Sjukt läcker video visar actionspelens historia över tre decennier
Nu skall vi se vad vi vet, detta är de jag kan med övergångar:
Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Wolfenstiein igen -> Medal of Honor -> Half-Life igen -> Call of Duty 4 -> Vet inte -> Vet inte -> Mirrors Edge -> Portal -> Vet inte.
Vilka var det jag inte visste? Jag har vissa ideer, men vill inte checka. Lite osäker på om det är Cod4, har inte spelat det SPt men gissar...
Duke till Quake var en cool övergång, den kändes jävligt tung.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Nu skall vi se vad vi vet, detta är de jag kan med övergångar:
Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Wolfenstiein igen -> Medal of Honor -> Half-Life igen -> Call of Duty 4 -> Vet inte -> Vet inte -> Mirrors Edge -> Portal -> Vet inte.
Vilka var det jag inte visste? Jag har vissa ideer, men vill inte checka. Lite osäker på om det är Cod4, har inte spelat det SPt men gissar...
Duke till Quake var en cool övergång, den kändes jävligt tung.
Känns som den sista skulle kunna vara Fear?
Jag har tittat på den så många gånger nu, blir fortfarande impad över övergångarna.
Man brukar säga att spel inte alltid var bättre förr utan att det handlar mer om att personen själv kan knyta ann till dessa spel då det kanske hände nåt i sitt liv just då som var extra positivt. tex att flertalet av oss kanske var runt 15-25 år gamla när livet lekte och man kanske satt i sin första lägenhet å bara spelade hela dagarna efter jobbet. Inga problem, man gjorde som man ville. Lite som musik. Den musik man växer upp med ligger närmare sitt hjärta än ny musik när man blir äldre, tex 50-talister lyssnar gärna på 70-talsrock osv.
Men jag kan ändå inte riktigt hålla med om detta. En av de sakerna jag kollade efter förr, var de fantastiska teknikhopp som hände varje år. Helt sjuka hopp. Och hur många gånger satt man inte i gamla spel och testade om man kunde hitta hemliga rum och ställen som inte var meningen att komma åt? Tex dm4(eller var det dm6?) i quake där man kunde rocketlauncha sej upp ovanför taket mitt i banan.
Nu för tiden trycks det ut diverse 3d-shooters på löpande band och alla ser ruskigt snygga ut. Jag höjer inte direkt på ögonbrynen längre och det händer titt som tätt att jag återgår till de gamla spelen just pga att de särskiljer sej från de nya spelen. Och sen satt iaf jag fler timmar med de gamla spelen. Det finns helt enkelt för många spel i min backlogg som har mindre än 10 timmars speltid. Kom det ut 1 bra spel per år förr så hade man tid å förkovra sej i det spelet. Ska man hinna spela dom nya spelen som kommer ut hela tiden så blir det tyvärr bara några få timmar per spel, vilket jag känner är ett problem. Eller ja... I-landsproblem 😁
Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7
Känns som den sista skulle kunna vara Fear?
Jag har tittat på den så många gånger nu, blir fortfarande impad över övergångarna.
Vad har den där saken nere till vänster att göra i Fear? Nej, detta känns mera so BF3 Singleplayer, har inte ens spelat BF3, eller kanske Bad Company 2.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Nu skall vi se vad vi vet, detta är de jag kan med övergångar:
Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Wolfenstiein igen -> Medal of Honor -> Half-Life igen -> Call of Duty 4 -> Vet inte -> Vet inte -> Mirrors Edge -> Portal -> Vet inte.
Vilka var det jag inte visste? Jag har vissa ideer, men vill inte checka. Lite osäker på om det är Cod4, har inte spelat det SPt men gissar...
Duke till Quake var en cool övergång, den kändes jävligt tung.
Första vet jag inte men fyllde i de jag kunde
Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Wolfenstiein igen -> Medal of Honor -> Half-Life igen -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 3
Ni säger Battlefield 3 på slutet men är det inte Battlefield 4?
Första vet jag inte men fyllde i de jag kunde
Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Wolfenstein igen -> Medal of Honor -> Half-Life igen -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 3
Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Return to Castle Wolfenstein -> Medal of Honor -> Half-Life 2 -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 3
Ni säger Battlefield 3 på slutet men är det inte Battlefield 4?
Kan det säkert vara, överflödet av modern krigsföring i Battlefield serien har gjort så att minnet inte längre kan skilja dem åt
Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Return to Castle Wolfenstein -> Medal of Honor -> Half-Life 2 -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 3
Vet inte -> Vet inte -> Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Return to Castle Wolfenstein -> Medal of Honor -> Half-Life 2 -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 4
Vi har lite jobb att göra
Saknade Soldier of Fortune i denna video dock. Kanns som det ligger i samma genre som de ovriga korridorspangarna
Forovrigt, en valgjord video
Yep, saknade lite spel jag med, men det blir ju svårt att få med allt!
Någon mer som tyckte att bland det mest tillfredsställande som finns är en kill med Railgun i Q2 eller Q3?
Det är magiskt! Eller en air rocket i QW
Vet inte -> Vet inte -> Vet inte -> Wolfenstein -> Doom -> Duke 3D -> Quake -> Golden Eye -> Half-Life -> Quake 3 -> Return to Castle Wolfenstein -> Medal of Honor -> Half-Life 2 -> Call of Duty 4 -> Far Cry 2-> Killing Floor -> Mirrors Edge -> Portal -> Battlefield 4
Vi har lite jobb att göra
Portal 2 tänker jag.