Farm Manager 2021. Tänkte köpa, releasedatum flyttat. Mysko förklaring varför. Tolkhjälp.....

Medlem
Farm Manager 2021. Tänkte köpa, releasedatum flyttat. Mysko förklaring varför. Tolkhjälp.....

Som sagt. Tänkte köpa Farm Manager 2021.

https://store.steampowered.com/app/1123830/Farm_Manager_2021/

De har flyttat släppet några gånger. Inget fel med det om de jagar buggar osv.

Nu flyttade de släppet från igår till den 6 maj. Förklaringen varför går mig bet totalt.

Kan någon tolka åt mig?

"Dear Players,

We regret to inform you that we are forced to change the premiere date of Farm Manager 2021 one more time. We understand that this may be a disappointment and we are very sorry for this situation. According to internet sources, a sale on Steam will overlap with our previous release date - and we are concerned that this may negatively impact the premiere of Farm Manager 2021, so we have decided to delay the release by one week.

The new date is set for May 6, 2021

Thank you for your understanding and patience."

Tror jag skippar liret. Har så mycket annat att lira ändå men fattar inte förklaringen. "According to internet sources, a sale on Steam will overlap with our previous realese date - and we are concerned that this will negatively impact the premiere of Farm Manager 2021....."??

En av de mest mysko skälen jag sett att flytta släppdatum.


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Redaktör

Aldrig hört något liknande. Men jag tolkar det som att det skulle kunna skada försäljningen att släppa det nya spelet samma datum som en tidigare del, kanske risk att folk blandar ihop dem. Låter väldigt konstigt hursomhelst.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Aldrig hört något liknande. Men jag tolkar det som att det skulle kunna skada försäljningen att släppa det nya spelet samma datum som en tidigare del, kanske risk att folk blandar ihop dem. Låter väldigt konstigt hursomhelst.

Visst låter det vrickat!?

Senaste spelet de släppte var Farm manager 2018. Så vitt jag vet har de inte släppt något annat så vad som skulle kunna kollidera med släppet av Farm Manager 2021 är ett mysterium för mig.


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem

Det är Golden Week Sale på Steam just nu, 29-6 maj. Förmodligen det som de tänker på.

Skribent

Tror de menar att alla erbjudanden under den påstådda Steam-rean kommer få deras släpp att hamna i skymundan.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det är Golden Week Sale på Steam just nu, 29-6 maj. Förmodligen det som de tänker på.

Jo. Är nog dt men vad som nu skulle kunna kollidera med ett FarmSimspel......

Skrivet av Jonny Myrén:

Tror de menar att alla erbjudanden under den påstådda Steam-rean kommer få deras släpp att hamna i skymundan.

Ursäkta. Jag som läste fel förut. Som ovan, jo. Vad som nu skulle kunna kollidera med ett FarmSimspel.


signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Medlem

Allt handlar om att synas. Steams förstasida samt försäljningslistorna kommer prydas av rea-spel. Kommer inte finnas plats för nya titlar. Det är inte första gången detta händer. Det är välkännt att man t.ex. inte släpper spel under stora vinter- & sommarrean!

1
Skriv svar