Se 15 minuter Ratchet & Clank-gameplay

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ratchet & Clank ser toksnygga ut men var det bara jag som tappade lite lusten när i princip den första interaktionen man såg gick ut på att slå sönder en låda och få muttrar?

Va?

Som att vara skeptisk mot ett nytt Mario för att den första interaktionen är att hoppa sönder ett block och samla mynt.

Eller trollar du?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Va?

Som att vara skeptisk mot ett nytt Mario för att den första interaktionen är att hoppa sönder ett block och samla mynt.

Eller trollar du?

Det är ju inte svart eller vitt. Du fångar mynt i Mario Galaxy och Super Mario Bros till NES men därimellan har gameplay utvecklats. Och min kommentar var snarare ett tecken på att jag inte såg något tydligt steg framåt i den aspekten. Fantastisk grafik räcker inte för att jag ska bli exalterad över ett nytt Ratchet.

Men, som sagt, jag kan ha fel och det är en högst personlig reflektion.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är ju inte svart eller vitt. Du fångar mynt i Mario Galaxy och Super Mario Bros till NES men därimellan har gameplay utvecklats. Och min kommentar var snarare ett tecken på att jag inte såg något tydligt steg framåt i den aspekten. Fantastisk grafik räcker inte för att jag ska bli exalterad över ett nytt Ratchet.

Men, som sagt, jag kan ha fel och det är en högst personlig reflektion.

Men du kanske kan plocka isär det lite?
Spelet ser ju fantastiskt snyggt ut med grafik, animationer och röstskådespeleri.
Att få spela ett spel som nästan ser tillräckligt bra ut för att vara en animerad film är ju ändå rätt grymt.

Själv så blir jag alltså hypad över hur välgjort och hur snyggt det går att göra spel nu, men jag kommer nog inte spela det själv, men exalterad är jag ändå över detta och kommande spel denna generation

Vissa delar av spelmekaniken och storyn är ju också lite intressant.
Antar att det blir repetitivt, men lyckades de med bra variation och pacing så kan det nog kanske bli bra ändå.

Har dock tänkt att ge spelet man fick gratis på PS Plus en chans, men jag tror inte riktigt Ratchet and Clank kommer falla mig i smaken.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är ju inte svart eller vitt. Du fångar mynt i Mario Galaxy och Super Mario Bros till NES men därimellan har gameplay utvecklats. Och min kommentar var snarare ett tecken på att jag inte såg något tydligt steg framåt i den aspekten. Fantastisk grafik räcker inte för att jag ska bli exalterad över ett nytt Ratchet.

Men, som sagt, jag kan ha fel och det är en högst personlig reflektion.

De stora spelmässiga nyheterna här verkar ju vara möjligheterna att blixtsnabbt "warpa" sig till nya delar av banorna (likt Portal), och även till nya världar. Angående själva muttersamlandet så finns det inget självändamål att ändra något som i grunden fungerar. Jag menar, vad hade man kunnat byta ut det med för att spelet skulle kännas mer modernt?


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är ju inte svart eller vitt. Du fångar mynt i Mario Galaxy och Super Mario Bros till NES men därimellan har gameplay utvecklats. Och min kommentar var snarare ett tecken på att jag inte såg något tydligt steg framåt i den aspekten. Fantastisk grafik räcker inte för att jag ska bli exalterad över ett nytt Ratchet.

Men, som sagt, jag kan ha fel och det är en högst personlig reflektion.

Förstår vad du skriver men tycker att tänket är konstigt.

Samlande av saker har alltid varit stapeln i majoriteten av spel.

Ett spel som gör detta insamlandet väldigt stimulerande är exempelvis Ratchet and Clank.

Att paja en låda och få muttrar säger väldigt lite om gameplay. Det är blott en belöning under resans gång.

Strider och vapen är gameplay.

Din tanke och reflektion känns ytlig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Förstår vad du skriver men tycker att tänket är konstigt.

Samlande av saker har alltid varit stapeln i majoriteten av spel.

Ett spel som gör detta insamlandet väldigt stimulerande är exempelvis Ratchet and Clank.

Att paja en låda och få muttrar säger väldigt lite om gameplay. Det är blott en belöning under resans gång.

Strider och vapen är gameplay.

Din tanke och reflektion känns ytlig.

Klart den är ytlig, den baseras på en kvarts gameplay. Får återkomma när jag lirat.

Och, för femtioelfte gången, det är helt okej om de inte tar några jättekliv gameplay-mässigt. Det kan bli ett trevligt spel ändå.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Klart den är ytlig, den baseras på en kvarts gameplay. Får återkomma när jag lirat.

Och, för femtioelfte gången, det är helt okej om de inte tar några jättekliv gameplay-mässigt. Det kan bli ett trevligt spel ändå.

Ytlig var kanske fel ord.

Känns så konstigt att avfärda ett spel för att man samlar muttrar i lådor. Alla förstår ju att det inte är behållningen i spelet, blott insamling av valuta.

Spelet tar enorma steg gameplay-mässigt. Exempelvis dodgen som gör dig tillfälligt odödlig. Detta gör att fiender är mer avancerade och striderna får ett helt annat djup. Tyckte att det var tydligt under deras state of play.

Förflyttning är mer utvecklat än någonsin. Att kunna teleportera via portaler på en milli-sekund skapar möjligheter och gameplay vi aldrig har sett förr i serien.

Inte nog med det, en ny karaktär läggs till. Utgår iskallt från att denne också erbjuder nya möjligheter inom gameplay.

Att inte se detta är vad jag tänkte var ytligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Ytlig var kanske fel ord.

Känns så konstigt att avfärda ett spel för att man samlar muttrar i lådor. Alla förstår ju att det inte är behållningen i spelet, blott insamling av valuta.

Spelet tar enorma steg gameplay-mässigt. Exempelvis dodgen som gör dig tillfälligt odödlig. Detta gör att fiender är mer avancerade och striderna får ett helt annat djup. Tyckte att det var tydligt under deras state of play.

Förflyttning är mer utvecklat än någonsin. Att kunna teleportera via portaler på en milli-sekund skapar möjligheter och gameplay vi aldrig har sett förr i serien.

Inte nog med det, en ny karaktär läggs till. Utgår iskallt från att denne också erbjuder nya möjligheter inom gameplay.

Att inte se detta är vad jag tänkte var ytligt.

Det du beskriver låter helt klart intressant, kan ha varit för snabb med att avfärda det.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det du beskriver låter helt klart intressant, kan ha varit för snabb med att avfärda det.

Helt ok.

Om inget annat så kan du prova på RC som är gratis via PS+.

Hade varit kul och intressant att läsa en sådan recension från dig då du inte är en redan frälst.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Freakon:

Helt ok.

Om inget annat så kan du prova på RC som är gratis via PS+.

Hade varit kul och intressant att läsa en sådan recension från dig då du inte är en redan frälst.

Gillade ett Ratchet för 12 år sedan

https://www.fz.se/recension/2093-ratchet-clank-a-crack-in-tim...


signatur
Skriv svar