Medlem

Nu har jag typ sprungit in i en vägg av svårighet och jobbiga fiender, jag ger upp för jobbigt och tråkigt att börja om. Rougelite eller va det heter är inget för mig. Första och sista spelet i denna "genre" jag kör. Ska bli kul på fredag att spela Resident Evil istället. Jag brukar ju numera ställa in på lättaste svårighetsgraden på spel för att bara köra igenom storyn och gå vidare till nästa spel.

Synd att EB Games inte är kvar annars kunde man bytt in spelet mot Ratchet and Clank som kommer snart. 750spänn i sjön.

Skribent
Skrivet av Gaara:

Nu har jag typ sprungit in i en vägg av svårighet och jobbiga fiender, jag ger upp för jobbigt och tråkigt att börja om. Rougelite eller va det heter är inget för mig. Första och sista spelet i denna "genre" jag kör. Ska bli kul på fredag att spela Resident Evil istället. Jag brukar ju numera ställa in på lättaste svårighetsgraden på spel för att bara köra igenom storyn och gå vidare till nästa spel.

Synd att EB Games inte är kvar annars kunde man bytt in spelet mot Ratchet and Clank som kommer snart. 750spänn i sjön.

Vill du testa ett mer välbalanserat exempel på genren så rekommenderar jag Hades. Kostar mycket mindre också.

Medlem
Skrivet av vajn:

Om du köpt det på skiva så kan jag kanske köpa av dig? Misstänker att jag precis som du kommer att ge upp, då jag inte pallat med demon/dark souls

Jag lånade precis ut det till en kompis. Jag ville jättegärna låna hans Ghost of Tsushima, så jag ljög han rakt i ansiktet och sa att det var bra. Hahaha. Han kan allt få plågas lite med skiten, så sitter jag och myser med hans spel i stället.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag lånade precis ut det till en kompis. Jag ville jättegärna låna hans Ghost of Tsushima, så jag ljög han rakt i ansiktet och sa att det var bra. Hahaha. Han kan allt få plågas lite med skiten, så sitter jag och myser med hans spel i stället.

Plot twist, din kompis tycker det är bra 😉

Vet att jag tycker det är riktigt najs iaf. Men det kommer ta tid att klara ut och det är ok för mig.

Förra omgången hade jag sjukt flyt och fick massor av trevliga power ups. Klarade mig igenom första tre biomes utan ett enda problem. Andra gånger har jag dött i typ tredje rummet haha. Bara sadla om och köra igen 😁

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Plot twist, din kompis tycker det är bra 😉

Vet att jag tycker det är riktigt najs iaf. Men det kommer ta tid att klara ut och det är ok för mig.

Förra omgången hade jag sjukt flyt och fick massor av trevliga power ups. Klarade mig igenom första tre biomes utan ett enda problem. Andra gånger har jag dött i typ tredje rummet haha. Bara sadla om och köra igen 😁

När man kämpat sig igenom de 3 första biomes får man ju en så lagom rolig överraskning....

Medlem
Skrivet av jeppe109:
  1. Övning ger färdighet. Fortsätt nöta så kommer du till slut klara det.

  2. Är det inte belöning nog om du haft roligt under tiden du spelat?

Spelade det för första gången igår kväll och vilken härlig audiovisuell upplevelse det var.
Accepterade väldigt fort att man kommer få börja om väldigt många gånger innan man blivit duktigare haha.

Finns mycket utrymme för mig att bli betydligt bättre.
Ser fram emot nästa omgång 😁

Så säger alla nyförälskade...

Poängen är inte att "nöta för att till slut klara det".

Den är snarare att det är tråkigt att nöta. Detta då andra spel i samma genre erbjuder en liknande upplevelse som är mer stimulerande.

Jag spelade 14 timmar i sträck vid release. Tyckte att det var grymt bra.

Men nu orkar jag inte ens starta det. Tanken på att spendera 1-2 timmar utan att tjäna något inför nästa runda är mördande.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Vill du testa ett mer välbalanserat exempel på genren så rekommenderar jag Hades. Kostar mycket mindre också.

Konstig rekommendation då Returnal endast finns till PS5 och Hades till Switch/PC.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kom till slut bossen vad det verkar som ikväll. Hade gjort slut på alla extra liv så ville mest känna på han. Verkar inte omöjligt men resan dit är lång 🙄 stört trist var det när jag var vapen level 29 och dog. Ville ha 30 för trophyn 😂

Men spela inte spelet för att klara ut storyn då den inte är speciellt matig. Spela spelet istället som ett arkad spel där varje rum är en level, likt diablo. Framstegen man gör är få utan istället är det ju arkadupplevelsen som blir bättre ju mer items du låser upp.

Helt klart inte ett spel för den stora massan men att kalla det dåligt vore att skämmas 🤔

Medlem
Skrivet av Freakon:

Konstig rekommendation då Returnal endast finns till PS5 och Hades till Switch/PC.

Inte så konstigt då det krävs minimal PC-kraft för Hades att rulla fin fint. Behövs inte ens ett grafikkort. Dessutom är Hades ett helt fantastiskt spel med ett djup som inget annat spel i samma genre kan ge för under 200 kr.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Skribent
Skrivet av Freakon:

Konstig rekommendation då Returnal endast finns till PS5 och Hades till Switch/PC.

Tänkte inte ens på att Hades inte finns på PS5. Förhoppningsvis släpps det till PS4/PS5 också vad det lider. Det borde finnas på alla format.

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag lånade precis ut det till en kompis. Jag ville jättegärna låna hans Ghost of Tsushima, så jag ljög han rakt i ansiktet och sa att det var bra. Hahaha. Han kan allt få plågas lite med skiten, så sitter jag och myser med hans spel i stället.

Om du ändrar dig så hör av dig. Jag har inte bråttom, men är som sagt nyfiken på spelet 👍

Medlem

16 timmar och 28 deaths senare när credits rullar är man bra nöjd med sin prestation 😁

Jag var inte speciellt sugen på Returnal för fullpris men får tacka Power att det såldes en kort stund för 499:-.

Tur var väl det för annars hade jag kanske missat ett av de bättre spelen i år.
För vad spelet är och utger sig för att vara ger jag det 9 astronauter av 10 möjliga.

Enda kritiken jag har är att det om något är lite kort.
Hade gärna mött fler fräcka bossar 😀

Rekommenderas varmt.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Tänkte inte ens på att Hades inte finns på PS5. Förhoppningsvis släpps det till PS4/PS5 också vad det lider. Det borde finnas på alla format.

Håller med.

Hades är ett av de spel jag ser mest framemot till PS5. Utgår iskallt från att det kommer i en GOTY edition.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

16 timmar och 28 deaths senare när credits rullar är man bra nöjd med sin prestation 😁

Jag var inte speciellt sugen på Returnal för fullpris men får tacka Power att det såldes en kort stund för 499:-.

Tur var väl det för annars hade jag kanske missat ett av de bättre spelen i år.
För vad spelet är och utger sig för att vara ger jag det 9 astronauter av 10 möjliga.

Enda kritiken jag har är att det om något är lite kort.
Hade gärna mött fler fräcka bossar 😀

Rekommenderas varmt.

Fixade också det idag på morgonen 😀 jag hade pålslagaren med 2 skott på sista bossen och tog fan 10 min innan jag fatta de hur man skulle göra. Dog tyvärr men hade visst en checkpoint så jag letade upp ett automargevär 👍 betydligt enklare haha.

Riktigt nöjd med det spelet.

Medlem

Jag vill påpeka att med tiden så blir detta spelet enklare med hjälp av de permanent uppgraderingarna man får till vapnen. Finns tex ett kulsprutetorn att låsa upp till ett gevär 😀

Ge inte upp! Jag är envis men inte speciellt bra och detta spelet är avklarat nu. Trodde fasen inte man skulle hinna till re8 släppet.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jag vill påpeka att med tiden så blir detta spelet enklare med hjälp av de permanent uppgraderingarna man får till vapnen. Finns tex ett kulsprutetorn att låsa upp till ett gevär 😀

Ge inte upp! Jag är envis men inte speciellt bra och detta spelet är avklarat nu. Trodde fasen inte man skulle hinna till re8 släppet.

Jag är envis när jag ser att det finns möjlighet att klara av det men det här spelet är verkligen inte för alla. Finns ju inte ens möjlighet att ändra svårighetsgrad för oss med sämre skills som bara vill springa igenom banorna.

Medlem

23,5h och 13 death innan man klarade act 3 och credits rullar för andra gången
Fantastiskt spel !!!

ELF
Medlem

Synd det är ps exklusivt. Såg intressant ut.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Jäklar vad kul detta är. Började spela på julafton och har spelat ca 10 h, inte klarat första bossen än

Jag är rätt kass men tycker det är superkul. Fastnar sällan för spel numera så är riktigt glad över Returnal.

Medlem

NU! Har jag fått tag i en PS5, Spelat klart Ratchet och Clank, så nu blev det returnal. Jäklar vilket adrenalinpåslag jag fick efter 6 timmar när jag äntligen fick tag i svärdet. Så nu ärdet väl bara att nöta på igen. 😊

Skriv svar