Star Citizen Svenska Spelare

Medlem
Skrivet av JRico:

En trolig free-fly närmar sig (i slutet av maj), passa på och testa då vetja!

Oh, ty för info. Will keep an eye out

Medlem
Skrivet av GreeM:

Detta låter som något intressant. Enda som håller mig borta från o ha roligt i spelet är prestandan. Sitter med ett 3080 o 3800x o det doppar alldeles för mycket ändå.

Men de skulle komma ut med vulkan istället har ja för mig om, nån som vet hur långt ifrån det är? Ska ju tydligen hjälpa enormt.

Vulkanövergången har de hårdsatsat på det senaste året, så det är på väg, men jag tror inte det kommer ge någon större effekt innan de kommit in i beta-fasen och börjat fokusera på optimeringen av spelet istället.
Däremot ger Vulkanövergången tillgång till många fler fördelar som stöd för VR, raytracing, tesselering och annan modern hårdvarustödd grafikteknik.

I dag är spelet fortfarande extremt processorberoende och du får inte mycket bättre prestanda av high end-grafikkort.

Det som istället brukar vara den största orsaken till upplevt lagg (det som ser ut som grafiklagg) i alphan är istället streamingen och serverprestandan.

Streamingen kan man själv åtgärda genom att förbättra ping och uppkoppling, samt skaffa en så snabb SSD som möjligt. Detta eftersom SC till så stor del förlitar sig på att streama in en gigantisk mängd innehåll dynamiskt hela tiden i extremt hög både grafikupplösning och på detaljnivå av antalet consumables, NPC:er och övriga spelare. Misslyckas man helt ladda in, så upplever man de klassiska SC-buggarna där man sjunker igenom planeten eller rymdbasen i ett svart mörker för att det inte hunnit ladda in, eller fastnar inuti en asteroid för att de laddat in för sent efter att man färdats dit. Mindre streaminglagg artar sig exakt som grafiklagg i spelet, för att det laddas in klumpvis och spelet stammar. Värst upplevs detta i stora metropoler med många byggnader att ladda in.
Detta kommer delvis avhjälpas i nästnästa patch då de skall "culla" (ignorera) att ladda in innehåll inuti rymdskepp och interiörer som man ändå inte kan se.

Den andra stora anledningen är att servrarna är överbelastade och föråldras snabbt, så att man tydligt märker om en server varit igång för länge, då den börjar bete sig illa och man får dejavu-effekter av lagg, tills den ger upp helt.
Detta kommer de att försöka åtgärda i den kommande övergången till server meshing, som varit det största fokus för ingenjörerna det senaste året. Det kommer driftsättas i delar innan allt är redo.

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Har inte varit så intresserad av spelet innan men den här alliansen låter as cool så nu vill jag nästan börja spela bara för att kunna gå med

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av almblad:

Yes, det finns guilder. I Star Citizen heter det Organisationer, men fungerar på ungefär samma sätt. En glad samling människor samlar sig under ett och samma tak och spelar tillsammans

Skrivet av zemion:

Ja det finns guilder. I detta spel kallas guilder för organisationer. Asgard organisation jag representerar och är en av ledarna för. Du kan läsa om den höga upp i tråden 🙂

Jepp. Läste det. Min tanke var om man som i WoW t.ex kutar runt med "Asgard" i relation till ens namn, eller ens namn kanske inte ens syns.....?

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem
Skrivet av Beginner:

Jepp. Läste det. Min tanke var om man som i WoW t.ex kutar runt med "Asgard" i relation till ens namn, eller ens namn kanske inte ens syns.....?

Idag finns inte någon sätt att se att man tillhör en organisation in-game. Dock går det att söka på spelarens namn på RSI sidan. Vilket jag och andra ofta gör för att identifiera vem man strider mot eller vem man träffar i spelet. Då kan man även se vilken org dom tillhör. Här har du mig t.ex. https://robertsspaceindustries.com/citizens/zemion

I framtiden ska du kunna identifiera folk in game och se vilken org dom tillhör. Vi ska även ha en delad bank där orgen kan samla sina pengar och resurser till projekt som att bygga en stor bas på en måne eller en planet

Här är lite om du vill höra om baser

Medlem
Skrivet av Beginner:

Höll för mig att dom skulle gå eftet Battle Angel Alitas riktning i spelet. Att man scanar folk för att se vad dom heter och om dom har ett pris på sitt huvud. Tror det var på squadron 42 så körde piraterna med en annan identfiering på sitt skepp. Kunde stå att ägaren till skeppet var 500 år gammal.

Medlem
Skrivet av zemion:

Idag finns inte någon sätt att se att man tillhör en organisation in-game. Dock går det att söka på spelarens namn på RSI sidan. Vilket jag och andra ofta gör för att identifiera vem man strider mot eller vem man träffar i spelet. Då kan man även se vilken org dom tillhör. Här har du mig t.ex. https://robertsspaceindustries.com/citizens/zemion

I framtiden ska du kunna identifiera folk in game och se vilken org dom tillhör. Vi ska även ha en delad bank där orgen kan samla sina pengar och resurser till projekt som att bygga en stor bas på en måne eller en planet

Här är lite om du vill höra om baser
https://youtu.be/Sv6qJ9ZRkaw

Tack. Glömde en fråga till, ska vara tyst sen. Finns det speciella "chattkanaler" för egen organisation ingame? Klippet du länkade gjorde mig ju inte mindre sugen må jag säga.

Skrivet av rmpyro:

Höll för mig att dom skulle gå eftet Battle Angel Alitas riktning i spelet. Att man scanar folk för att se vad dom heter och om dom har ett pris på sitt huvud. Tror det var på squadron 42 så körde piraterna med en annan identfiering på sitt skepp. Kunde stå att ägaren till skeppet var 500 år gammal.

Ohhhh. Häftig tanke, att skanna folk för att få info om dem.

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem
Skrivet av Beginner:

Tack. Glömde en fråga till, ska vara tyst sen. Finns det speciella "chattkanaler" för egen organisation ingame? Klippet du länkade gjorde mig ju inte mindre sugen må jag säga.

Ohhhh. Häftig tanke, att skanna folk för att få info om dem.

Nej tyvärr det kommer senare

12
Skriv svar