Dragon Quest spel som skulle kunna komma nu när serien snart blir 35 år.

Medlem
Dragon Quest spel som skulle kunna komma nu när serien snart blir 35 år.

Den 27 maj 1986 så släpptes Dragon Quest för första gången till Famicom. Det har snart gått 35 år och vad skulle inte passa bättre än att fira detta på något sätt.

Vi fick ju Erdrick trilogin, alltså dem tre första spelen till Switch 2019 så man skulle ju inte kunna fira med det nu. Inte till Switch i alla fall. Men det finns några saker Square Enix skulle kunna göra som skulle kunna firas på både Switch och andra konsoler.

Dragon Quest IX Remake
Jag har nyss köpt detta spelet så är inte direkt intresserad av en remake, men kom att tänka på eftersom online spelande är nedstängt till DS så vore en remake kanske på tiden.
Nu vet jag inte hur mycket det kommer påverka att inte ha någon att spela spelet med men det kan nog alltid underlätta och en remake tror jag skulle vara uppskattad från fans av serien.

Dragon Quest IV, V och VI Collection
Vi fick ju ettan till trean 2019 till Switch, så varför inte även porta över dessa spelen nu? Både ettan till sexan finns ju till android och iOS och om jag förstår det rätt så var ettan till trean på Switch också portningar från mobil spelen.

Dragon Quest X (engelsk översättning)
Det enda spelet i serien som än så länge inte släppts här i väst så en engelsk översättning av spelet kanske skulle vara på tiden.
Det som kan tala emot är ju att det är ett MMO och man vet ju inte hur länge till dem har tänkt hålla igång servern men annars skulle det ändå vara kul att få testa spelet medans det går.

Dragon Quest XII
Det bästa för dem flesta vore kanske om en ny del i serien släpps istället för en massa portningar och remakes (även att jag själv skulle helst vilja ha en av dem ovanstående spelen).

Rösta gärna på det spelet i serien ni tycker är bäst i min tidigare blogg.


signatur

ゼルダの城

1
Skriv svar