blir sådan stress över det.
Usel demo var det. Riktigt usel.
Ge mig en liten smula av spelet o låt mig spela den biten hur mkt jag vill i min takt så jag får känna på spelet på riktigt.
men kanske blir grymt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Gen
Medlem

Löjligt med tidsbestämda demos, tankade ned det med en stor portion mod för att se att jag missat "fönstret".

Medlem
Skrivet av belzhadar:

Har inte provat demot själv än, men hoppas på ett RE utan för mycket fokus på att vara jagad av en människa/varelse/monster under stora delar av spelet, som man inte kan döda/bli kvitt förrän i slutet. Gillar att kunna "rensa" ett område, så att man får utforska någorlunda ostört.
Sen om det plötsligt kommer nån hund eller nåt genom fönstret när man tror man säkrat området, gör det inget. Men att bli jagad av samma monster genom stora delar av spelet, vart jag trött på redan på RE Nemesis tiden.

Precis så tycker jag därför köpte jag inte remaken på re2 sen dom tog in mr x som följde efter en typ hela tiden i polis huset vill kunna hålla på att undersöka och utforska i relativ lugn och ro

Medlem
Skrivet av Vampir:

Precis så tycker jag därför köpte jag inte remaken på re2 sen dom tog in mr x som följde efter en typ hela tiden i polis huset vill kunna hålla på att undersöka och utforska i relativ lugn och ro

Det får man ju göra.
Mr X jagar ju en vid senare skede och då har man redan koll på kartan i polishuset.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Får vi något demo till PC eller får vi snällt vänta till releasen? Det går ju visserligen att köpa det på Steam - testa ~2 h och begära en återbetalning om man inte är nöjd. Lite bökigt visserligen men det är ju ett fullt möjligt tillvägagångssätt om det inte släpps något demo. Personligen är jag väl egentligen inget superfan av det nya spåret RE-serien tog i och med RE7 men kanske blir ett köpa senare. Vill gärna behålla mina underkläder i hyfsat skick ett tag till.

Medlem

Kommer införskaffas.
Kommer spelas
Hoppas bara jag inte fegar ur mitt i spelet som med förra RE spelet i första-persons perspektiv .__.' Älskar spel som lutar mot skräckhållet men är även absurt lättskrämd så jag besväras lite av moment 22.

Medlem
Skrivet av Vampir:

Precis så tycker jag därför köpte jag inte remaken på re2 sen dom tog in mr x som följde efter en typ hela tiden i polis huset vill kunna hålla på att undersöka och utforska i relativ lugn och ro

Mr X dyker ju upp efter en bra bit in i spelet typ efter 60% spelat. Om du inte klara av honom så är spelet för svårt för
dig och bör byta spel.

Medlem
Skrivet av SoL:

Tyckte första halvan av RE7 var fantastisk, andra halvan var väll okej. Allt som allt tycker jag 7an är riktigt bra ändå. Det som störde mig mest var att det blev ganska mycket action andra delen + att monstren blev lite tröttsamma.

Tyvärr verkar RE8 vara mindre skräck mer action direkt från start. Precis som jag inte vill ha det. Men man har ju haft fel förr, kan bli kanon.

7an är klart det bästa spelet i serien tsm med de två sista remakes. Men efter ha testat det här så är det en uppföljare av 7an
på precis allt, spel kontroll, känsla och skräck. Är fortfarande ett Skräck spel vilket syns direkt och inte som 5n och 6an var med
mycket action som COD serien. Här finns vapen men inte mycket till ammo då varulvarna kräver en hel del bly för lägga sig.
Capom har greppat det här till Perfektion

1
Skriv svar