Mina första tankar kring Dragon Quest XI till Nintendo Switch

Medlem
Mina första tankar kring Dragon Quest XI till Nintendo Switch

Jag har börjat försöka spela Dragon Quest XI på Nintendo Switch lite mer.
Har testat att spela både i 2D och 3D och märkte snabbt mer skillnader än vad jag trodde från början att jag skulle märka av.

Först förstod jag mig inte riktigt på det med att byta från 2D till 3D när man spelade. Man skickas ju tillbaka till början av spelet, tills jag förstod att det var i början av kapitlet som man började.
Det svåra var att veta när ett kapitel började eller slutade, inte ens Google kunde hjälpa mig med det eftersom enligt de sidor jag gick in på så började kapitel 2 när man lämnade sin hemstad, något som inte överensstämde med spelet.
Men när jag spelade ett tag till och kom till efter att jag träffat Erik och vi flytt från fängelset så kunde man välja kapitel när jag ändrade till 2D igen.

Det som jag också märkte av var vilken stor skillnad det var mellan 2D och 3D.
I 2D kunde jag hitta bättre och såg vart det låg kistor med mera.
I 3D var det mycket större och inte lika lätt att hitta gömda kistor.

När jag spelade i 3D så såg staden verkligen ut som en stad med massor av hus och jag visste inte riktigt vart jag skulle börja. I 2D gick det snabbt och enkelt att gå igenom alla hus i staden och det kändes inte lika mycket som en stad.

Det som jag gillade var att uppdrag som jag gjort, saker som jag tagit och vilken level som jag tagit mig upp till följer med när jag byter från exempelvis 3D till 2D.
Visste inte att jag kunde göra uppdrag innan jag körde i 3D och när jag gick tillbaka till 2D så tackade de mig för de uppdrag jag hade gjort i 3D.
Sen gjorde jag ett uppdrag i 2D som jag inte lyckades med i 3D men i 2D var det mycket enklare.

Så efter att ha spelat första kapitlet i spelet så känner jag att jag vill veta mer. Älskar att det går att välja om man vill spela i 3D eller 2D då jag ofta faller tillbaka och vill spela ett spel i 2D framför ett i 3D. Beroende på vilket det är.
Men jag hoppas att det kommer att komma fler spel där man kan växla så här i framtiden, för det var riktigt kul.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar