Påminnelse! Nu kan Horizon Zero Dawn plockas hem gratis till PS4, PS5

Robot
Påminnelse! Nu kan Horizon Zero Dawn plockas hem gratis till PS4, PS5
Medlem

Bara jag som är helt pantad och inte hittar dom här spelen på PS store? 🤷🏻‍♂️

Medlem

Är det Horizon Zero Dawn (originalspelet) eller är det Complete Edition?
Om det är det senare, kan man ta del av det innehållet ifall man redan har originalet?


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

En annan trevlig nyhet är att PS Store inte kommer att stänga på PS3 och Vita i sommar.
https://blog.playstation.com/2021/04/19/playstation-store-on-...

Medlem
Skrivet av Athretil:

Bara jag som är helt pantad och inte hittar dom här spelen på PS store? 🤷🏻‍♂️

Dyker upp kl 05:00.

Medlem

Fint att ni påminner en, men hade varit ännu göttigare om ni direktlänka.

Medlem

Gratis, som i jag behöver inte ps+ ?
Då ska jag starta upp ps4n imorgon!

FM-guru
F.d. Sisyr

Har det redan till PS4 men har fortfarande inte spelat det. Känns som jag lika gärna kan vänta tills jag har en PS5:a nu...

Medlem

Fasen vad tröttsamt att man hela tiden måste lägga till spelen själv och ha koll på datumen. Betalar jag för tjänsten kan de lägga till det automatiskt på mitt konto. Spenderar inte extra pengar bara för att jag måste gå till den värdelösa ps store hemsidan.

Fz får gärna ge oss direktlänk när det skrivs om såna här "nyheter" om möjligt

Edit: Insåg precis att detta inte var ps plus... men hittar inte play at home spelen på hemsidan alls

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Dyker upp kl 05:00.

Ah okej, men FZ berättade om ett gäng andra gratisspel som jag inte heller hittar

Medlem
Skrivet av McNord:

Fasen vad tröttsamt att man hela tiden måste lägga till spelen själv och ha koll på datumen. Betalar jag för tjänsten kan de lägga till det automatiskt på mitt konto. Spenderar inte extra pengar bara för att jag måste gå till den värdelösa ps store hemsidan.

Fz får gärna ge oss direktlänk när det skrivs om såna här "nyheter" om möjligt

Här betalar du inte för något, alla får spelet.

Medlem
Skrivet av Athretil:

Ah okej, men FZ berättade om ett gäng andra gratisspel som jag inte heller hittar

https://store.playstation.com/sv-se/category/9779f12f-50c8-4c...

Ambassadör
Xbox

Jäkla bra spel för övrigt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av karatekex:

Fint att ni påminner en, men hade varit ännu göttigare om ni direktlänka.

FZ länkar sällan till sakerna, men skriver bara om det.

Medlem

Hade varit bättre att vänta med denna nyhet tills imorgon då spelet verkligen finns att hämta hem. 05:00 inatt tydligen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Onödigt att publicera nyheten idag.

Skicka tillbaka de 2 minuter jag la på att gå in på psn store.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hade varit bättre att vänta med denna nyhet tills imorgon då spelet verkligen finns att hämta hem. 05:00 inatt tydligen.

Vart hittar du den xakta tiden för Ps-store här i Sverige? Allt jag hittar är 11pm ET vilket är 23.00 europeisk tid?

(Edit Ahhhhh hitta det nu med lite skarpare ögon missade det viktiga talet 20 😁)

Medlem
Skrivet av Athretil:

Ah okej, men FZ berättade om ett gäng andra gratisspel som jag inte heller hittar

Finns en direktlänk på ps-store Play At Home där allt dyker upp 👍

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Vart hittar du den xakta tiden för Ps-store här i Sverige? Allt jag hittar är 11pm ET vilket är 23.00 europeisk tid?

Jaha. Jag gick efter vad @Bojkott skrev "05.00"

Ok, men då släpps det om 15 minuter i skrivande stund. Thanks!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Tyvärr jag är en idiot , det står 20e 05.00 CET 😔

Medlem

Det som ALLTID händer när det är gratis är att en liten skara som aldrig har köpt en produkt för ett premiumpris ska gnälla & grina så mycket det bara går. Sjukt är det.

Medlem

Önskade mig Spiderman och Horizon, två vad jag förstått måste-spel, i julklapp av min kära fru. Fick som tur är Spiderman vilket ju blev perfekt nu när Horizon blev gratis.

Synd bara att jag inte ens hunnit spela klart Spiderman sen jul

Medlem

Nu finns det i alla fall att ladda hem.

Det skulle vara intressant att få siffror på hur många som kommer ha spelat detta när uppföljaren släpps.

Medlem

Psn är väldigt förvirrande tycker jag till ps5an. Kommer att ta ett tag att vänja sig med den. Började spela på game+ svåraste nivån igår. Enda troféerna jag inte har....

Medlem
Skrivet av DitroX:

Är det Horizon Zero Dawn (originalspelet) eller är det Complete Edition?
Om det är det senare, kan man ta del av det innehållet ifall man redan har originalet?

Det är complete edition. Äger själv original spelet sedan tidigare och hade inget problem att lägga till Complete Edition 🙂

Medlem

Trevligt, aldrig kört igenom Horizon, blir perfekt att köra på min nyköpta PS5:a.
Tog även hem Abzu och Subnautica, som jag aldrig heller kört....


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Schysst! Trodde jag läst tidigare att det bara skulle vara gratis i ett dygn så vart lite stressad i onödan. Har lagt till det i biblioteket nu men blir väl till att vänta till jag har ett PS5 innan jag spelar.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har det redan till PS4 men har fortfarande inte spelat det. Känns som jag lika gärna kan vänta tills jag har en PS5:a nu...

En PS5 version hade ju inte suttit fel, native 4K med minst 60 FPS och lite andra optimeringar.
Spelet är optimerat och rullar på bra ändå även fast det är 30FPS, jag spelade dock på PS4 Pro, men jag har inte hört några klagomål.
Decima motorn är väldigt imponerande faktiskt, det finns videos på youtube där de pratar om hur den fungerar och det låter som att den går väldigt bra att optimera prestandan med.

Spelet är annars väldigt bra, men det finns väl väldigt få perfekta spel.
Tre saker som jag hoppas förbättras i uppföljaren är att världen får gärna hänga ihop mer/vara mer levande, mer användning för valutan(man har knappt någon användning för pengar till slut) och att jag inte gillar att mycket Lore är i textform, ser gärna att någon berättar vad som står eller att det illustreras på något smidigare sätt.
Jag tog platinum, men orkade inte läsa all text i alla böcker.

Skrivet av Alienshade:

Psn är väldigt förvirrande tycker jag till ps5an. Kommer att ta ett tag att vänja sig med den. Började spela på game+ svåraste nivån igår. Enda troféerna jag inte har....

Jag tycker också att PSN känns lite osmidigt ibland.
Kan inte riktigt sortera efter det jag söker och REA spelen kan vara lite besvärliga att hitta.
Hittade inte någon specifik kategori för Play at home häromdagen, fick leta i listan och ladda ner manuellt istället till exempel.

Sen så är det lite otydligt hur Play at home fungerar.
Måste jag alltså ladda ner dem på min konsol, kommer jag få behålla dem då?
Måste jag köpa spelen ifall jag raderar dem efter nedladdning?
Varför kan dem inte bara ha som med PS Plus, att man lägger till dem i biblioteket och sen så vet man att man får behålla dem, det här känns otydligt och konstigt tycker jag.

*edit: Stör mig faktiskt lite på bilden till nyheten. Aloy är inte så värst feminin, så det skär sig lite när hon gör hjärtan och verkar vara lite hippie.
Jag ser inte direkt att Master Chief, Doom guy, Freeman, Lara croft, eller att andra typ action hjältar gör liknande saker.
Nu kanske det är bra med range att en sådan karaktär kan vara hård och mjuk, men det är väl inget som insinueras i spelet annars?

Medlem

oj missade att det är complete edition, frozen wilds har jag aldrig spelat, kan man då fortsätta spelet på sin karaktär man har sparad då ?

12
Skriv svar