Vilket spel har ni lagt mest pengar på?

Medlem
Vilket spel har ni lagt mest pengar på?

Vilket spel har ni lagt mest pengar på?

Jag själv har nog med lätthet lagt mest pengar på League of Legends, och det är ett "gratisspel".

Riot har en tjänst där man kan kolla hur mycket pengar man lagt på sitt konto. Jag har alltså lagt 800 euros genom åren på champions och skins. vilket jag själv tycker är helt okej då jag haft mitt konto sen betan (12 år sedan). Så jag har alltså lagt en 66 euros per år på spelet.


signatur

IDKFA

Skribent

Har aldrig köpt några mikrotransaktioner, så det blir nog något spel som jag köpt expansioner till. The Witcher 3 kan nog höra till de spel jag lagt mest på.

KoP
Medlem

GTA V då man köpt några Sharkcards. Annars brukar jag aldrig bränna pengar på mikrotransaktioner, men GTA V blev ett undantag.

Medlem

GTA V, köpte det tre gånger, PS3, PS4, PC. Inte en krona lagd på sharkcards dock

Medlem

Skyrim. Köpt både till 360 samt Legendary Edition (tror jag det hette) till Xbox One. + DLC till båda.

Annars så har jag som mest kanske spenderat 10 + kronor i något mobilspel för en energyboost/diamanter/gems/whatever.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

När jag skrev detta så tänkte jag inte på WoW och deras subscription och där har jag säkert lagt några tusen på också + grundspelen såklart.


signatur

IDKFA

Medlem

World of Warcraft, inte ens en diskussion....Mitt konto var aktivt hela tiden under 15-16 års tid...Så runt 120 spänn i månaden där plus diverse köp av Collectors Editions, race-change, realm-change, faction-change etc...

Annars har jag nog aldrig köpt något som kan räknas som Micro-transactions. Aldrig köpt paket i FIFA eller liknande.

Medlem

Ja alltså WoW subscription, expansioner och några serverflytt ligger garanterat högst upp.

Men om vi säger rena microtransactions i form av ingame innehåll kanske det är Black Desert Online. Under den korta tiden jag spelade det var jag svar för dom där utrustningarna i webshopen. Men det blev nog inte mer än 2000:- totalt.

Annars är jag duktig på att inte köpa något. Kommmer knappt på något spel jag spenderat pengar i.

Medlem

DCS... Utöver 10-12 flygplan för ca 70 EUR styck så har jag köpt VR-hjälm och Thrustmaster Warthog med mera.

Medlem

Svårt, troligtvis Europa Universalis 4.. med alla jäkla DLC...
Spelat många timmar, så det har väl varit värt det de flesta gångerna.. även om vissa släpp varit högst mediokra

Medlem

swtor säkert 10000:- allt som allt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Smite antar jag. Blivit några skinsköp etc genom åren. Det enda spelet där jag använt mikrotransaktioner, så konkurrensen är inte direkt hård. Gissar att jag lagt runt 2k på det.

Medlem

Undviker köp i spel osv, har aldrig spenderat pengar på ett gratisspel och generellt undvikit MMOs. Min top3 ser väl ut så här.

  1. Xenoblade Chronicles X = 3000kr

  2. NieR Automata Black Edition (inklusive frakt från Square Enix Store i UK) = ~2250kr

  3. Skyrim: Collector's Edition = 1600kr

Medlem

Köpt ett par dyra Collector’s edition.

Men det spelet som jag lagt mest pengar på är League of Legends med råge!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Köpt ett par dyra Collector’s edition.

Men det spelet som jag lagt mest pengar på är League of Legends med råge!

Har du kollat kontot som med länken jag hade i min trådstartart? Innan jag kollade så var jag säker på att jag lagt tiotusentals kronor.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

swtor säkert 10000:- allt som allt.

Vad kan man köpa där?


signatur

IDKFA

Medlem

Tänkte säga Wow med sin subscription men jag tror det är Pokemon Go...har nog lagt runt 30000

Inaktiv

Star Citizen!

Inte bara spelet i sig utan allt runtomkring, köpt 2st nya stickor som jag redan har plan för att ersätta i sinom tid. Planer på att köpa exempelvis stream deck för keybinds, hållare för stickorna (möjligtvis att jag tillverkar själv). Men det gör upplevelsen så mycket djupare!

Glömde helt bort min Tobii jag fick hem igår, köpte dock billigt begagnat men ändå.

Medlem

Subcribade på eve online sen 2010, klarade 2-3 år utan att subscriba då ja grindade som en galning för att köpa ett ingame item som gav 1 månads subscriber status. Sen hjälpte det att bo och farma i wormholes.

Efter ett tag inser man att spelet inte är kul när man spenderar 80% av speltiden på att göra samma sak hela tiden och gamla bekanta rör sig vidare.
Pro tip
Eve kan va kul men då ska man inte slita ut sig o helst hitta ett glatt crew som man inte får stresspåslag av att träffa.
Eve är lika mycket de olika ingame aktiviteterna som dem sociala bitarna.
Kanske lagt 15-20000 på eve över åren.

Sen kör ja star citizen då o då, ibland är det det enda ja spelar då man verkligen sugs in i spelvärlden på det sättet eve brukade göra när man var noob o hade på ingame musiken högt.
Där har jag varit aktiv sen 2014 ish o lagt flertal concierge nivåer med cash på men tror man på projektet så why not?

Känns som att spelet får mer o mer coola saker över tid och utvecklingen verkar speedat på mer senaste året jämfört med tidigare.

NuZ
Testpilot

Något battlepass i Fortnite och Warzone. Sen är de självbetalande om man spelar genom det så kanske ett par hundra totalt.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

CSGO. Runt 10.000 kronor. Fast jag har nog gått lite plus ändå, köpte min kniv för 1800 kr via Swish och idag är den värd 671.88€ enligt SteamAnalytics vilket motsvarar ca 5000 kr via Swish.

Det gäller ju förstås att sälja den innan det är för sent en dag, men jag tycker skins är kul.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vad kan man köpa där?

massa pixel godis.

Medlem

Räknade ut för ett tag sedan att totalt har allt mitt World of Warcraft spelande genom åren kostat mig 11000kr

It's not a lake, it's an ocean

Jag lägger aldrig pengar på mikrotransaktioner så det spel jag lagt mest pengar på måste vara The Last of Us Part II eftersom jag både köpte Collector's Edition och Special Edition (utan att veta att Special Edition ingick i Collector's Edition...). Känns ju sådär. Special Edition står här oöppnad, värd typ ingenting.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Troligen Battlefield 1 eller 4. Bas spelet + Premium pass blev runt 1100 -1200 kr när det släpptes.
Tror inte jag lagt den typen av summor på något annat spel.

Kanske då Cities skylines med deras DLC's, men jag har inte köpt alla dem....ännu, så det kan ju krypa upp i närheten av vad jag lagt ut på Battlefield spelen. Men då å andra sidan så är grundspelet CIties Skylines mycket billigare än ett standard Battlefield spel.

Aldrig köpt någon mikrotransaktion eller liknande, men WoW kostade nog väldigt mycket. Spelet plus 4 expansioner blir väl runt 2000 och sen kanske 4-5 år av prenumeration blir väl ytterligare 5-6000.

Medlem

Eftersom jag är ett stort Marvel-fan så köpte jag Limited Collectors Edition av Marvel's Avengers til PS4.
Snygg utgåva men kampanjen tog ju slut på typ 8 timmar så kanske inte helt välinvesterade 2000 kr, även om jag gillade kampanjen.

Medlem

Microsoft Flight Simulator utan någon som helst konkurrens. Utrustning för runt 15 000 kr och ett antal flygplan för ett par hundra styck. Det är ett rabbit hole utan dess like.

Medlem

Väljer att sålla bort WoW med expansioner och månadsbetalningar samt kostnad för att köpa ett spel.

War thunder "pengar", så man kunde köra premium konto för mer xp.. kanske 300-400kr.
Har aldrig köpt kosmetika, ser inte riktigt poängen i det men man är väl en sån där trött "boomer"

Medlem

wow , prenumerade 10 år på raken vilket blir ca 14k


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar