Apex Legends flörtar med arenashooters i nytt spelläge - Vi har testat

Robot
Apex Legends flörtar med arenashooters i nytt spelläge - Vi har testat
Medlem

Isch, en av de större klagomålen om BR och de diverse gameplay modesen i just apex har varit det konstanta väntandet och downtimen när man väl dör.

Tror de flesta, mig själv inkluderat, vänta sig ett deathmatch/TDM aktig mode med konstanta fights och respawns för att slippa det.

Medlem

Kanske ska testa Apex då. Såg lite trevligt ut men hatar BR spel

Medlem

Jag är en av dom där Arena shooter typerna, Lawbreakers var det bästa som hade hänt på 10 år när det launchades, men vi vet ju hur det gick för det spelet.. Så detta är väl välkommet, även om det inte riktigt känns som en arena shooter egentligen? Även fast det per definition kanske är det. Men jag kommer definitivt testa, har ändå otroligt många timmar i Apex från innan.

Skrivet av pitchatan:

Isch, en av de större klagomålen om BR och de diverse gameplay modesen i just apex har varit det konstanta väntandet och downtimen när man väl dör.

Tror de flesta, mig själv inkluderat, vänta sig ett deathmatch/TDM aktig mode med konstanta fights och respawns för att slippa det.

Exakt, TD eller FFA så hade hur många som helst kommit tillbaka.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Eftersom detta är ett nytt, permanent spelläge kanske det kommer varianter på det framöver. De hade meckat med ett arenaläge sedan slutet av 2019, och testat massor av olika varianter. Tycker personligen att de kan göra Tiranfall 3, i Apex Legends.


signatur
Medlem

De har "lånat" ett väl fungerande koncept som stått sig i många år, ska bli intressant och se hur populärt det blir, personligen mindre sugen på 3 vs 3, men det kan kanske ändra sig

Själv hoppas jag att Mechs och "wallrunning" stannar i Titanfall och inte tar sig in i Apex Legends, men den som lever får se.

Kört rätt mycket nu i säsong 8 då jag gillar KC, misstänker att det nog blir mindre i säsong 9 såvida de inte lyckats "piffa upp" kartan ordentligt.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Oj, det där låter jobbigt. Nej, tack.
Testade Apex när det var nytt, men det är inget för mig.


signatur

autograph

Medlem

Nej, jag vet inte, jag. Detta känns inte så lockande rent spontant. För mig är Apex BR och inget annat. Halva grejen är ju nerven när man droppar och lootar och att hålla sig inom ringen osv.

Blir väl att testa i alla fall.

Medlem

Testar gärna men vore mer intresserad om det handlade om fler lag än bara 2. Looting-biten av spelet är det sämsta i mitt tycke så detta lät annars tilltalande.

Medlem

Kör varje dag nästan. Men gillar original bäst. Kommer inte ha något problem om dom inför ett läge med robotar. Kommer kunna ta en paus i ca en vecka på grund av att jag når max säson pass och det känns rätt skönt.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Exakt, TD eller FFA så hade hur många som helst kommit tillbaka.

De har väl inga problem med brist på spelare dock? Servrarna är konstant överbelastade och de slog ju rekord i antal samtidiga spelare i februari, och det verkar bara gå uppåt sedan dess. 🤔

https://steamcharts.com/app/1172470

Medlem

Gillar Cod:Warzone bättre, där man har en chans att komma tillbaka efter att man dör.
Tycker inte att Battlefields BR var något vidare.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Gillar Cod:Warzone bättre, där man har en chans att komma tillbaka efter att man dör.
Tycker inte att Battlefields BR var något vidare.

Du har chans att komma tillbaka även i Apex.

1
Skriv svar