Påminnelse! Nu kan Horizon Zero Dawn plockas hem gratis till PS4, PS5

Medlem

Ja men vad roligt...för de som lyckats få tag på en PS5! Förbannade rövhattar, det är ju inte så att jag går och köper en PS4 direkt, men spelen har jag inget emot TILLS jag får tag på PS5, grrrrrr!

Jag är annars oinsatt, måste man ha den fysiska konsolen, eller är det här kopplat till ett konto eller tjänst?

Medlem

Skapa ett PSN konto och logga in i deras webb-butik för att lägga till spelet ifråga till kontots bibliotek (https://store.playstation.com/en-se/category/83ccec1a-8c8e-4e...)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Skapa ett PSN konto och logga in i deras webb-butik för att lägga till spelet ifråga till kontots bibliotek (https://store.playstation.com/en-se/category/83ccec1a-8c8e-4e...)

Tack! Satt just och försökte logga in på mitt gamla PS3 konto, men det verkar som att Sony gjort om deras service sen jag loggade in sist?

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag är annars oinsatt, måste man ha den fysiska konsolen, eller är det här kopplat till ett konto eller tjänst?

Det borde räcka med ett konto. Det skulle i och för sig kunna vara så att kontot måste ha använts och registrerats på en konsol av något slag för att undvika att folk skapar konton och registrerar gratisspel på som man kan sälja vid ett senare tillfälle.

Jag vet att det finns folk som skaffar PS Plus innan de skaffat konsol om det ingått spel de vill ha och för att ha en liten samling spel vid konsolköpet så det funkar i alla fall.

Medlem

Fick ner spelen nu. Det verkar som att mitt tidigare konto var helt dött...annat än den använda mailadressen som inte gick att använda igen, zzz.
Tack för hjälpen iaf

Medlem
Skrivet av Fearnox:

En PS5 version hade ju inte suttit fel, native 4K med minst 60 FPS och lite andra optimeringar.
Spelet är optimerat och rullar på bra ändå även fast det är 30FPS, jag spelade dock på PS4 Pro, men jag har inte hört några klagomål.
Decima motorn är väldigt imponerande faktiskt, det finns videos på youtube där de pratar om hur den fungerar och det låter som att den går väldigt bra att optimera prestandan med.

Spelet är annars väldigt bra, men det finns väl väldigt få perfekta spel.
Tre saker som jag hoppas förbättras i uppföljaren är att världen får gärna hänga ihop mer/vara mer levande, mer användning för valutan(man har knappt någon användning för pengar till slut) och att jag inte gillar att mycket Lore är i textform, ser gärna att någon berättar vad som står eller att det illustreras på något smidigare sätt.
Jag tog platinum, men orkade inte läsa all text i alla böcker.

Jag tycker också att PSN känns lite osmidigt ibland.
Kan inte riktigt sortera efter det jag söker och REA spelen kan vara lite besvärliga att hitta.
Hittade inte någon specifik kategori för Play at home häromdagen, fick leta i listan och ladda ner manuellt istället till exempel.

Sen så är det lite otydligt hur Play at home fungerar.
Måste jag alltså ladda ner dem på min konsol, kommer jag få behålla dem då?
Måste jag köpa spelen ifall jag raderar dem efter nedladdning?
Varför kan dem inte bara ha som med PS Plus, att man lägger till dem i biblioteket och sen så vet man att man får behålla dem, det här känns otydligt och konstigt tycker jag.

Där är ju en direktlänk på ps-store som heter Play At Home?
Sen fungerar det väl precis som ps-plus eller andra spel man "köpt" att har de väl laddats ner inom det datum som gäller så kommer du kunna ta bort och ladda ner igen så länge det har adderats till ditt bibliotek vilket allt gör? Jag vet inte xakt vad som gäller för att vara ärlig men Sony brukar vara tydliga och i det här fallet hittar jag inget som skulle spelet obrukbart efter , sen så försöker de nog mest utöka sin enorma spelarbas inför PS5 eran med att ge bort titlar från utvecklare som antingen behöver en push eller redan som HZD fall sålt bra och tjänat in x amount av dev kostnader men som är sinnesjukt bra pr för alla parter.
Men självklart ska folk gnälla som vanligt över att få något 👍

Medlem
Skrivet av Ender:

Tack! Satt just och försökte logga in på mitt gamla PS3 konto, men det verkar som att Sony gjort om deras service sen jag loggade in sist?

Borde gå att ladda ner appen och ta det därifrån också ? Borde ju gå smidigt när du väl fått tag i en PS5

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

oj missade att det är complete edition, frozen wilds har jag aldrig spelat, kan man då fortsätta spelet på sin karaktär man har sparad då ?

Tror det, iaf om man skall gå på vad de skriver på HZD reddit.

Själv kör jag förvisso på PC, men skulle nog rekommendera att köra igenom spelet igen istället för att hoppa rakt in i Frozen Wilds (om det inte var igår du spelade och allt sitter som en smäck). Mobsen där är en del svårare än i normala kampanjen, men det beror förvisso också på vilken nivå man lagt sig på. Har 100% på ultra hard, första spelet som jag ens bemödat mig att göra det. Så mycket gillade jag det

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Där är ju en direktlänk på ps-store som heter Play At Home?
Sen fungerar det väl precis som ps-plus eller andra spel man "köpt" att har de väl laddats ner inom det datum som gäller så kommer du kunna ta bort och ladda ner igen så länge det har adderats till ditt bibliotek vilket allt gör? Jag vet inte xakt vad som gäller för att vara ärlig men Sony brukar vara tydliga och i det här fallet hittar jag inget som skulle spelet obrukbart efter , sen så försöker de nog mest utöka sin enorma spelarbas inför PS5 eran med att ge bort titlar från utvecklare som antingen behöver en push eller redan som HZD fall sålt bra och tjänat in x amount av dev kostnader men som är sinnesjukt bra pr för alla parter.
Men självklart ska folk gnälla som vanligt över att få något 👍

Fick inte upp "Play at home" under erbjudanden när jag var inne på PSN typ i förrgår(tror jag det var), jag fick gå till bläddra bland spel och där så kunde man välja "Ladda ner".

Spelen som släpps i PS Plus har valet "Lägg till i bibliotek"(man behöver inte ladda ner dem, utan bara trycka på "Lägg till i bibliotek" på PS Plus för att behålla dem) medans Play at home spelen bara hade "Ladda ner", vilket gjorde det otydligt ifall jag redan hade spelen, fick dem efter jag ladda ner eller ifall man får ladda ner dem tillfälligt.
Så nej, det var inte sådär jättetydligt hur man skulle göra så jag valde att ladda ner alla spelen för att vara säker, nu så ligger dem och skräpar på min lagringsenhet eftersom att jag har rätt många spel att spela igenom innan jag kommer till dessa.

Lite omoget att kalla det gnäll när folk har synpunkter på hur något skulle kunna vara smidigare, men så länge man får något så ska man bara vara glad och hålla k*ft menar du?
Tråkigt med för vad jag skulle kalla Fanboy attityd när man inte får ha synpunkter och glorifierar allt ett företag gör.

Medlem

Om du loggar in på PSN via PS5 eller dator (webb-butik) så finns "Play at Home" erbjudandet nästintill som första val. Om man enbart tänkt lägga till spelet till sitt spelbibliotek blir det enklare att göra så via webb-butiken, som har den knappen, till skillnad från PS5 (där man för tillfället är tvungen att ladda ned och därefter avbryta nedladdningen).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av svampfan:

Det är complete edition. Äger själv original spelet sedan tidigare och hade inget problem att lägga till Complete Edition 🙂

Tack! 👍


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

dyb
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

oj missade att det är complete edition, frozen wilds har jag aldrig spelat, kan man då fortsätta spelet på sin karaktär man har sparad då ?

Ja

Medlem
Skrivet av Caesarsaurus:

Finns en direktlänk på ps-store Play At Home där allt dyker upp 👍

Tack ❤️

12
Skriv svar