Band/musiker du hade velat se live som inte finns längre

Medlem
Band/musiker du hade velat se live som inte finns längre

Vilka band eller artister skulle du drömma om att få uppleva live? Men som inte finns längre?

Mina är:

The Doors
Canned Heat (De "finns" fortfarande men varför se ett band där alla originalmedlemmar är döda? I alla fall sångarna)
Nirvana
Joy Division (Har inte fastnat för New Order, men vet att de kör Joy Divison ibland)
The Whitest boy alive (De gick under radarn för mig hela 00-talet, hoppas att de dammar av sina instrument en dag, de släppte ny singel förra året i alla fall så de "finns" tydligen)

Medlem

Porcupine Tree, Nevermore, Dio och Motörhead är de jag främst kommer och tänka på. Kunde sett de två första på Sweden Rock Festival 2006, men eftersom min vän inte ville hänga på, så struntade jag i det. Det grämer jag mig över nu, då Steven Wilson inte vill dra igång PT igen och Nevermores sångare, Warrel Dane, dog för något år sedan.

Medlem

Prince
Frank Zappa

Medlem

Queen

@Kulneff: Sett Dio 2 gånger live, mycket härlig energi hade han, helt klart bra Live. (även sett Motörhead men de är inte riktigt min gebit, var väl max OK ur min synvinkel)

Medlem
Skrivet av Kulneff:

Porcupine Tree, Nevermore, Dio och Motörhead är de jag främst kommer och tänka på. Kunde sett de två första på Sweden Rock Festival 2006, men eftersom min vän inte ville hänga på, så struntade jag i det. Det grämer jag mig över nu, då Steven Wilson inte vill dra igång PT igen och Nevermores sångare, Warrel Dane, dog för något år sedan.

Motörhead såg jag på WOW 2014, det var inte ett band jag ville se men det kändes ändå speciellt att jag såg ett band där sångaren dog året därpå eller när han dog. Broder Daniels sista konsert såg jag WOW 2008 vilket jag tror många BD-fans skulle drömma om men jag är mer stolt över att jag har fått se Neil Young där 2008.

Men jag har också varit med om att jag skippat band på
På Peace And Love 2011 så spelade Bob Dylan, har aldrig lyssnat på honom men det är ju fan en legend ändå? Teddybears sthlm men det var innan jag fastnade för dom, tror jag såg det på håll men känner idag att jag borde ha gått dit och njutit av musiken

Man har ju helt andra tankar när man är yngre om vad som är bra eller dåligt liksom.

Medlem

In Flames före "A sense of purpose". Tyvärr dog dom där i mina öron.
Sybreed: upptäckte detta lilla mysiga band för sent för att kunna se dem live.

och slutligen: Queen.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Onkel Kånkel!

Medlem

Death och Chuck Shuldiner.

At the gates när det begav sig på 90-talet.
Sett dem två gånger sedan de återbildades och det var nice men hade gärna haft minnen av att se dem i sin linda.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Dio


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Inaktiv
Skrivet av Zontos:

Vilka band eller artister skulle du drömma om att få uppleva live? Men som inte finns längre?

Mina är:

The Doors
Canned Heat (De "finns" fortfarande men varför se ett band där alla originalmedlemmar är döda? I alla fall sångarna)
Nirvana
Joy Division (Har inte fastnat för New Order, men vet att de kör Joy Divison ibland)
The Whitest boy alive (De gick under radarn för mig hela 00-talet, hoppas att de dammar av sina instrument en dag, de släppte ny singel förra året i alla fall så de "finns" tydligen)

Håller med, med lite mer:
Prince, Zappa, Queen (såg dom faktiskt 1986), BB King, Muddy Waters, Cream, och sist men inte minst, David Bowie.

Och Lynyrd Skynyrd. (originalet, inte lillebror som sångare)

Iggy and the stooges, för faan, Johnny Thunders, Sex Pistols, New York Dolls, Ramones!

Medlem

Elvis.

Det hade varit kul att se honom live när han var på topp i slutet av 60-talet innan det började gå utför på grund av drogerna.

Avstängd

The Kristet Utseende


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Medlem

Textures beslutade sig för att avsluta några veckor efter att jag upptäckte dem, småsurt.


signatur

Övning ger träning.

Skribent
Skrivet av 20LEGEND:

The Kristet Utseende

De såg jag på en punkfestival i Lindesberg (Augustibuller?) för en herrans massa år sedan. Många toalettborstar i luften och "the power of christ compels you" på repeat i typ 10 minuter innan de kom ut på scen.

Kommer inte ihåg så mycket mer av spelningen.

Onkel Kånkel hade jag velat sett någon gång. Bara för att säga att man sett honom. Har ju hört lite om spelningen han hade på Hultsfred och det verkade vara legendariskt.
Katastrofalt dålig kvalité, men det var ju 1993.
https://www.youtube.com/watch?v=VSe0uwDBtAw

Svullo och Eddie Meduza.
https://www.youtube.com/watch?v=VDh1Ft9TfaM
De hade något som hette "Griståget" också, som tydligen skulle varit något utöver det vanliga. Finns dokumentär på SvT-play som jag ännu inte hunnit se, men den ligger på listan!
https://www.svtplay.se/video/29439040/gristaget-farden-mot-re...

Ett mer seriöst band jag skulle vilja ha sett är "Bloodhound Gang". Jag hoppas lite fortfarande för det är bara att medlemmarna får lite tunt med pengar och blir övertalade att spela in en skiva och följa med någon turné.

Fragtjuv

Led Zeppelin!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Frilansare
Skrivet av Sompe:

Onkel Kånkel!

This.

Medlem

led zeppelin och the doors. kanske elvis.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Death och Chuck Shuldiner.

At the gates när det begav sig på 90-talet.
Sett dem två gånger sedan de återbildades och det var nice men hade gärna haft minnen av att se dem i sin linda.

Själv upptäckte jag världens bästa band 2004-2005 och vart ganska upprörd när jag fick reda på att Chuck hade dött redan 2001...


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Michael Jackson
Queen
2pac
Notorious B.I.G
GangStarr (fan att jag missade dem...)
Nirvana

Medlem

Beastie Boys,
Death,
Queen,
Ramones
Dismember

Listan kan göras lång.

Medlem

Queen
Pearl Jam
Avicii
Michael Jackson
Roxette
Europe
Prince
Guns n roses

Skribent

Oj, det är många, men Dio/Rainbow hade varit jäkligt häftigt.

Medlem
Skrivet av anon_326443:

Håller med, med lite mer:
Prince, Zappa, Queen (såg dom faktiskt 1986), BB King, Muddy Waters, Cream, och sist men inte minst, David Bowie.

Och Lynyrd Skynyrd. (originalet, inte lillebror som sångare)

Iggy and the stooges, för faan, Johnny Thunders, Sex Pistols, New York Dolls, Ramones!

Tror Iggy Pop kommer att turnera även om han har rullator, så nästa gång han är i farten i Sverige så ska man nog se honom antar jag. Hade chansen för något år sen på WOW men åkte aldrig dit, ville också se Arcade Fire men det hade blivit för dyrt för mig då. Han var också på Gröna Lund en gång och det glömde jag såklart bort och det kändes ju sådär, David Bowie hade inte heller varit fel.

Medlem
Skrivet av Zontos:

Vilka band eller artister skulle du drömma om att få uppleva live? Men som inte finns längre?

Mina är:

The Doors
Canned Heat (De "finns" fortfarande men varför se ett band där alla originalmedlemmar är döda? I alla fall sångarna)
Nirvana
Joy Division (Har inte fastnat för New Order, men vet att de kör Joy Divison ibland)
The Whitest boy alive (De gick under radarn för mig hela 00-talet, hoppas att de dammar av sina instrument en dag, de släppte ny singel förra året i alla fall så de "finns" tydligen)

Såg whitest boy alive då, du missade inget.

Jag är mer för spelningar jag gärna hade varit på Nirvana Unplugged t.ex.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av 20LEGEND:

The Kristet Utseende

Du har verkligen missat något. Stolt ägare till en toaborste från Pastor Fahlberg från deras sista turné. Ligger i finskåpet i vardagsrummet.


signatur

Submission is for the weak

Dissection
Pantera
Death

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Såg whitest boy alive då, du missade inget.

Jag är mer för spelningar jag gärna hade varit på Nirvana Unplugged t.ex.

Haha jasså var dom dåliga? Jag har sett några på youtube med varierande kvalite

Medlem
Skrivet av Zontos:

Haha jasså var dom dåliga? Jag har sett några på youtube med varierande kvalite

Alltså inget speciellt bara.


signatur

IDKFA

Redaktör

Joy Division. Det hade räckt rätt långt.

Fast jag hade gärna sett Union Carbide Productions i ung form också. De spelade på Dalarock 1990, jag var där men för ung och okunnig för att känna till dem. Det svider. Hårt.


signatur
Redaktör
Skrivet av Zontos:

Tror Iggy Pop kommer att turnera även om han har rullator, så nästa gång han är i farten i Sverige så ska man nog se honom antar jag. Hade chansen för något år sen på WOW men åkte aldrig dit, ville också se Arcade Fire men det hade blivit för dyrt för mig då. Han var också på Gröna Lund en gång och det glömde jag såklart bort och det kändes ju sådär, David Bowie hade inte heller varit fel.

Iggy la väl ner musiken efter senaste skivan? Eller var det bara musikskapandet? Jag har sett honom ett par gånger, senast i Oslo 2002 tror jag - fick valuta för pengarna kan jag säga, trots att han var i 55-årsåldern.


signatur
12
Skriv svar