Ny Cyberpunk 2077-hotfix gör spelet stabilare

Robot
Ny Cyberpunk 2077-hotfix gör spelet stabilare

Smått och stort och gott i senaste minipatchen.

#cyberpunk-2077


Medlem

Trevligt. Jag tror dock man kan konstatera att spelet i grunden är som ett stort trassel. Att det släpptes i det skick är under all kritik.

Medlem

Man blir ju lite fundersam över när Sony kommer ta tillbaka spelet på psn och vad nu priset kommer ligga på när de väl gör det. Jag är långt ifrån sugen på det men lappar de ihop det någorlunda kan jag tänka mig att köpa.

Medlem

Jag väntar fortfarande på retail!!

Inaktiv

Satt och spelade några timmar igår. Grymt bra spel.

Medlem

Man får nog ge det ett år till i alla fall. Kanske kommer en "Ultimate edition" till slut, när de är färdiga med att laga det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Förstår inte vad folk klagar så mycket på... har spelat det drygt 40 timmar på Series X. Visst, det har någon liten småbugg då och då men inget som jag stör mig på. Tror bara "gamers" överlag är gnällspikar by nature. Har hur kul som helst med spelet!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

jag väntar på rea kanske höst rea man köper spelet då får man nog härlig upplevelse


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Förstår inte vad folk klagar så mycket på... har spelat det drygt 40 timmar på Series X. Visst, det har någon liten småbugg då och då men inget som jag stör mig på. Tror bara "gamers" överlag är gnällspikar by nature. Har hur kul som helst med spelet!

”Jag har inga problem så därför har spelet inga fel”

Börja med att kolla runt lite på internet så ser du vilka problem spelet dras med. Grattis till dig för att du har haft en bra upplevelse men det betyder inte att alla andra är gnällspikar.

Medlem
Skrivet av Thane:

”Jag har inga problem så därför har spelet inga fel”

Börja med att kolla runt lite på internet så ser du vilka problem spelet dras med. Grattis till dig för att du har haft en bra upplevelse men det betyder inte att alla andra är gnällspikar.

Var skrev jag att spelet inte har några fel?

Däremot är jag inte så kräsen som gruppen gamers verkar vara, men jag tror dock att det är en effekt av att de som gnäller mest, också hörs mest. Jag är fullt medveten om de problem som spelet dras med, men jag hävdar nog ändå att faktum kvarstår; folk gillar att gnälla.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

@socialarbetaren Det är lätt att dra alla över en kant och påstå att all väl motiverad kritik av ett spel är = gnäll. När det gäller Cyberpunk så finns det inte bara oacceptabelt med buggar utan det är också djupa designmissar och brutna löften som inte är något man kommer kunna fixa i en Hotfix.

Kritiken spelet får är berättigad och skall de djupa problemen lösas så måste de designa om nyckeldelar av spelet. Frågan är om de är beredda att lägga resurserna och tiden som krävs för det. Jag är tveksam.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Var skrev jag att spelet inte har några fel?

Däremot är jag inte så kräsen som gruppen gamers verkar vara, men jag tror dock att det är en effekt av att de som gnäller mest, också hörs mest. Jag är fullt medveten om de problem som spelet dras med, men jag hävdar nog ändå att faktum kvarstår; folk gillar att gnälla.

Folk förväntar sig en färdig produkt vid release, men jag antar att spelindustrin skall få fortsätta släppa icke klara spel med attityden "vi fixar det med lite patcher senare" mentalitet.

Ifall spelindustrin börjar släppa spel som fungerar bra vid launch så kommer inte majoriteten av användarna gnälla heller. CDPR hade min totala respekt innan CP77. Att påstå att saker o ting inte är ok är inte att gnälla, utan vi konsumenter förväntar oss en färdig produkt, och det gäller inom alla områden.

Medlem

Ett steg närmare GOTY-edition


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jag lirade typ 20-25 timmar och jag tycker definitivt att det är ett kul spel men geez inte i närheten av mina förväntningar. Mitt eget fel över att ha hajpat det. Jag hade dock tur som hade en nästan helt bugfri upplevelse.

Men jag spelade inte klart och kommer inte röra skiten igen tills de lägger in mer customization i.e frisör/plastikkirurgi. Inte nog med att alla snygga outfits är NPC exklusiva, hur fan tänkte de? Det ska inte vara så jävla svårt att införa en funktion som gör att man kan gå fram till spegeln i sin lägenhet och föra upp customization rutan.... Jag förstår verkligen inte megaidiotin att de först skippade den funktionen och FORTFARANDE inte lagt till en så simpel grej som moddare redan lyckats fixa men det funkar inte för de som streamar eller lirar konsol. Det är mitt största klagomål. Bristen på customization ger mig fan huvudvärk för jag förstår inte hur de kan ha misslyckat så hårt på den fronten som borde varit något av det enklaste under hela utvecklingen. Det har varit ett väldigt stort klagomål som de har valt att helt ignorera. Som sagt den typen idioti är bortom min förmåga att försöka förstå sig på, helt sinnes......

Medlem

Mer än 60% av utvecklarna har gått vidare till nästa projekt.

40% är kvar som arbetar på patcher, DLCs osv, vilket kommer minskas för varje månad enligt Kicinski.

Han påstår att de lärt sig av sina misstag, men tittar man på intervjuer några år tillbaka kring Witcher 3 som präglades av just management issues, så var läxan lärd där också men som de då verkar ha glömt men fått sig en påminnelse. Utvecklarna under witcher 3 kritiserade ledningens attityd vilket löd "vi tar det problemet när det kommer", vilket inte gick hem hos många utvecklare som ledde till att mer än hälften slutade efter blood and wine.

Konstigt utlåtande, med tanke på Adam Badowskis försvarstal efter Schreiers insider-rapport i januari.

Detta ger bilden av att de är oense bland varandra.

Det är oerhöert komplicerat att skapa spel, och då borde ledningen finnas där för sina utvecklare och utöva nyttig ledarskap, istället för att ge oplanerad frihet till sina utvecklare som i CP2077 ledde till dubbelt arbete för många utvecklare. E.g en utvecklare skapade en shader som tog 16 timmar, bara för att sen få reda på att en annan utvecklare edan skapat bättre liknande shader, och där försvann 16 timmars arbete i papperskorgen.

Hoppas CDProject ledningen lärt sig på riktigt nu, för många gamers som kommer ihåg, kommer vara skeptiska mot nästa projekt.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Var skrev jag att spelet inte har några fel?

Däremot är jag inte så kräsen som gruppen gamers verkar vara, men jag tror dock att det är en effekt av att de som gnäller mest, också hörs mest. Jag är fullt medveten om de problem som spelet dras med, men jag hävdar nog ändå att faktum kvarstår; folk gillar att gnälla.

Förstår vad du menar, ser man inte det andra ser så är det lätt att dra sådana slutsatser, har gjort det själv många gånger. Kanske beror det på vilken plattform man spelar på, men på PC är det en katastrof. Som exempel, om jag börjar spela spelet och hoppar på min motorcykel och kör iväg så är min gubbe flintskallig i många fall för att spelet inte har laddat in karaktären fullständigt. Sedan poppar folk och bilar in och ut från ingenstans, medans bilar som kör förbi en inte har laddats in riktigt och ser lågupplösta ut. Om du tittar åt ett håll, vänder dig om, och sedan tittar åt samma håll igen så är NPCerna och bilarna som var där borta, eller så poppar det in nya igen. Ibland när telefonen ringer så kan du svara men ingenting händer förrän 1 minut senare. När du är ute och kör så är gatorna näst intill tomma för ingenting har laddats in. NPC:er som teleporterar. En AI som är väldigt dålig. Med mycket mera.

Jag överdriver inte när jag säger detta, allt det ovan händer under loppet utav 3-5 minuters spelande på en high-end dator.
Efter en timmes spelande får jag huvudverk och måste stänga av, det är buggar konstant, inget skämt.

Sist jag spelade bestämde jag mig för att spela en sidequest, det började med att den kvinnliga karaktären (Panam?) flög i luften, för att sedan teleportera sig till mig i över 1 km. Hela NPC och bil systemet i spelet är totalt ofärdigt och värdelöst som det är just nu. https://streamable.com/sipccz

Medlem

Cyperpunk 2078, där har vi vad som lovades


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Mer än 60% av utvecklarna har gått vidare till nästa projekt.
40% är kvar som arbetar på patcher, DLCs osv, vilket kommer minskas för varje månad enligt Kicinski.

De har dock inte gått vidare till ett nytt "projekt", då källan (CDPR telefonkonferens) nämner att 60% arbetar med "new content", vilket innefattar kommande DLC till CP2077 etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Aletheides:

@socialarbetaren Det är lätt att dra alla över en kant och påstå att all väl motiverad kritik av ett spel är = gnäll. När det gäller Cyberpunk så finns det inte bara oacceptabelt med buggar utan det är också djupa designmissar och brutna löften som inte är något man kommer kunna fixa i en Hotfix.

Kritiken spelet får är berättigad och skall de djupa problemen lösas så måste de designa om nyckeldelar av spelet. Frågan är om de är beredda att lägga resurserna och tiden som krävs för det. Jag är tveksam.

Ja, jag vet att jag kommer upplevas som en dryg jävel nu, men kan vi vänligen lära oss att begreppet lyder "dra alla över en kam".

Tack och förlåt.

Medlem
Skrivet av bogani:

Ja, jag vet att jag kommer upplevas som en dryg jävel nu, men kan vi vänligen lära oss att begreppet lyder "dra alla över en kam".

Tack och förlåt.

alle über einen Kamm scheren

För att vara en extra dryg jävel.

Medlem

Jag har inte spelat spelet men av det man hör så är det fortfarande mycket att önska. Själv går mina tankar i att köpa det till PS5 när de släppt PS5 uppdateringen. Inte för att förbättrad grafik är så viktigt utan snarare att de få jobbat på i nästan ett år extra vilket bör göra upplevelsen något bättre. Jag tror absolut att spelet är värt att spela.

Medlem

Fortfarande än av dom bäst spelen som har gjorts. Galet cooolt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av nils45:

Förstår vad du menar, ser man inte det andra ser så är det lätt att dra sådana slutsatser, har gjort det själv många gånger. Kanske beror det på vilken plattform man spelar på, men på PC är det en katastrof. Som exempel, om jag börjar spela spelet och hoppar på min motorcykel och kör iväg så är min gubbe flintskallig i många fall för att spelet inte har laddat in karaktären fullständigt. Sedan poppar folk och bilar in och ut från ingenstans, medans bilar som kör förbi en inte har laddats in riktigt och ser lågupplösta ut. Om du tittar åt ett håll, vänder dig om, och sedan tittar åt samma håll igen så är NPCerna och bilarna som var där borta, eller så poppar det in nya igen. Ibland när telefonen ringer så kan du svara men ingenting händer förrän 1 minut senare. När du är ute och kör så är gatorna näst intill tomma för ingenting har laddats in. NPC:er som teleporterar. En AI som är väldigt dålig. Med mycket mera.

Jag överdriver inte när jag säger detta, allt det ovan händer under loppet utav 3-5 minuters spelande på en high-end dator.
Efter en timmes spelande får jag huvudverk och måste stänga av, det är buggar konstant, inget skämt.

Sist jag spelade bestämde jag mig för att spela en sidequest, det började med att den kvinnliga karaktären (Panam?) flög i luften, för att sedan teleportera sig till mig i över 1 km. Hela NPC och bil systemet i spelet är totalt ofärdigt och värdelöst som det är just nu. https://streamable.com/sipccz

Rätt sjukt hur olika det kan vara från person till person. Det enda du nämner som jag själv har upplevt är det fetmarkerade. Då har jag ändå inte spelat sen december och har således inte testat spelet efter det fått sina första patchar. De "värsta" buggarna jag stött på är typ några muggar som svävat i luften i en cutscene, en NPC som knallade rakt in i en vägg osv. Det vanliga, helt enkelt.

Mitt ena problem med spelet var istället hur död staden var - att det rådde total brist på interaktivitet. Oerhört vacker att bara åka/strosa runt i och titta på vyerna, men illusionen krossas så fort man faktiskt vill göra något som inte har med uppdrag att göra. Det andra problemet var hur linjärt narrativet var. Spelaren har ju knappt någon input över huvud taget, och även om det finns en del val att göra och det förvisso har mer player agency än rena actionspel som Rockstars GTA eller RDR så ligger ändå liknelserna med dessa närmare till hands än rena RPG:n.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Var skrev jag att spelet inte har några fel?

Däremot är jag inte så kräsen som gruppen gamers verkar vara, men jag tror dock att det är en effekt av att de som gnäller mest, också hörs mest. Jag är fullt medveten om de problem som spelet dras med, men jag hävdar nog ändå att faktum kvarstår; folk gillar att gnälla.

Eller så har du haft tur och inte upplevt de problem som många andra har gjort.

Det gör inte dessa människorna till gnällspikar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av nils45:

Förstår vad du menar, ser man inte det andra ser så är det lätt att dra sådana slutsatser, har gjort det själv många gånger. Kanske beror det på vilken plattform man spelar på, men på PC är det en katastrof. Som exempel, om jag börjar spela spelet och hoppar på min motorcykel och kör iväg så är min gubbe flintskallig i många fall för att spelet inte har laddat in karaktären fullständigt. Sedan poppar folk och bilar in och ut från ingenstans, medans bilar som kör förbi en inte har laddats in riktigt och ser lågupplösta ut. Om du tittar åt ett håll, vänder dig om, och sedan tittar åt samma håll igen så är NPCerna och bilarna som var där borta, eller så poppar det in nya igen. Ibland när telefonen ringer så kan du svara men ingenting händer förrän 1 minut senare. När du är ute och kör så är gatorna näst intill tomma för ingenting har laddats in. NPC:er som teleporterar. En AI som är väldigt dålig. Med mycket mera.

Jag överdriver inte när jag säger detta, allt det ovan händer under loppet utav 3-5 minuters spelande på en high-end dator.
Efter en timmes spelande får jag huvudverk och måste stänga av, det är buggar konstant, inget skämt.

Sist jag spelade bestämde jag mig för att spela en sidequest, det började med att den kvinnliga karaktären (Panam?) flög i luften, för att sedan teleportera sig till mig i över 1 km. Hela NPC och bil systemet i spelet är totalt ofärdigt och värdelöst som det är just nu. https://streamable.com/sipccz

Har du spelet installerat på en SSD eller en gammal snurrdisk?

Medlem

Jag ville ha ett RPG. Blev rätt besviken...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Rätt sjukt hur olika det kan vara från person till person. Det enda du nämner som jag själv har upplevt är det fetmarkerade. Då har jag ändå inte spelat sen december och har således inte testat spelet efter det fått sina första patchar. De "värsta" buggarna jag stött på är typ några muggar som svävat i luften i en cutscene, en NPC som knallade rakt in i en vägg osv. Det vanliga, helt enkelt.

Mitt ena problem med spelet var istället hur död staden var - att det rådde total brist på interaktivitet. Oerhört vacker att bara åka/strosa runt i och titta på vyerna, men illusionen krossas så fort man faktiskt vill göra något som inte har med uppdrag att göra. Det andra problemet var hur linjärt narrativet var. Spelaren har ju knappt någon input över huvud taget, och även om det finns en del val att göra och det förvisso har mer player agency än rena actionspel som Rockstars GTA eller RDR så ligger ändå liknelserna med dessa närmare till hands än rena RPG:n.

Jag börjar tro att spelet fungerar olika på olika plattformar, men också olika dator-setups, osv. Håller med dig på det andra.

Skrivet av Novdid:

Har du spelet installerat på en SSD eller en gammal snurrdisk?

Jag har spelat installerat på en gammal snurrdisk faktiskt, kanske beror på det, vad tror du?

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag har spelat installerat på en gammal snurrdisk faktiskt, kanske beror på det, vad tror du?

Absolut. Det du beskriver är att spelet inte klarar av att strömma in resurser i tid. Flytta installationen till en SSD så löser den biten sig, det kan jag nästan lova.

Medlem
Skrivet av Novdid:

Absolut. Det du beskriver är att spelet inte klarar av att strömma in resurser i tid. Flytta installationen till en SSD så löser den biten sig, det kan jag nästan lova.

Då borde väl cdpr uppdatera min-spec helt enkelt.

Själv har jag det på hdd, inte ssd, och fungerar för mig. Så kanske inte bara är konsumentens hårdvara det som är problemet


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Då borde väl cdpr uppdatera min-spec helt enkelt.

Själv har jag det på hdd, inte ssd, och fungerar för mig. Så kanske inte bara är konsumentens hårdvara det som är problemet

SSD är rekommenderat av CDPR.

12
Skriv svar