Sjukt läcker video visar actionspelens historia över tre decennier

Robot
Sjukt läcker video visar actionspelens historia över tre decennier

Denna vill du se bara för de tokläckra övergångarna.

#spelhistoria


Medlem

Sjukt läcker, grymt jobbat med övergångarna.

Medlem

Sjukt bra redigering!

Medlem

Bara jag som jublade lite för mig själv i MoH när vår vän M1 Garand sa "Ping!"?!

Kul filmsnutt som får en att inse hur gammal man är...

Medlem

Blev sjukt nostalgisk över att se Duke 3D.

Medlem

Nu skall vi se vad vi vet, detta är de jag kan med övergångar:

Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Wolfenstiein igen -> Medal of Honor -> Half-Life igen -> Call of Duty 4 -> Vet inte -> Vet inte -> Mirrors Edge -> Portal -> Vet inte.

Vilka var det jag inte visste? Jag har vissa ideer, men vill inte checka. Lite osäker på om det är Cod4, har inte spelat det SPt men gissar...

Duke till Quake var en cool övergång, den kändes jävligt tung.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Nu skall vi se vad vi vet, detta är de jag kan med övergångar:

Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Wolfenstiein igen -> Medal of Honor -> Half-Life igen -> Call of Duty 4 -> Vet inte -> Vet inte -> Mirrors Edge -> Portal -> Vet inte.

Vilka var det jag inte visste? Jag har vissa ideer, men vill inte checka. Lite osäker på om det är Cod4, har inte spelat det SPt men gissar...

Duke till Quake var en cool övergång, den kändes jävligt tung.

Känns som den sista skulle kunna vara Fear?

Jag har tittat på den så många gånger nu, blir fortfarande impad över övergångarna.


signatur
Medlem

Man brukar säga att spel inte alltid var bättre förr utan att det handlar mer om att personen själv kan knyta ann till dessa spel då det kanske hände nåt i sitt liv just då som var extra positivt. tex att flertalet av oss kanske var runt 15-25 år gamla när livet lekte och man kanske satt i sin första lägenhet å bara spelade hela dagarna efter jobbet. Inga problem, man gjorde som man ville. Lite som musik. Den musik man växer upp med ligger närmare sitt hjärta än ny musik när man blir äldre, tex 50-talister lyssnar gärna på 70-talsrock osv.

Men jag kan ändå inte riktigt hålla med om detta. En av de sakerna jag kollade efter förr, var de fantastiska teknikhopp som hände varje år. Helt sjuka hopp. Och hur många gånger satt man inte i gamla spel och testade om man kunde hitta hemliga rum och ställen som inte var meningen att komma åt? Tex dm4(eller var det dm6?) i quake där man kunde rocketlauncha sej upp ovanför taket mitt i banan.

Nu för tiden trycks det ut diverse 3d-shooters på löpande band och alla ser ruskigt snygga ut. Jag höjer inte direkt på ögonbrynen längre och det händer titt som tätt att jag återgår till de gamla spelen just pga att de särskiljer sej från de nya spelen. Och sen satt iaf jag fler timmar med de gamla spelen. Det finns helt enkelt för många spel i min backlogg som har mindre än 10 timmars speltid. Kom det ut 1 bra spel per år förr så hade man tid å förkovra sej i det spelet. Ska man hinna spela dom nya spelen som kommer ut hela tiden så blir det tyvärr bara några få timmar per spel, vilket jag känner är ett problem. Eller ja... I-landsproblem 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Känns som den sista skulle kunna vara Fear?

Jag har tittat på den så många gånger nu, blir fortfarande impad över övergångarna.

Vad har den där saken nere till vänster att göra i Fear? Nej, detta känns mera so BF3 Singleplayer, har inte ens spelat BF3, eller kanske Bad Company 2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Snyggt värre! Jag hade glömt hur fantastiskt musiken är i Doom.

Men lite pinsamt, jag kände inte igen något endast spel efter Half-life. 😬


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Nu skall vi se vad vi vet, detta är de jag kan med övergångar:

Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Wolfenstiein igen -> Medal of Honor -> Half-Life igen -> Call of Duty 4 -> Vet inte -> Vet inte -> Mirrors Edge -> Portal -> Vet inte.

Vilka var det jag inte visste? Jag har vissa ideer, men vill inte checka. Lite osäker på om det är Cod4, har inte spelat det SPt men gissar...

Duke till Quake var en cool övergång, den kändes jävligt tung.

Första vet jag inte men fyllde i de jag kunde
Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Wolfenstiein igen -> Medal of Honor -> Half-Life igen -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 3

Medlem

Ni säger Battlefield 3 på slutet men är det inte Battlefield 4?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av tisse:

Första vet jag inte men fyllde i de jag kunde
Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Wolfenstein igen -> Medal of Honor -> Half-Life igen -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 3

Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Return to Castle Wolfenstein -> Medal of Honor -> Half-Life 2 -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 3

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ni säger Battlefield 3 på slutet men är det inte Battlefield 4?

Kan det säkert vara, överflödet av modern krigsföring i Battlefield serien har gjort så att minnet inte längre kan skilja dem åt

Medlem
Skrivet av vamp:

Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Return to Castle Wolfenstein -> Medal of Honor -> Half-Life 2 -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 3

Vet inte -> Vet inte -> Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Return to Castle Wolfenstein -> Medal of Honor -> Half-Life 2 -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 4

Vi har lite jobb att göra

Någon mer som tyckte att bland det mest tillfredsställande som finns är en kill med Railgun i Q2 eller Q3?

Medlem

Det första är väl Maze Wars från 70-tal?


signatur

🐖💨💩

Medlem

Saknade Soldier of Fortune i denna video dock. Kanns som det ligger i samma genre som de ovriga korridorspangarna

Forovrigt, en valgjord video


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

eld
Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

Saknade Soldier of Fortune i denna video dock. Kanns som det ligger i samma genre som de ovriga korridorspangarna

Forovrigt, en valgjord video

Yep, saknade lite spel jag med, men det blir ju svårt att få med allt!

Medlem

Ja man är nog lite gammal
Har spelat alla spelen.

Medlem

Läckert! Nu blev jag varse hur mycket ljuden gör för igenkänningsfaktorn. Tog merparten av spelen på just ljuden.

Medlem

Vilket var sista spelet?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Espresso_Bengt:

Någon mer som tyckte att bland det mest tillfredsställande som finns är en kill med Railgun i Q2 eller Q3?

Det är magiskt! Eller en air rocket i QW


signatur
Medlem

Sen är det Portal 2 va? Because potatoe.

Medlem
Skrivet av Ristaaf:

Vet inte -> Vet inte -> Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Return to Castle Wolfenstein -> Medal of Honor -> Half-Life 2 -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 4

Vi har lite jobb att göra

Portal 2 tänker jag.

1
Skriv svar